Toon posts:

[HDD] detecting IDE devises.. maar dan half

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn pc wordt door de IDE autodetect mijn WD200 (20gig) schijf niet juist gedetecteerd. Heel normale schijf dacht ik zo. Detectie blijft een hele tijd hangen, en identificeerd het ding dan als "hard disk drive"
Als ik de schijf als Slave erinhang en een ander schijfje als Master ervoor DAN is er niets aan de hand.. rara!
Alle kabels/jumpers zijn goed, bios instellingen ook allemaal al geprobeert.
Het functioneerd dus wel maar opstarten duurt nu gewoon 5 min (xp en 98) en das niet de bedoeling op een amd2000+
wie kan mij helpen?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-03 17:15
Waarschijnlijk heb je een van de schijven op cable select staan. Als die dan aan het uiteinde van de kabel zit dan is hij master, als hij in het midden zit de slave. Als die ander dat slave is, doet hij het op de ene manier wel en op de ander niet (twee slaves gaat niet werken ;))

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doublecheck de bekabeling en bejumpering. 80-polige kabels kunnen op maar één manier aangesloten worden en de WD schijven hebben twéé Master jumperinstellingen: de ene mét en de andere zónder slave.

Ik zou overigens eerder Cable Select gebruiken op een >ATA66 HDD

Verwijderd

Topicstarter
hihi nee dat had ik al bekeken :)
de situatie boven slaat erop dat die wd alleen is aangesloten, en ook dan gaat het detecten super traag, of ie nou master of slave staat of aan het begin of eind van de kabel zit...

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op 10 december 2002 @ 13:20:
Doublecheck de bekabeling en bejumpering. 80-polige kabels kunnen op maar één manier aangesloten worden en de WD schijven hebben twéé Master jumperinstellingen: de ene mét en de andere zónder slave.

Ik zou overigens eerder Cable Select gebruiken op een >ATA66 HDD
Hmm die schijf van mij heeft 5 jumper paren

::::: = single
::|:: = master
:::|: = slave

meer opties staan er niet op

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check de WD site dan.. www.wdc.com

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 13:36:
[...]
Hmm die schijf van mij heeft 5 jumper paren

::::: = single
::|:: = master
:::|: = slave

meer opties staan er niet op
Dat is dus precies wat er bedoelt wordt: als je de schijf er alleen in hebt hangen moet je 'single' selecteren, heb je er een device naast hangen moet je 'master' selecteren..
Heb je dat ook gedaan ?

[ Voor 4% gewijzigd door Chemist op 10-12-2002 22:32 ]

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 21:05

Madrox

Oh, Pharaoh!

Als die alleen hangt aan de kabel moet ie in "neutrale"positie. Dat zie er dus zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/jediron/Foto/jumpers.gif

Jumpers komen dus horizontaal.
Suc6

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Pagina: 1