Toon posts:

[WINXP] Ghost image terugzetten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een Compaq Evo N1005V laptop.

Geinstalleerd:
1e partitie WINNT4.0 met SP6.0 + netware service's
2e partitie WINXP Professional met SP1
3e partitie DATA op NTFS

Dit is dual boot en werkt allemaal goed.

Het volgende is het geval:

Wanneer we hier van een image maken met Ghost 7.0 of Ghost 7.5 en deze terug willen zetten dit gaat nog goed.

Het opstarten van WINNT4.0 gaat goed

Wanneer we opnieuw opstarten en kiezen voor WINXP dan hangt WINXP voor het inloggen. Hij reageert helemaal niet meer. Ook als we alle partities er vanaf halen... 8)7

Wie weet waardoor dit komt en hoe we wel een goed image hiervan kunnen maken?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

disk image ipv partitie?

Verwijderd

Topicstarter
Ook een image maken van een partitie loopt deze daarna vast.. :?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

hangt ie in een domein?

Verwijderd

Topicstarter
Nee standalone...

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:52

TheVMaster

Moderator WOS
Je hebt dus niet een image gemaakt van de disk maar van een image..??hmm..hoe zat het ook alweer..volgens mij staan de bootfiles van beide OSen op de eerste partitie....dus als je alleen (of apart ) van de partities ghostimages maakt dan gaat het dus niet goed!

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een image gemaakt van de HELE HD

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

als je de harde schijf weer opnieuw in de zelfde positie (hardwarematig) zet, (dat zal waarschijnlijk primary master zijn, met bijbehorende jumper setting) doet hij het dan misschien?

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
nee, ik vermoed namelijk dat de master bootfiles op de 1e partitie komen te staan.... en ghost deze niet meeneemt :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 13:40:
nee, ik vermoed namelijk dat de master bootfiles op de 1e partitie komen te staan.... en ghost deze niet meeneemt :?
dat klopt, maar als je heel de hdd hebt geghost, dan heb je de 1e partitie toch ook?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar windows xp hangt... dat is het hele punt...

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

ok, andere invalshoek:
Windows is al opgestart en voor een (groot) gedeelte ingeladen en geactiveerd. Wat wordt er dan op het specifieke moment gedaan waar jij bent?

Om hier een antwoord op te krijgen moet je dus technische documentatie van winXP hebben (die op dit gebied waarschijnlijk geen public info is), of worden beantwoord door microsoft of norton. Is mail misschien een optie?

[ik kijk nog ff of ik iets tussen de known issues van ghost zie staan - edit: ze hebben een behoorlijke knowledgebase, maar vindt hier zo niets over; ook wat moeilijk om hier goede search termen voor te bedenken. knowledgebase op http://www.symantec.com/techsupp/ghost/ghost_2003_tasks.html of op hun search]

[ Voor 21% gewijzigd door SilentStorm op 10-12-2002 15:40 ]

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Heb je al met ghostwalker de sid ingegeven van XP ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat SID zou het kunnen zijn, gaat het ff-n testen... Thanxs for the tip: Bij NT gaf het vroeger ook problemen na het terugzetten van een image...
Pagina: 1