Toon posts:

Probleem met wifi-lan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het Linksys acces point/router aangesloten, PCI kaart geinstalleerd, pcmcia kaart geinstalleerd. Alles lijkt te werken, behalve de PCMCIA kaart. Bij de pc met de pci kaart heb ik verbinding met het acces point, en kan ik ook op de configuratie pagina komen. Maar met de laptop krijg ik enkel verbinding met het accespoint, het ''instant wireless configuration'' proggie ziet het accespoint en ik kan ook een verbinding maken. Maar ik kom niet op de configuratiepagina. Wat blokkeert de toegang?

Linksys apparatuur en Windows XP Pro

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ESSID

Dat was tenminste mijn probleem het zou eventueel ook je WEP key kunnen zijn.

Dus ff exact overnemen en dan nog eens kijken ?\

Ik neem aan dat je IP adres wel op DHCP staat op je laptop ? (moet natuurlijk wel in het zelfde subnet zitten)

[ Voor 97% gewijzigd door raymonvdm op 10-12-2002 15:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
wep key? essid? |:( (ik zal even kijken :))

hoe controleer ik of het ip adres op dhcp staat?
owja, ipconfig /renew werkt niet (er gebeurt niets)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 21:51 ]

Verwijderd

We hebben nu geprobeert internet + lan werkt nu goed op de pc, de laptop wordt herkent door de gateway en via versa, ik heb alle computers dus depc en de laptop vast ip gegeve en de pc en laptop hebben zelfde settings als laptop behalve het ip, nl 192.168.1.2 voor pc 192.168.1.3 en de gateway is 192.168.1.1, hoe kan het dat er wel connectie is, kaartje de gateway herkent de laptop ook bij active mac's staat enzo maar er toch geen lan connectie is op de laptop.

Ik ben btw bij sicnesss thuis nu.

uhh PC werkt dus alles perfect maar op laptop valt nix te pingen!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2003 21:01 ]

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
ESSID of WEbkey

Je moet het zien als een soort secret password , je kaartje wordt gezien door je AP maar zolang hij niet het secret password geeft (essid of webkey) dan mag er niet gesproken worden.

dus zorg ervoor dat je ESSID gelijk is (LET OP HOOFDLETTER GEVOELIG)
zorg ervoor dat ook je WEP key gelijk is (dit wil zeggen EXACT gelijk is ook hoodletter gevoelig en zorg ervoor dat je allemaal dezelfde sleutel sterkte gebruik 64/128/256 bits.

trouwens prettig dat je je type router/ap er ff bij zet dan kunnen we in iedergeval zoeken voor je.

urls

ftp://ftp.linksys.com/qinstalls/befw11s4_v2fs.pdf Quick install for XP
ftp://ftp.linksys.com/pdf/befw11s4_v2ug.pdf de gewone handleiding EN OOK daar staat alles in.

Ik neem tenminsten aan dat je dat type gebruikt. Ftp werkt hier niet maar dat zal kennisnet wel weer eens zijn. :'(

[ Voor 97% gewijzigd door raymonvdm op 14-01-2003 12:23 ]

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:40
Die essid kun je vaak instellen bij de instellingen van de netwerkadapter.
Bij de netgear PCMCIAkaart van mijn baas krijg ik een tootlje daarbij, die zich in de taakbalk nestelt. Daar kun je alle dingen instellen.

Kijk ook ff of je land-instellingen in Windows op NL staan (in de USA hebben ze andere frequenties en signaalsterkte)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Pagina: 1