Toon posts:

MSI K7T Turbo 2 + Tt V9

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb dus net een Thermaltake Volcano 9 in me pc gebouwd alleen nu wil de pc niet meer opstarten. Hij komt niet verder dan het tellen van het geheugen.
Ook geeft hij aan dat de cpu een 1800+ is, maar hij is overgeclockt naar 1900+ maar dat lijkt hij niet meer te herkennen.
Wat kan het probleem zijn?

AMD Athlon XP 1800+
MSI K7T Turbo 2
512 SDRAM

• Fireman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

check je ledjes even welke kleur ze zijn.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

Verwijderd

Topicstarter
welke?

• Fireman

Fireman

Als het goed is heb je bij de aanschaf van je mobo ook een metaal plaatje gekregen (ziet eruit als een slot voor het aansluiten van b.v. je monitor)
Dat hoort te zitten aan de achter zijde van je pc kast en aangesloten ergens op je mobo.

D-bracket heet dat.

Verwijderd

Topicstarter
ok en als die het niet doen is me mobo wrecked?

• Fireman

Fireman

heb je dat ding?

Verwijderd

Topicstarter
week nie ben nu op school dus kan het nu niet checken maar stel nou dat ik het heb dan?
en wat als ik het niet heb?

• Fireman

Fireman

Als we er even vanuit gaan dat je 'm hebt dan zitten er 4 ledjes op. Als je systeem in orde is dan branden die ledjes alle 4 groen. behalve in het begin met opstarten dan scrolt 'ie er als het ware overheen (beetje knipperen) en daarna hoort alles groen te zijn. Mocht er iets mis zijn met je systeem dan zal een combinatie van de ledjes rood zijn. Dan moet je even in je handleiding kijken in een tabel en kan je de mogelijke error ontdekken en eventueel gaan verhelpen.

Dus het is rood of groen en nix anders.

Kijk wel even of 'ie aangesloten zit.

Ik heb zelf nl ook een turbo2 en dat ding zit er los bij. voorheen zaten er van die ledjes op het mobo (bij turbo1 zogezegt)

We lezen het wel later.

Verwijderd

[te laat]Op de d-bracket zitten 4 ledjes en die gaan als je opstart van rood naar groen, In de handleiding van je mobo staat de combinatie van rood. groen. Wanneer alles groen is zal de computer naar behoren functioren zo niet dan zal er minstens 1 lichtje (meestal doet de d-bracket het goed) rood branden. En op de manier hoe de lichtjes branden kan je zien wat er mis is.[/te laat]

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 12:22 ]

• Fireman

Fireman

hier spreken de mannen met Turbo2 ervaring :)

• amahusu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:28

amahusu

taking over the world!

hihi, ik heb ook zo'n bordje gehad, die gaf ook wel eens kuren. Probeer eens alle kaarten/cpu/geheugen eruit te halen en er opnieuw in te zetten. Dat werkte bij mij altijd :+

Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.