Monkey Island Help topic

Pagina: 1
Acties:

• Unknown
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Misschien een idee om elkaar wat te helpen waar nodig met MI4.
Zit persoonlijk even vast op Lucar Island, heb de parfum het monster en wat bait in een bakje en de klok op het vlot, maar heb het idee dat er nog moet gebeuren bij de stick winkel en de winkel van die blinde vent....

Verwijderd

Ja er moet nog wel wat met die stick gebeuren, maar je zult eerst pegnose pete moeten vinden.

Je hebt het parfum - is dat het LeChuck Parfum?

Je moet nl. een route beschrijving krijgen naar Pegnose Pete's huis.

Ik wil niet teveel vertellen want anders is het niet leuk, dus zeg eerst even wat preciezer wat voor parfum(s) je hebt...

• Unknown
  • Niet online
Ik heb de vis+flesje+water bij moeras+bloem parfum en de le chuck cologne en ben uit de bank ontsnapt, moet nu die zakdoek versterken voor de blinde man

Verwijderd

Heb je al eens de gelijkenis tussen je eigen parfum en de geur van de zakdoek opgemerkt?

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:59
Ik ben kennelijk niet zo slim (of heb niet zoveel geduld), want ik zit op Melee Island al vast:

ik heb dat contract laten ondertekenen door Elaine, maar Carla en Otis willen nog niet mee omdat ze niet echt tevreden zijn over het contract. Wat nu?! Elaine kan me niet helpen...

omniscale.nl

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
*zich rot schrik*

Is het al uit dan?

*zoek zoek zoek*

• posttoast
Officieel niet, naar ik begrepen heb!

omniscale.nl

• budi
  • Laatst online: 10:12
Sjef Oekel modus:
Wat?!?!?!?!? Deel vier alweer?!? En ik heb deel vijf nog niet eens uit! :)

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Verwijderd

VincentB: kijk eens wat beter rond in het mansion....

• posttoast
Okay, dank: het is gelukt.

Nu nog een vraagje: ik heb Carla en Otis overgehaald om met mij mee te gaan, en ze zouden mij ontmoeten in de haven. Daar zijn ze echter niet. Ze zijn ook niet meer op de plek waar ze eerst stonden!

omniscale.nl

• Unknown
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 15:53 schreef VincentB het volgende:
Okay, dank: het is gelukt.

Nu nog een vraagje: ik heb Carla en Otis overgehaald om met mij mee te gaan, en ze zouden mij ontmoeten in de haven. Daar zijn ze echter niet. Ze zijn ook niet meer op de plek waar ze eerst stonden![/quote]Heb je de eigenaar van het cafe al zover dat hij meegaat (armpje drukken)

• Unknown
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 07 november 2000 13:56 schreef Nem0 het volgende:
Heb je al eens de gelijkenis tussen je eigen parfum en de geur van de zakdoek opgemerkt?[/quote]Ik mis nog één ding, Guybrush heeft het over hamster nogwat??

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:05
Die parfum die je zelf hebt gemaakt moet je aan de blinde kerel laten zien. Hij gelooft zo dat dat je die Pegnose Pete goed kent en geeft je zijn naam. Je moet met behulp van het twiddle systeempje zijn naam vinden. dat valt niet mee omdat er 3 rijden zijn met ieder 5 keuzes... veel combinaties mogelijk dus... maar als je het is gelukt krijg je de map voor de route door het moeras naar pegnose pete's huis. ik verklap verder nix meer.

• posttoast
Tis gelukt, ik zit op Lucre Island. Nogmaals Dank!

omniscale.nl

Verwijderd

Die hamster is geloof ik hout, weet alleen niet meer waar je dat kan pakken. Ik denk in de stick shop (lijkt me wel een houtplek).

En over die wieltjes. Die zijn logisch, ik had het zo.
De eerste naam die je krijgt is A. A. A. (Dat zijn de beginletters). Dus heb je het systeem al gevonden lijkt me :)

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-01 23:41

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Dat met die wieltjes dacht ik al, maar het kwam maar steeds niet uit! :(
Zometeen nog maar eens proberen.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-02 21:05
Nem0: misschien is het jou niet op gevallen maar je krijgt iedere keer een andere naam, een maat waarmee ik dit spel samen doe had een andere naam dan ik. Het verschilt steeds...

Verwijderd

Maar na 2 namen is het systeem wel duidelijk lijkt me zo...

Verwijderd

Ok... dit bovenstaande is allemaal wel gelukt. Ik zit nu bij dat stukje onderwater. Hoe krijg ik die lichtgevende vissen te pakken? Het lukt echt van geen meter. Ze reageren wel op het aas, maar dat schiet dus niet echt op... help?

Verwijderd

Aas in bakje vang vis in bakje. Bakje is op de plek van de misdaad te verkrijgen.

• Unknown
  • Niet online
klote nou zit ik weer vast omdat ik die man niet door het bos kan volgen naar de schat

iemand een hint?

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Ok ben net begonnen (zo'n 2 minuten geleden) spel ziet er erg goed uit...
maar nu zit ik op mijn werk, en zit heel de dag al te denken hoe ik die katapult kan stoppen (grrrrr ik haat dat, gelukkig bijna weekend, kan ik verder, zal vriendin wel niet leuk vinden maarja, tis dat guybrush een jongen is :) (geintje marjolein)
gelukkig is ze sinds ze mij kent ook fan van monkey island..
dus als iemand een paar HINTS wil geven hoe verder te gaan, kwil geen hele uitleg want dan is de lol er grotendeels af, wil niemand die geven maakt niet uit, puzzel ik gewoon ff verder.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Unknown
  • Niet online
Slash, kijk even op de MI4 homepage, daar staat de oplossing voor de demo, en daar staat je antwoord

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

demo?
ik heb geen demo hoor :)
in de US of A is ie al een tijdje uit.

Maar ik zal ff kijken

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• Unknown
  • Niet online
I known, maar de demo is het begin van het complete spel en daar zit je al vast :+

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

OK thnx, ik ga het vanaaf ff proberen, maar ik kon gisteren niet de pretzels pakken, maar merk dat snel genoeg, ik kijk nu al uit naar monkey island 5 (pleeeeeeeeasssssse!!)

Verwijderd

--SPOILER ALERT--
Slash: je moet zorgen dat hij een spoorachterlaat

-- AANWIJZING 1
zorg dat hij z'n wandelstok kwijtraakt zodat je er wat mee kunt doen

-- AANWIJZING 2
zorg dat je iets hebt wat de wandelstok aantast

-- AANWIJZING 3
dit moet uiteraard ook met hout worden vervoerd en gepakt.

Verwijderd

Ahhhhh!!!!

Ik word niet goed. Al dat gepraat over Monkey Island 4.
Mocht iemand hem gekocht hebben, vertel waar je hem gekocht hebt.
Ik kan het niet langer aan. Ik moet hem hebben.

Waar o waar.....

• Unknown
  • Niet online
Dat parfum deed wonderen maar hoe krijg ik nou die kapotte stick weer terug bij mandril zodat hij een spoor achterlaat?

• Unknown
  • Niet online
Yes!! Act II , zie er nou al tegenop dat ik het over een weekje heb uitgespeeld :( weer 2 jaar wachten :(

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

OK ben weer een stuk verder, ik weet dat ik mandrill moet volgen, maar wat flik ik met zijn wandelstok zodat hij een spoor maakt?
grrrrr was gisteren weer laat 0:30 en zit nu op kantoor gelukkig vanmiddag vrij kan ik weer verder pielen (tenzij mijn vriendin ook wil spelen, dan moet ik opnieuw beginnen)

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Volgens mij zit er een bug in het spel...

Ik sta nu onder water en heb zojuist eerst een losse bait gevoerd aan rondzwemmende vissen, vissen zwommen weg.

Vervolgens deed ik mijn scupperwaredoos met daarin bait open en staat het spel nu blijkbaar te wachten tot die vissen langs me komen zwemmen, wat ze dus niet meer doen...

Ik kan nu helemaal niets meer, alleen nog saven en laden. Ik kan dus ook niet dat ding weer terugstoppen in mn inventory :(.

Nu moet ik dus weer zo ongeveer overnieuw beginnen :(.
Pagina: 1