Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Comp loopt te rotten. (Stopcontact geeft 215 volt)

Pagina: 1
Acties:
  • 570 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kres817
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-10-2024
Dit is heel vaag

Ik ben ff met een ander project bezig. Geheel per toeval stop ik mijn multimeter in het stopcontact, maar tot mijn groote :? gaf dat ding maar 215 volt aan.
Ik zal wel gek zijn maar ik legde meteen de link met mijn comp. Sinds ik hier verhuisd ben loopt dat ding slecht.

Nou is mijn vraag kan het iets mee te maken hebben ?

P.S: Kan ook zijn dat mijn meter niet helemaal 100% is.

Ach ja..........

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:32

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Tjah .. wat al niet kan ... :?

Euhmz .. maar loop es met die multimeter door je huis heen en check es ff wat andere stopcontacten. Springt die 215V er dan uit? Zo jah, wat zit er dan nog meer achter dat stopcontact / op die groep? Probeer anders gewoon een stopcontact waar meer "prik" op zit.

Als je een vet überklokte PC hebt en je ma is net ff met de wasmachine of wasdroger in de weer, kan ik me voorstellen dat ie over ze nek gaat.

Wat je verder niet met een multimeter kunt meten, is de "vervuiling" van je stopcontact .. wellicht zitten er nogal wat hoogfrequente baggerspanningen doorheen te ouwehoeren .. maar ook daar kom je alleen achter door es wat andere stopcontacten te proberen. ;(

edit:

ik heb ff gechecked .. mijnes krijgt 225V at the moment, scheelt 10 hele Volts :P

[ Voor 9% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-12-2002 13:34 ]

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05:52

Tarin

Just plain weird.

Ja, dat kan hier wel mee te maken hebben ;)

Wat voor metingen krijg je met mbm? Geven andere stopcontacten in huis ook te weinig aan (dan kan het idd ook aan je multimeter liggen, of je hebt een rotte meterkast).

offtopic:
Ik dacht dat je het over die spud-server had toen ik de titel las..

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Is je PC vet opgevoerd?

Toen ik mijn PC niet had geaard, wilde hij beslist niet stabiel op 920MHz lopen .. wel op 896 MHz. Nu heb ik mijn PC wél weer geaard en draait ie weer fluitend op 920!! :Z

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
misschien moet je em eens op een andere groep aansluiten.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

koop anders is een ups die zal ook wel zorgen dat jij 230V krijgt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Kres817
Ik ben net alle stopcontacten afgeweest aleen die in de keuken geeft 225 en de rest 215. Dat wordt dus een kabeltje trekken vanuit keuken door naar de woonkamer.

Maar hoe kan dat dan dat er zo'n (flinke) verschil in zit ?

of is dat heel normaal.
Mijn pc is niet opgefokt. Het is maar een duron 800 wat ik draai. verder geen bijzonder stroomvretende onderdelen.

Ach ja..........

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 16:52

Martijn02

/* No Comment */

Ik zou eerder eens kijken welke spanningen je voeding geeft met mbm (zoals eerder gezegd) Als je 3, 5 en 12-voltlijnen een beetje kloppen heeft het denk ik geen zin om een kabeltje te trekken...

Met andere woorden: Al zet je 180v op je voeding in plaats van 230, als je voeding er netjes 3, 5 en 12 volt van maakt het verder voor je pc niet uit lijkt me...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

ReseTTim schreef op 10 december 2002 @ 14:06:
koop anders is een ups die zal ook wel zorgen dat jij 230V krijgt..
zo'n ding wil ik ook nog wel eens een keer kopen.

hoe duur zijn die dingen eigenlijk..

bij mij in het huis staat er ongeveer 218 volt op het stopcontact.
ook niet geweldig. mijn pc lijkt er echter geen last van te hebben.

Verwijderd

Tarin schreef op 10 December 2002 @ 13:34:
Ja, dat kan hier wel mee te maken hebben ;)

Wat voor metingen krijg je met mbm? Geven andere stopcontacten in huis ook te weinig aan (dan kan het idd ook aan je multimeter liggen, of je hebt een rotte meterkast).

offtopic:
Ik dacht dat je het over die spud-server had toen ik de titel las..
MBM heb je hiervoor niet echt nodig, toch? De voltages staan meestal gewoon in het BIOS. Niet schrikken als je -12V en +12V ergens rond de 11,5V hangen :-)

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Martijn02 schreef op 10 december 2002 @ 14:36:
Ik zou eerder eens kijken welke spanningen je voeding geeft met mbm (zoals eerder gezegd) Als je 3, 5 en 12-voltlijnen een beetje kloppen heeft het denk ik geen zin om een kabeltje te trekken...

Met andere woorden: Al zet je 180v op je voeding in plaats van 230, als je voeding er netjes 3, 5 en 12 volt van maakt het verder voor je pc niet uit lijkt me...
Precies .. daar gaat het eigenlijk om .. ik denk dat wel/niet aarden meer invloed heeft, dan 10Volt minder op je stopcontact wandcontactdoos voor de mierenneukers onder u

dus .. hoe zit het met de aarde van je PC ??

En probeer anders eens een verlengsnoer naar de keuken te gooien en plug de PC daar eens op!!

Verder is het misschien wel handig eens te bedenken wat je softwarematig hebt gedaan sinds je verhuizing :P

[ Voor 35% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-12-2002 14:42 ]

Verwijderd

probeer anders bij een wandcontactdoos of lamp zo dicht mogelijk bij de stoppenkast te meten dat er op die manier zo min mogelijk draad/leidingen tussen zit
als je dan nog 215 meet is het een grote kans dat het aan je meter ligt en als die goed is met je stroom leverancier kontakt opnemen

Verwijderd

ik krijg hierzo 235v~ uit me stopcontact :)

maar idd zoals Tim al zij een UPS zou het mischien verhelpen.

Verwijderd

Kres schreef op 10 december 2002 @ 13:27:
Dit is heel vaag

Ik ben ff met een ander project bezig. Geheel per toeval stop ik mijn multimeter in het stopcontact, maar tot mijn groote :? gaf dat ding maar 215 volt aan.
Ik zal wel gek zijn maar ik legde meteen de link met mijn comp. Sinds ik hier verhuisd ben loopt dat ding slecht.

Nou is mijn vraag kan het iets mee te maken hebben ?

P.S: Kan ook zijn dat mijn meter niet helemaal 100% is.
nou die 5 volt maakt echt niks uit hoor in elk huis varierd het voltage een beetje

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-08 17:50
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 15:19:
[...]

nou die 5 volt maakt echt niks uit hoor in elk huis varierd het voltage een beetje
Maar het moet 230 zijn ;) Dus scheelt 15 volt, niet dat het nog wat uitmaakt fzow :/

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

Verwijderd

Ligt er trouwens aan of je voeding full range is of niet.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

hmm.. nu je het zegt..

Sinds mijn pc bij me moeder staat.. heeft ie wel eens last van spontane reboots.. en loopt ie wat instabiel... :|

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

AMDFreak schreef op 10 december 2002 @ 17:04:
hmm.. nu je het zegt..

Sinds mijn pc bij me moeder staat.. heeft ie wel eens last van spontane reboots.. en loopt ie wat instabiel... :|
Mischien je moeder vervangen :P

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 11:46
Gosch ontdek net dat mijn computer ook 240 V krijgt toegedient :P

If it aint broke, fix it till it is!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:45

AMDFreak

Intel is zo..

Illegal_Alien schreef op 10 December 2002 @ 17:57:
[...]

Mischien je moeder vervangen :P
nee,

of het ligt aan me voeding.. want sinds ik 3hds erin heb hangen doet ie er Kut :)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

AMDFreak schreef op 10 december 2002 @ 18:08:
[...]

nee,

of het ligt aan me voeding.. want sinds ik 3hds erin heb hangen doet ie er Kut :)
Wat voor voeding is het dan? 300 Watt? 600Watt?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11 23:07

ReseTTim

Chocolate addicted

damster schreef op 10 december 2002 @ 14:39:
zo'n ding wil ik ook nog wel eens een keer kopen.

hoe duur zijn die dingen eigenlijk..

bij mij in het huis staat er ongeveer 218 volt op het stopcontact.
ook niet geweldig. mijn pc lijkt er echter geen last van te hebben.
je moet kijken naar 2de hands dan zijn die dingen veel goedkoper en dan kan je altijd nog batterijen gaan halen bij van stuut en bruin.

zow had ik mijn ups voor 60 euro..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik heb ook even gemeten en precies 230 volt :)

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
dubbelpost :(

[ Voor 78% gewijzigd door Brokencore op 10-12-2002 18:19 ]

• prisselada
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-11 22:27
Eén van de vereisten voor elektronica is dat het vlekkeloos moet werken met netspanningen die +/-10% kunnen fluctueren. Bij 230V~ houd dat dus in dat de voeding moet kunnen werken tussen 207..253V~. Ik ga er voorzichtig vanuit dat je voeding op deze eis is gemaakt, dan zal dat het probleem dus niet zijn.

if you're gonna be dumb you gotta be though

• Scout77
  • Laatst online: 01-01 21:22
Te laag/hoog voltage binnen marge is geen probleem. Wel als het wisselt (niet de wissel van de wisselstroom) maar van 215 naar 235 en weer terug ofzo. Dat vinden compu's over het algemeen niet fijn. Aard je compu ook altijd is ook beter, ups is ook altijd goed natuurlijk.

Lekker belangrijk

• Kres817
ik zal ff mijn meter constant aan de stopcontact hangen en kijken wat de schommelingen zijn.

Ach ja..........

• prisselada
  • Laatst online: 22-11 22:27
Scout77 schreef op 10 December 2002 @ 19:00:
Te laag/hoog voltage binnen marge is geen probleem. Wel als het wisselt (niet de wissel van de wisselstroom) maar van 215 naar 235 en weer terug ofzo. Dat vinden compu's over het algemeen niet fijn. Aard je compu ook altijd is ook beter, ups is ook altijd goed natuurlijk.
Wisselen doet wisselspanning altijd al ;) Maar je hebt gelijk: te snelle fluctuatie van de effectieve spanning is niet al te plezierig voor je voeding.

if you're gonna be dumb you gotta be though

Pagina: 1