Toon posts:

Campus buiten Maastricht ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort kabel van het Campus in Maastricht. Iedereen die in Maastricht woont heeft super hoge snelheden. Hoger dan @home.
Waarom haal ik steeds maar een snelheid die niet hoger komt dan een downstream van 60 kb/s

• Wimlem
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 20:42
Lekkere nuttige reply. :(

Maar het is dus internet via de TV-kabel ?

Want daar heb je dus verschil in de wijken qua snelheid.

SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier

• joosd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-08 10:04
misschien een slechte aansluiting van muur naar kabel modem

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry voor de wat weinig informatie.
het kan inderdaad verschillen van wijk tot wijk. Maar iemand die 3 huizen verder woond haalt gewoon de max. snelheid maar die heeft wel @home.
Deze vraag is ook zeer moeilijk te beantwoorden voor mensen die niet uit Limburg komen. Ik denk dat ut probleem licht bij Campus of Essent. Niet bij mij thuis.

Kijk Campus is opgezet door UM ( Universiteit Maastricht )
Studenten/mederwerkers kunnen nu gebruik maken van het Campus. Maar als je buiten Maastricht woont maak je verbinding via een essent lijn. en nog iets met NUTS bedrijven ( ik weet ook niet precies wat dat inhoud )

Verwijderd

Bij ons (Tilburg) is het zo dat als je kabelinternet via de universiteit neemt dit verzorgt wordt door @home maar voor een lager tarief. De snelheid is dan ook beperkt op ongeveer 60 kb/s... Dit zou dus best kunnen kloppen.

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 11:49:
ja sorry voor de wat weinig informatie.
het kan inderdaad verschillen van wijk tot wijk. Maar iemand die 3 huizen verder woond haalt gewoon de max. snelheid maar die heeft wel @home.
Deze vraag is ook zeer moeilijk te beantwoorden voor mensen die niet uit Limburg komen. Ik denk dat ut probleem licht bij Campus of Essent. Niet bij mij thuis.

Kijk Campus is opgezet door UM ( Universiteit Maastricht )
Studenten/mederwerkers kunnen nu gebruik maken van het Campus. Maar als je buiten Maastricht woont maak je verbinding via een essent lijn. en nog iets met NUTS bedrijven ( ik weet ook niet precies wat dat inhoud )
Zoals dit mij in de oren klinkt hebben ze dus een soort 'campusnet' ala utwente in de stad en bij jou kabel, dan is het logisch dat het in de stad sneller gaat. Al is 60 kbps downstream wel om te huilen...

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Heb jij ff geluk, ik werk bij de helpdesk van de ICT-afdeling van de Universiteit Maastricht, en kan je dus precies uitleggen hoe dit zit.

Binnen Maastricht wordt de infrastructuur van Campus door @Home (lees: Nutsbedrijven Maastricht) verzorgd. Er geldt hier een upload-limiet van 128Kbit/s, ofwel in de praktijk 15KB/s. De download snelheid ligt een stuk hoger, bij mij is die zo'n 500-700KB/s op snelle sites.

Buiten Maastricht wordt de infrastructuur van Campus door Essent verzorgd. In verband met de capaciteit van hun netwerk ligt de snelheid daar veel lager, zo'n 5KB/s up en 60KB/s down in de praktijk. Je kunt deze dienst dan ook niet echt vergelijken met die binnen Maastricht, aangezien die over een heel ander netwerk draait.

Ik hoop hiermee je vragen te hebben beantwoord, heb je er nog meer dan kun je me emailen of contact opnemen met de Servicedesk van de Universiteit Maastricht.

8)

[ Voor 23% gewijzigd door Diederick Janse op 10-12-2002 16:29 . Reden: genuanceerd ]

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
wordt t toch tijd om een kamer in maastricht te zoeken...
(bij mij in huis is er nog wel eentje vrij, met (snelle) campus@maastricht aansluiting..)

[ Voor 31% gewijzigd door StanTheMan op 11-12-2002 14:53 ]

• _Richie_
  • Niet online
Eens een treinlimbo, altijd een treinlimbo............... :)

• Tycho2
  • Niet online
He died je was me voor.....
Nou ja, heb je helemaal geluk, 2 helpdeskmederwerkers van de um in je topic :)
De snelheid die je haalt is normaal (ga er vanuit dat je KB bedoelt). Staat ook vermeld op de campus pagina.
-------------------------------
Binnen Essent gebied:

Essent levert kabeltoegang met een ingestelde maximale snelheid. Momenteel is alleen de volgende variant beschikbaar:
De snelheid vanuit MAASnet naar uw PC (downstream) bedraagt maximaal 512 kilobits per seconde. De snelheid vanuit uw PC naar Maasnet (upstream) is lager. De maximaal bandbreedte bedraagt 64 kilobits per seconde. Op termijn zal de dienst ook geleverd worden met 1024 / 128 kilobits per seconde.
-------------------------
Pagina: 1