Toon posts:

Pc met win xp pro wil niet booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik een probleem waar ik niet direct een oplossing voor vind. Namelijk mijn pc wilt niet meer altijd booten bij het opstarten. Als ik de power knop indruk, dan gaan alle ledjes branden(power, hdd, dvd) maar hierna blijft mijn pc gewoon hangen. Op mijn monitor krijg ik ook geen signaal. Booten vanaf de installatie cd werkt ook niet.
Gisteren heb ik hem na een +- een half uur power indrukken, wachten, afzetten, wachten toch gestart gekregen. Dus zijn er volgens mij geen hardware problemen, vermits hij daarna toch de hele avond heeft gewerkt en vermoed ik dus dat het een software probleem is. Deze morgen had ik weer hetzelfde probleem, en tot nu toe heb ik hem nog niet gestart gekregen.
Ik hoop dat er iemand mij kan helpen.

BTW:Mijn pc staat in een kamer die s'nachts niet verwarmd word, zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn? Het is wel fris in die kamer, maar nu ook weer niet om te zeggen dat het aan't vriezen is

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:13

Reptile209

- gers -

Alle stekkers en kaartjes eens loshalen en goed (!) aandrukken, klinkt alsof er iets niet helemaal lekker meer vastzit. Kijk eens wat er met een andere voeding gebeurt.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Alles losgehaalt en weer vastgezet, maar dat geeft geen resultaat. Een andere voeding kan ik niet direct proberen, omdat de enige voeding die ik nog heb liggen, een van 230w is, en dat zal een amd xp 2000+, gf4 ti 4200 niet trekken denk ik. Maar zou dat het probleem kunnen zijn? Bv alle fans draaien normaal.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-08 10:47

keur0000

-------- N O N E --------

Je geeft aan dat je bij het aanzetten geen beeld krijgt wat aangeeft dat hij niet door zijn POST komt in het bios. Advies: BIOS resetten met jumper op je mainboard, daarna default settings laden en proberen of hij het nu wel doet. S6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit is toch echt een hardware probleem, je geeft zelfs aan dat booten van een CD niet gaat.
WOS -> OH dus. Succes :)

Ik gok op een te lage temperatuur of toch brakke voeding. Lees Technische PMG FAQ - hangen en opstartproblemen even door.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik zie juist dat ik nog iets vergeten ben. Gisteren kon ik na dat half uur proberen booten vanaf de cd, maar vandaag wilt dat dus niet lukken. De voeding is de standaard chieftec 340w die bij de case werd meegeleverd, waarvan ik ondertussen wel de voedingfan heb moeten laten vervangen omdat die plots niet meer wou draaien. Ik zal eens proberen mijn bios te resetten.

• keur0000

keur0000

Laat ff weten of t gelukt is/wat je bevindingen zijn. S6

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
En jawel, plots doet hij het weer. Ik wou mijn BIOS resetten en om dat te doen moet ik de platte kabel van mijn floppy uittrekken. Dat doe ik dus, en op dat moment dacht ik, ik zal hem nog eens proberen op te starten want dat is toch een heel gedoe(moet namelijk 2 kaartjes uit halen om aan die jumper te komen). Ik steek die kabel terug in, herstart en ik kom direct in mijn BIOS terecht. Daar heb ik nog de cpu speed opnieuw moeten instellen, saven en toen starte mijn pc terug normaal op.
Dus ja, ik zou niet kunnen zeggen wat de oorzaak nu was, maar het zal waarschijnlijk meer een hardware geweest zijn dan een softwareprobleem.
@F_J_K Omdat dit mijn eerste topic is en omdat ik niet duidelijk wist wat het probleem was, wist ik niet goed waar ik het zetten moest.
Nu benieuwd wat hij morgen vroeg zal doen :-) Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de hulp.

• keur0000

keur0000

Graag gedaan & S6

Pagina: 1