Probleemstelling:
Ik heb sindskort een backup server gemaakt in ons bedrijf met een aantal hd's erin (4x40gb).
Hij draait op debian en beschikt over de nieuwste versie van samba.
Heb samba dusdanig geconfigureerd dat het werkt en dat alle shares werken, nie zo moeilijk
. Maaaaarrrrr.. ik wil natuurlijk vanaf een windows machine de shares benaderen, dat kan maar alleen door op te geven: \\192.168.1.43 (het ipadres) en niet door \\gizmo (de hostname). Dan krijg ik een melding: "De account mag zich niet aanmelden vanaf dit station", dit gebeurd op elke win2k/xp machine in het netwerk en tevens via ipsec verbindingen vanuit andere netwerken. Van windows 95/98 machines kan je dit echter wel invullen, dus \\gizmo en dan krijg je alle shares te zien in de Explorer.
Kent iemand dit? Heb al in \etc\hosts enzo gekeken en nog eens goed de smb.conf doorgelezen, maar ik kan er maar niet uitkomen? Zijn er nog linuxfreaks
die mij verder kunnen helpen??
Ik heb sindskort een backup server gemaakt in ons bedrijf met een aantal hd's erin (4x40gb).
Heb samba dusdanig geconfigureerd dat het werkt en dat alle shares werken, nie zo moeilijk
Kent iemand dit? Heb al in \etc\hosts enzo gekeken en nog eens goed de smb.conf doorgelezen, maar ik kan er maar niet uitkomen? Zijn er nog linuxfreaks