Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Verwijderd
Ik zou er wel achteraangaan.. Want als Tiscali zegt dat de centrale vol is is dat dus gewoon nalatigheid van de ISP... Gewoon heel erg dringed een telefoontje plegen en toch maar es ff gaan vragen hoe dat gaat zitten met de betaling... Want je gaat natuurlijk niet betalen als je nog niet eens 1 minuut hebt geinternet doordat de ISP je die kans niet geeft... Als het nu een gratis provider was geweest dan had het anders gelegen maar hier betaal je voor...
Deze advertentieplaats is te huur!
Dell XPS 17 Intel i7 2630 Nvidia GT555 3Gb Hd1: OCZ Vertex 2 SSD 60 GB Hd2: 500Gb
Ik heb nog wel ff gedacht aan planet of xs4all maar die hadden geen interessante aanbieden. En nee een gratis modem (waarbij ineens de administratie kosten verdubbelen) vind ik geen aktie.
Ik was alleen benieuwd of er meer mensen waren die hetzelfde probleem als ik heb
Misschien is het handig om je een beetje te verdiepen in de techniek achter adsl.grhmpf schreef op 10 december 2002 @ 17:18:
Het lijkt erop dat nu adsl populairder wordt we het zelfde probleem krijgen als met de kabel. Er zijn meer abonees dan daadwerkelijke aansluitingen (en dat is ook wel logisch, niet iedereen met telefoon neemt ook daadwerkelijk adsl).
Het probleem wat er met kabelinternet is, kan nooit met adsl voor komen.
Dit is gewoon een kwestie van teveel bestellingen en te weinig fysieke aansluitingen in de centrale.
Ligt het niet aan iets anders simpels? Probeer eens in te loggen met user@test en test als username en password...
Niet helemaal, want veel providers van kabel hebben moeite om een stabiele verbinding te hebben, door onder andere DNS servers en te weinig totale bandbreedte. Dat is zelfs iets waar xs4all last van heeft gehad (heb ik gelezen in news://xs4all.adsl) en waar zonnet nu ook last van lijkt te hebben.Misschien is het handig om je een beetje te verdiepen in de techniek achter adsl.
Het probleem wat er met kabelinternet is, kan nooit met adsl voor komen.
Sommige planet klanten hadden een maand of twee geleden een snelheid die niet veel hoger dan 10K/sec uitkwamt. Maar de storingen zijn bij adsl meer uitzondering dan regel gelukkig. Alleen bij de installatie of na een heraansluiting (verhuizing) zijn er weleens wat probleempjes.
[ Voor 57% gewijzigd door JvS op 10-12-2002 23:33 ]
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
ps ik heb het thomson (alcatel) 510 ethernet modem
[ Voor 52% gewijzigd door marenk_vos op 11-12-2002 08:14 ]
Ik weet al precies wat er aan de hand isJvS schreef op 10 December 2002 @ 23:31:
Als de KPN centrale volzit, wordt je aansluiting gewoon afgewezen, zo simpel is het. En als dat niet zo was, had je nu een oranje knipperend linesync lampje gehad (of uit).
Ligt het niet aan iets anders simpels? Probeer eens in te loggen met user@test en test als username en password...
Per wijkcentrale (gedeelte van een wijkcentrale) hebben wij een beperkt aantal IP adressen die er toegewezen kunnen worden. Het komt wel eens voor dat deze op zijn, en dat er niet op tijd uitbreiding is aangevraagd (Ik weet toevallig dat dat in Coevorden zo is) Dit komt door de enorme groei door de light abo's en onze acties.
In dat geval moet er dus extra IP adressen toegewezen worden, en dat kan helaas soms enige tijd duren (wazig proces...
En dan zijn er sommige helpdeskfiguren hier die het zelf niet helemaal snappen en maar zeggen dat de centrale vol is, terwijl het dus slechts ons gedeelte is, op een andere manier dan je zou verwachten...
[EDIT]
Even wat er bijgezocht, en ja, bij jou is dit inderdaad nog het geval
Verwachting is dat het morgen of overmorgen werkt...
[ Voor 7% gewijzigd door BrZ op 11-12-2002 09:56 ]
Ik hoef mij dus geen zorgen te maken dat ik helemaal geen ADSL krijg???
Jamarenk_vos schreef op 11 December 2002 @ 09:58:
BRZ= van Tiscali????
Ik hoef mij dus geen zorgen te maken dat ik helemaal geen ADSL krijg???
Ik heb je net een IP gegeven
Waarschijnlijk krijg je nu wel verbinding maar is er geen data.. nog even geduld
Dat betekent dat-ie geen signaal kan krijgen met de buitenlijn. Check of je wel het goede modem hebt (510i voor isdn, 510 voor analoog), check je eigen bekabeling en sluit het modem direct op de buitenlijn aan. Daarmee sluit je die mogelijkheid uit en sluit je ook uit dat het aan je splitter ligt.marenk_vos schreef op 11 december 2002 @ 08:13:
Ja ik heb 1 oranje knipperend lampje wat betekent dat dan? Volgens mij knippert het lampje waar een apestaartje in staat.
Doet-ie het direct op de buitenlijn ook niet ("geen line-sync op IS/RA"), dan moet je 0900 8085 bellen, want dan heb je een storing (wees niet bang dat de centrale volzit, want dan was je niet aangesloten geweest). Dan duurt het een paar daagjes en dan is het weer opgelost (je wordt dan na 2-3 dagen teruggebeld door "Den Bosch").
Maareh, als dat ook zo is, dan heb je dus een dubbel aansluitprobleem (en geen IP/data van Tis EN geen lijnsync
ps ik heb het thomson (alcatel) 510 ethernet modem
Dat hadden we al door
Hey, dat ken ikEn dan zijn er sommige helpdeskfiguren hier die het zelf niet helemaal snappen en maar zeggen dat de centrale vol is, terwijl het dus slechts ons gedeelte is, op een andere manier dan je zou verwachten...
[ Voor 14% gewijzigd door JvS op 11-12-2002 12:00 ]
STATE DOWN = Geen data?
Ik kan het pas vanavond testen omdat ik nu op het werk ben.
BRZ? Ik neem aan dat je mijn mailtje gelezen hebt die ik naar Tiscali gestuurd heb (omdat je weet wat mijn aansluiting is...)
Het lijkt er op dat ik op korte termijn kan ADSL-EN....
[ Voor 48% gewijzigd door marenk_vos op 11-12-2002 12:10 ]
State wordt "up"marenk_vos schreef op 11 december 2002 @ 12:04:
Connected = IP-nummer?
STATE DOWN = Geen data?
Ik kan het pas vanavond testen omdat ik nu op het werk ben.
BRZ? Ik neem aan dat je mijn mailtje gelezen hebt die ik naar Tiscali gestuurd heb (omdat je weet wat mijn aansluiting is...)
Het lijkt er op dat ik op korte termijn kan ADSL-EN....
geen data kan je in het modem verder niet zien, daar lijkt alles goed. Je kan gewoon verder niets op internet doen
KPN zegt idd dat alles goed zit en dat je bent aangemeld en Tis heeft gewoon te weinig plek gereserveerd in de bewuste centrale...of de man die deze dingen moet regelen is ziek.....of iets anders( bij mij was ie ziek..
Verder moet je gaan zeuren bij zowel KPN als Tis,want je gaat natuurlijk niet betalen als je niks hebt...ook al is het 6 maanden gratis....6 maanden is 6 maanden.....
Ik heb toen bijna 2 maanden moeten wachten,maar heb van KPN en Tis 3 maanden totaal abbo retour gehad....
Het is dus een vraag en aanbod verhaal!!
Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.
1. Geen IP/Data (BRZ heeft mij dus verteld dat dit zo goed als opgelost is)
2. Linesync probleem (De KPN is dit aan het onderzoeken)
Dat is nu iig helemaal gefixtmarenk_vos schreef op 12 December 2002 @ 12:28:
1. Geen IP/Data (BRZ heeft mij dus verteld dat dit zo goed als opgelost is)
Aan die line sync kan ik helaas niets doen
Wat moet ik hier nu mee?
Het lijkt me sterk dat " geen linesync " niet aan de kpn ligt... Ik kan me niet voorstellen waaraan dat dan wel moet liggen... Een provider doet niets met linesyns of niet
Vaag hoor. Volgens mij is er wat anders gezegd en heb je het verkeerd begrepen, of had iemand TOTAAL zijn dag niet....
Verwijderd
wat klopt er en wat is er fout en wat betekent het oranje lampje.
Constant oranje lampje betekent dat je modem niet eens verbinding probeerd te maken. Er is iig wel linesync, KPn heeft dus iig ADSL opgeleverd.Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 18:28:
ik heb hier nu ook net ADSL (vrijdag pakket binnen gekregen en vandaag geinstallerd) maar op mijn 510 brand het apestaartje oranje en constant. mijn state is down. in de brief van kpn staat dat het abbo over 7 dagen ingaat, terwijl in het mailtje van tiscali, wat ik ook vrijdag kreeg, dat het abbo nu gereed is.
wat klopt er en wat is er fout en wat betekent het oranje lampje.
Je moet even naar de interface van je modem gaan, http://10.0.0.138 en dan links naar connect. In het scherm wat je dan krijgt moet je je logingegevens invoeren, en dan op connect klikken.
Mail me maar even als je echt geen verbinding krijgt, dan zal ik morgenochtend kijken of bij ons echt alles goed staat.
Probeer het eens met de gebruikersnaam user@test en test als password, als dat werkt, moet je modem ook gewoon kunnen inloggen./
Verwijderd
username is adslxxxxxx@tiscali.nl
ik heb adslxxxxxx@tis.basis en adslxxxxxx@tiscali.nl geprobeerd.
geen van beiden werkt
Helaas geeft een routermodem geen foutcodes of meldingen
Als je pptp.ini zou uploaden in je modem (is te vinden op kpn.ccom) en een VPN verbinding zou maken (staat erbij hoe dat moet in een handleiding
Ik zou in elk geval even naar tiscali bellen, als je zeker weet dat je je username en pass goed tikt
[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 30-06-2003 00:40 ]
Ik ga morgen al kijkenJvS schreef op 30 June 2003 @ 00:38:
Ik zou in elk geval even naar tiscali bellen, als je zeker weet dat je je username en pass goed tikt.
Je moet echt de KPN CD installeren
Nee, dit was inderdaad een probleem met de IP-toewijzingFox1234 schreef op 30 juni 2003 @ 23:26:
Het @ lampje knippert ook als je met de verkeerde CD het modem installeert....
Je moet echt de KPN CD installeren
Verwijderd
Ik heb gekeken wat de status is van de oplevering van ADSL is in mijn woonplaats Harmelen (3481). Aangezien er eerst werd gezegd dat het in augustus zou gebeuren en als ik nu kijk bij KPN , XS4all en Tiscali (ik heb een TIS Light abo besteld) zie ik bij status : beschikbaar ???
Kun jij me daarover meer vertellen BrZ
nogmaals excuses voor offtopic
Verwijderd
Is dat een gecombineerd modem/router? Ik wil er nml twee PCs op zetten.
Hmm, ik kan hier niets anders zien dan dat het beschikbaar zou zijn. Ik zie echter nog geen opgeleverde aansluitingen, wat kan betekenen dat het nog niet beschikbaar is, maar dat het dus al wel mogelijk is om je aan te melden, en dat het opgeleverd wordt zodra de centrale gereed is.Verwijderd schreef op 01 July 2003 @ 08:55:
Sorry dat ik ff offtopic blaat maar aangezien er hier een Tiscali medewerker in huis is ....
Ik heb gekeken wat de status is van de oplevering van ADSL is in mijn woonplaats Harmelen (3481). Aangezien er eerst werd gezegd dat het in augustus zou gebeuren en als ik nu kijk bij KPN , XS4all en Tiscali (ik heb een TIS Light abo besteld) zie ik bij status : beschikbaar ???
Kun jij me daarover meer vertellen BrZZou ik erg waarderen
nogmaals excuses voor offtopic
Verwijderd
Alvast bedankt voor deze infoBrZ schreef op 01 July 2003 @ 09:01:
[...]
Hmm, ik kan hier niets anders zien dan dat het beschikbaar zou zijn. Ik zie echter nog geen opgeleverde aansluitingen, wat kan betekenen dat het nog niet beschikbaar is, maar dat het dus al wel mogelijk is om je aan te melden, en dat het opgeleverd wordt zodra de centrale gereed is.
Maar je hebt dus geen idee wanneer ze de lijnen opleveren en we kunnen gaan inetten ?
Ik heb me +/- 1,5 maand geleden aangemeld via jullie site en heb ook al de bevestiging van jullie en KPN binnen , verwacht het pakketje met modem en splitter enz. deze week binnen. Heb dus nog geen inloggegevens en ip adres enzo.
Het verbaasde me dat ze bij KPN en ook bij jullie postcodecheck tot vorige week nog zeiden dat het augustus beschikbaar zou zijn en er nu opeens "beschikbaar" staat.
Verwijderd