[JS] [HTML]Dropdownmenu bovenop de frames

Pagina: 1
Acties:

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:19
Ik heb nu dus een dropdownmenu met enkele items erin, maar ikheb nu dus een probleempje.
Het zit namelijk zo:
Er zijn 2 frames. 1'tje bovenin van zo'n 120 pixels 1'tje d'r onder.
In het frame boven zit een dropdownmenu met enkele items erin en die werkt perfect (al zeg ik het zelf :P ), maar wanneer dit menu uitklapt dan klapt hij op z'n eigen pagina uit en dus is de onderkant niet zichtbaar, want dat valt buiten de grenzen van het frame
Aangezien ik hier niet kan ftp'en (stomme proxy) kan ik niet een verhelderend plaatje neerzetten, maar ik zal m'n best doen om dit in ASCII te tonen :P
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
|___|_1_|_____
|   |   |          
|   | 2 |   B     
|   |___|          
|____________|

Hmmmm....nou ja ik hoop dat jullie het snappen. Zal vanavond wel een 'echt' plaatje uppen (als deze thread dan nog niet is gesloten).
A= Bovenste frame
B= Onderste frame
1= Stukje menu dat wel wordt getoond
2= Stukje menu dat niet getoond kan worden

Aangezien we hier IE6 gebruiken (en het daar ook alleen maar compatibel voor hoeft te zijn) moet er wel een oplossing zijn, zodathet hele menu kan worden getoond.
Ik weet dat het bestaat, maar ik heb geen idee wat het commando hiervoor is, of hoe ikhet moet aanroepen.

Het dropdownmenu wordt dus met een javascriptje aangeroepen en de rest van het bovenste frame is gewoon html

[ Voor 4% gewijzigd door Jan_V op 10-12-2002 12:57 ]

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Gooi de frames het raam uit :)

Als je even had rondgekeken in WG had je gezien dat het een "probleem" is dat niet verholpen kan worden :) Content kan niet over meerdere frames heen gezet worden :)

[flame]frames zuigen sowieso :+ [/flame] :P

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 12:55 . Reden: alcoholpercentage ]

• Hangloozz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-07 17:24

Hangloozz

{ @$%&# }

Kan niet.

Zoek anders ff in de GOT database want dit komt elke maand 1 of meer keren voorbij..

Enige wat je kunt doen is vanuit het ene frame een commando sturen naar het andere frame dat hiij het menu moet laten zien. mooi? nee, maar het kan.
Anders een iframe, vanaf IE5.5 gaan menuutjes wel over een iframe heen.

[ Voor 1% gewijzigd door Hangloozz op 10-12-2002 13:14 . Reden: typo's ]

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/

op zo'n manier kan het natuurlijk weer wel...

• Jan_V
Was ik nog vergeten te vermelden:
Het moet met frames, had het eerst zonder, maar ze wilden het met frames.
En het schijnt dat het mogelijk is in IE6 dat een JavaScript helemaal 'bovenop' de pagina kan zitten.

edit:

en de search doet het niet
tenminste ik probeer al dagen dingen op te zoeken, maar krijg telkens de melding dat er geen topics kunnen worden gevonden
Zelfs als ik 'game' intik kan hij niets vinden :P

[ Voor 37% gewijzigd door Jan_V op 10-12-2002 13:01 ]

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

__00__ schreef op 10 December 2002 @ 12:59:

En het schijnt dat het mogelijk is in IE6 dat een JavaScript helemaal 'bovenop' de pagina kan zitten.
dat durf ik niet te bevestigen maar wes je er van bewust dat je dan 60% of meer van de bezoekers uit sluit..

www.jurgroessen.nl

• André
  • Laatst online: 27-08 08:38

André

Analytics dude

__00__ schreef op 10 December 2002 @ 12:59:
Het hele gebeuren met de z-index is wel verbeterd in IE6. Want daarin kun je ook simpele layers over flash animaties heen zetten. Maar of het nu mogelijk wordt om layers over frames heen te zetten......?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:48

crisp

Devver

Pixelated

Yogho schreef op 10 december 2002 @ 13:05:
[...]

Het hele gebeuren met de z-index is wel verbeterd in IE6. Want daarin kun je ook simpele layers over flash animaties heen zetten. Maar of het nu mogelijk wordt om layers over frames heen te zetten......?
Wel over een iframe; ik denk dat TS dat gehoord heeft. Over een gewoon frame heen is en blijft onmogelijk...

Intentionally left blank

• Jan_V
Hangloozz schreef op 10 december 2002 @ 13:03:
[...]

dat durf ik niet te bevestigen maar wes je er van bewust dat je dan 60% of meer van de bezoekers uit sluit..
....Aangezien we hier IE6 gebruiken (en het daar ook alleen maar compatibel voor hoeft te zijn)....
Sluit dus geen gebruikers uit.
Tis voor een pagina in een intranet, dus iedereen heeft IE

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:14

Bosmonster

*zucht*

Yogho schreef op 10 December 2002 @ 13:05:
[...]

Dat kon met 5.5 ook al.. misschien zelfs met 5.0, maar dat weet ik niet zeker.. (5.5 wel)

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 19:17
je kan met ie4+ iets gewoon over een IFRAME heen zetten. Je kan dus op jouw bladzijden de frames vervangen door IFRAME's, maakt op zich niks uit. Alleen andere browsers hebben de vervelende eigenschap om IRAMES altijd bovenopte plaatsen. Werkt dus alleen in IE!

Zover ik weet kan je dit niet bij gewone Frames doen.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Klaus_1250 schreef op 11 December 2002 @ 11:39:
je kan met ie4+ iets gewoon over een IFRAME heen zetten.
!= true

wordt pas vanaf IE5.5 ondersteund, geloof me, ik heb al wat tijd besteedt aan onderzoek daarvan.
Mocht je het tegendeel bewijzen dan verneem ik dat graag want dan kan ik een aantal sites nog voorzien van die functionaliteit... ;)

www.jurgroessen.nl

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-08 19:17
Nou, ik heb serieus andere ervaringen. Vraag me alleen niet hoe (ik weet niet anders), maar al mijn menu's gaan over IFRAMES heen, vanaf IE4+ heb ik ze getest. Nooit problemen mee gehad. Geef IFRAMES wel altijd een z-waarde mee.

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

ik heb altijd de iframe's in een div gekieprd met een lage z-index en daaroverheen een DIV met hogere z-index maar in IE5 die ik hier draai blijft ie d'r toch echt onder.. :/

Ik zal nog es een testje in elkaar pielen..

www.jurgroessen.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:48

crisp

Devver

Pixelated

Klaus_1250 schreef op 11 december 2002 @ 14:17:
Nou, ik heb serieus andere ervaringen. Vraag me alleen niet hoe (ik weet niet anders), maar al mijn menu's gaan over IFRAMES heen, vanaf IE4+ heb ik ze getest. Nooit problemen mee gehad. Geef IFRAMES wel altijd een z-waarde mee.
Heb je daar een online voorbeeldje van? Net als Hangloozz ben ik namelijk nog steeds van mening dat het pas vanaf IE5.5 werkt....

Intentionally left blank

Verwijderd

Voor mij is dit ook wel interessant. Ben ook bezig met frames, alleen bij mij zit het aan de linkerkant.

Hoe wordt de IFrames-tag dan geïmplementeerd? Gewoon <FRAME> vervangen door <IFRAME>?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 23:26 . Reden: Oepsie 8)7 ]

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 23:23:
Voor mij is dit ook wel interessant. Hoe wordt de IFrames-tag dan geïmplementeerd? Gewoon <FRAME> vervangen door <IFRAME>?
zoeken m'n jong, zoeken, is zat over te vinden.

tipje?:
HTML:
1
2
3
4
<iframe src="blaat.html" name="jouwframenaam" 
id="jouwframenaam" width="500" height="500"
 marginwidth="0" marginheight="0" align="left"
 frameborder="0"></iframe>

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

zoeken m'n jong, zoeken, is zat over te vinden.
Ja opa, I know ;). Dit stuk heb ik overgenomen, maar ik krijg hem niet aan de gang. Derhalve mijn post =]

• Hangloozz

Hangloozz

{ @$%&# }

een iframe hang je gewoon in een html-doc zoals je een div plaatst bijvoorbeeld.
je hebt dus geen frameset meer nodig, maar de aanroep met scripting blijft op dezelfde wijze als bij frames.

www.jurgroessen.nl

Verwijderd

crisp schreef op 11 December 2002 @ 23:07:
Heb je daar een online voorbeeldje van? Net als Hangloozz ben ik namelijk nog steeds van mening dat het pas vanaf IE5.5 werkt....
== true;
Ik heb het laatst opgelost door als het menu'tje geshowed wordt het iframe te hidden (wanneer het <ie5.5).
Niet ideaal, maar je moet wat.

• Jan_V
Ik heb het nu gefixed met een popup die vanaf IE5.5 beschikbaar zijn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
function informatiefMenu()
{
  var oPopup = window.createPopup();
  oPopup.document.body.style.vorder = "solid white 1px"
  oPopup.document.body.style.backgroundcolor = "#006633"
  oPopup.document.body.innerHTML = infoHtml //infoHtml is eerder al gevuld met Html code
  oPopup.show(0,25,200,80, document.body);
}

Dit werkt perfect.
Kan hier alles mee wat ik wil.
Kheb er alleen nog 1 probleempje mee, namelijk m'n hyperlinks doen het niet :'(
en aangezien ik daar niet echt een nieuw topic voor wil maken (want het zal wel heel simpel zijn, maar ik kan het gewoon niet vinden/bedenken)
kheb nu een hyperlink die er zo uit ziet:
code:
1
2
3
<span><a href='http://www.eensite.nl' style='text-decoration:none;
cursor:hand;background-color:#006633;color:white;
' target='_blank'>Een site</a></span><br>

In een 'normale pagina zou dit volgens mij toch moeten werken. Weet iemand misschien wat ik hier nog bij moet zetten oid? Want ik snap dit niet echt wat er nu nog fout is.

[edit]
Kheb net nog wat geprobeerd, maar ik ben ook achter het volgende gekomen.
Door ipv een href te doen gewoon in de span te zetten
code:
1
2
3
<span onclick"parent.location.href='http://www.eensite.nl' 
style='text-decoration:none;cursor:hand;background-color:#006633;color:white;>
Een site</span>

lukt het wel om een werkende link te maken en dat werkt ook wel mooi, maar nu nog steeds 1 probleem.
Hij zet de nieuwe pagina in het bovenste frame. Nogal wiedes natuurlijk, want dat is de parent van de popup.
Ik heb het ook geprobeerd met window.location.href maar toen deed hij niets meer. Ook niet met self.location.href of welke dan ook, nogal vreemd, omdat die commando's wel gewoon bestaan.
Ten einde raad heb ik zelfs tegen beter weten in blank.location.href geprobeerd en die werkte ook niet :P (duh)
Is er nog een commando dat ik nog zou kunnen gebruiken?

[ Voor 34% gewijzigd door Jan_V op 12-12-2002 15:42 ]

Pagina: 1