Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Btw ik dacht dat je een KD7 ging halen?
Verwijderd
(* TDLofCC klikt pricewatch aan
Ow, en Bas, ja ... maar ik kwam er op tijd achter dat het mobo de KD7-e was ... Met KT333 chipset ipv KT400 ... Daarom wassie 105 Euro
Nu voor 140 Euro de Epox Nforce2 gehaald
Effe gekeken ... WOEI ... lekkere prijzen
256MB PC2700 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 125,-
256MB PC3000 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 136,-
256MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 147,-
256MB PC3500 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 176,-
Dus, wat ik _nu_ wil weten ... is die 22 Euro(van pc2700 -> pc3200) het waard ?
(keep in mind ... ik wil er 2 ... aangezien ze nogal aan de dure kant zijn, kan het me nl bijna 50 euro schelen, oftewel 100piek
Ook ff die twinmos bekeken ...
256MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 116,-
Nostra, waar heb je jouw twinmos vandaan ?
Want deze prijs staat me wel aan, vooral bij 2
[ Voor 64% gewijzigd door TDLofCC op 10-12-2002 11:56 ]
Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.
Verwijderd
Ik ben al blij als iemand mijn corsiar-modules zou willen ruilen voor bijna alles... Corsair is duur en echt niet goed. PC<xyz> wil zeggen dat 'ie precies als <xyz> geheugen timings 2-3-6-3 1T aankan en niets meer. Corsair is behooorlijk teleurstellend, alleen bechmark-modules (voor reviewers) van corsiar presteren vreemd genoeg goedVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 11:41:
Over het algemeen word corsair als een van de ofwel DE beste beschouwd, dus zit je niet krap bij kas koop pc3200 of 3500en dan wel met platinum heatspreader
Dus als iemand mijn 512Mb Corsiar 2700C2 geheugen wil ruilen met 512Mb samsung original PC2700, of die twinmos of vergelijkbaar...
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 12:22 ]
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
DAT kan toch ook nog de bottleneck wezen ?
Demoniac: woei ... lekker leesvoer .. bedankt.
Hmm ... okee ... die OCZ is dus de beste .. Maar NO WAY dat ik 299,- neerleg voor een mem stickje ...
En corsais ... tja, jammer dat ze de PC3200 niet testen ... want daar wil ik wel mee verder gaan.
En de twinmos mist ... Nostra ?
[ Voor 66% gewijzigd door TDLofCC op 10-12-2002 12:43 ]
Verwijderd
Ze bedanken aan het einde corsair voor het beschikbaar stellen... I rest my case...
Trouwens:
http://www.ocprices.com/index.php?rev_id=30&cat_id=69
Zegt wel wat meer, totdat corsiar maar even snel ging ingrijpen. En die "nieuwere" corsair module die ze toe toestuurden is nog eerder ontvangen dan ik mijn module heb gekocht, (ik heb ook een nieuwere revisie) dus op z'n minst verdacht...
Dus kun je beter gewoon voor de samsung original of die twinmos gaan, naar mijn mening. Corsiar heeft een leuke marketing, maar d'r is amper meer uit te persen uit hun modules dan waar de voor gespec'd zijn. Je zult denk ik alleen maar spijt krijgen als je voor corsair gaat...
Verwijderd
Je hebt al een reepje crucial ddr. Het goedkoopste is natuurlijk hiervan nog een reepje te kopen. Echter ik weet de specs van dat geheugen niet, dus wellicht zijn die niet echt overklokbaar. Let er wel op dat er waarschijnlijk van je verwacht wordt dat je 2 identieke repen plaatst.
Je hebt dus 2 repen minimaal PC2700 nodig:
nieuws: Vergelijkingstest PC3200 : XtremeDDR vs. Corsair
nieuws: Vergelijkingstest PC2700 DDR SDRAM
nieuws: High-end geheugen roundup
nieuws: High-performance DDR geheugen roundup
nieuws: GEIL PC3500 DDR RAM review
Zoals je in bovenstaande reviews kan lezen zijn er genoeg geheugenmodules die goed overgeklokt kunnen worden. Corsair, Samsung, OCZ en Mushkin hebben allen geheugen wat behoorlijk overgeklokt kan worden.
Ik heb zelf Mushkin HighPerf2 PC2100 geheugen, dat werkt bij mij prima. "Het gespecificeerde PC2100 wordt met gemak overschreden, waardoor zelfs een OZC PC3200 module wordt verslagen."
Denk dat ik toch voor die corsair PC3200 ga(zonder die heatspreaders want die doen dus niks, behalve PIMP looks dan
Verwijderd
Mijn Corsair XMS3200 doet toch echt meer dan 400 MHz 2-3-6-3 namelijk 412 MHz 2-2-5-2. Je moet dan wel ff Vmem opschroeven naar 2.8VVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 12:18:
[...]
Ik ben al blij als iemand mijn corsiar-modules zou willen ruilen voor bijna alles... Corsair is duur en echt niet goed. PC<xyz> wil zeggen dat 'ie precies als <xyz> geheugen timings 2-3-6-3 1T aankan en niets meer. Corsair is behooorlijk teleurstellend, alleen bechmark-modules (voor reviewers) van corsiar presteren vreemd genoeg goedVervolgens wordt d'r een mooie review over geschreven, maar zo uit de winkel presteerd het gewoonweg nog slechter dan nobrand.
Dus als iemand mijn 512Mb Corsiar 2700C2 geheugen wil ruilen met 512Mb samsung original PC2700, of die twinmos of vergelijkbaar...
Maar aangezien ze toch wel iets van 140 euro zijn ... eerst maar één reepje
Mobo was ook al 140 euro, en ik wil nog 2 nieuwe SCSI schijven
Verwijderd
Ik haal net 340MHz 2-3-6-3 met Vmem op 2.8V en dat is alles wat ik uit mijn 2700C2 module kan persen. Je kunt geluk hebben of pech bij corsair. Feit is wel dat corsiar op hun forum elke dag zo'n 16 RMA requests krijgen... Dat vind ik een schandalig slechte prestatie van Corsairs kant.Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 13:43:
[...]
Mijn Corsair XMS3200 doet toch echt meer dan 400 MHz 2-3-6-3 namelijk 412 MHz 2-2-5-2. Je moet dan wel ff Vmem opschroeven naar 2.8V
Zijn er geen andere tests ... kan je die vergelijken ...
-==-
En die shop is leuk ... 2x OCZ 256MB CAS2 voor 149 euro ... en maar 4 euro verzendkosten naar het buitenland
[ Voor 35% gewijzigd door TDLofCC op 10-12-2002 14:42 ]
Verwijderd
Bij Jincomputers.nl. Heb ze wel op de HCC bij hun gehaald..... maar ze leveren ook via de post!TheDarkLord666 schreef op 10 december 2002 @ 11:48:
Goed ... Corsair PC3200 dus ... Waar kan ik dat halen ?
(/me klikt pricewatch aan)
Ow, en Bas, ja ... maar ik kwam er op tijd achter dat het mobo de KD7-e was ... Met KT333 chipset ipv KT400 ... Daarom wassie 105 Euro
Nu voor 140 Euro de Epox Nforce2 gehaald
Effe gekeken ... WOEI ... lekkere prijzen
256MB PC2700 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 125,-
256MB PC3000 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 136,-
256MB PC3200 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 147,-
256MB PC3500 DDR SDRAM, CAS2, Platinum Heatspreader (Corsair) € 176,-
Dus, wat ik _nu_ wil weten ... is die 22 Euro(van pc2700 -> pc3200) het waard ?
(keep in mind ... ik wil er 2 ... aangezien ze nogal aan de dure kant zijn, kan het me nl bijna 50 euro schelen, oftewel 100piek)
Ook ff die twinmos bekeken ...
256MB PC3200 DDR SDRAM (TwinMos) € 116,-
Nostra, waar heb je jouw twinmos vandaan ?
Want deze prijs staat me wel aan, vooral bij 2
Zie nl geen 256MB PC3200 reepie staan ...
Denk toch dat ik ga kiezen tussen die OCZ of Corsair ... beide leuke prijs en goed.
(volgens de test dan
Hoge fsb's + snelle timings liggen niet alleen aan het geheugen!!! Niet alle moederborden kunnen goed overweg met snelle timings, veel mensen geven het geheugen de schuld hoewel het moederbord de schuldige is.Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 12:18:
[...]
Ik ben al blij als iemand mijn corsiar-modules zou willen ruilen voor bijna alles... Corsair is duur en echt niet goed. PC<xyz> wil zeggen dat 'ie precies als <xyz> geheugen timings 2-3-6-3 1T aankan en niets meer. Corsair is behooorlijk teleurstellend, alleen bechmark-modules (voor reviewers) van corsiar presteren vreemd genoeg goedVervolgens wordt d'r een mooie review over geschreven, maar zo uit de winkel presteerd het gewoonweg nog slechter dan nobrand.
BlaBlaBla
Verwijderd
Verwijderd
Dan is het moederbord zeker gewoon een stuk gelukkiger met diverse andere modules...Strider schreef op 10 December 2002 @ 15:12:
[...]
Hoge fsb's + snelle timings liggen niet alleen aan het geheugen!!! Niet alle moederborden kunnen goed overweg met snelle timings, veel mensen geven het geheugen de schuld hoewel het moederbord de schuldige is.
Die werken wel goed maar zijn niet van mij...
ze zullen dus precies doen waar ze voor gespec'd zijn, en verwacht verder niets meer dan dat, dan kan het hooguit meevallen. Leuk die benchmarks van OCworld, maar hang je besluit daar niet van af...
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 17:06 ]
Hmmm ... okee ... maar hoe zit het dan met die OCZ ?
Want 149 Euro voor cas2 pc3500 ... is niet al te duur ...
-==-
Dat zou idd kunnen ...
Wat voor mobo heb je .. meer info is meestal makkelijker om te oordelen ...
[ Voor 31% gewijzigd door TDLofCC op 10-12-2002 15:23 ]
Verwijderd
hehe ik zie nu al die posts van jou waar je corsair eigenlijk de grond onder wil schoppen maar ik vrees dat je gewoon pech hebt........misschien andere hardware die niet mee wil werkenVerwijderd schreef op 10 december 2002 @ 15:22:
[...]
Dan is het moederbord zeker gewoon een stuk gelukkiger met diverse andere modules...
Die werken wel goed maar zijn niet van mij...
ik ben iig vollop tevreden over me corsair pc3000 (ja der was nog geen 3200 op de markt anders had ik die
Verwijderd
Verwijderd
Hij haalt bij mij alleen waar die voor gespec'd is, en dat nog maar amper. En datzelfde geld voor een aantal mensen in m'n omgeving. En daar kun je misschien dan ook maar beter ook van uit gaan als je zelf corsair koopt en je jezelf nog geen illusies voor moet houden vanuit benchmarks van jan-en-alleman. Des te beter het gevoel als het gewoon lekker meevalt voor jou...Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 16:01:
ik ben iig vollop tevreden over me corsair pc3000 (ja der was nog geen 3200 op de markt anders had ik die)
De meeste geheugentesten zijn zowiezo natte-vinger testen, want d'r wordt meestal maar een module getest per type, nooit het gemiddelde van een hele partijen...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2002 09:24 ]
Verwijderd
http://www.ocprices.com/i...reviews&rev_id=104&page=8
zoals je ziet blaast die OCZ EL 3500 versie de corsair 3500XMS er met 28 mhz uit!
die ga ik dus binnekort aanschaffen, dat corsair de zooi is tegenwoordig is dus een beetje onzin aan het worden.
edit: ow en goedkoper;
Corsair XMS3500 £203
OCZ PC3500 EL-DDR £176
hey! ff terugrekeken in guldens, das mooi 50 piek!
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 18:00 ]
149 Euro (wel 256MB ...)
Verwijderd
edit: haha ow wacht volgens mij is die site die ik hier plaats al een stuk eerder geposts, woooops!
Ben weer te lui om de hele draad door te lezen
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 18:09 ]
433Mhz, 184 pins, 64 bit, CL 2, OCZ EL DDR IC (4.5 ns)
w/ copper heatspreader, Stock: 6-10 pcs
Manufacturer: OCZ Technology, Warranty: Lifetime
€ 149,00
incl. VAT
Deze dus ...
Verwijderd
nou laatste woord wat ik zeg ten opzichte hiervan bekijk dan ten slotte de "objectieve" meningen van deze "ervaringsdeskundigen"Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:40:
[...]
Hij haalt bij mij alleen waar die voor gespec'd is, en dat nog maar amper. En datzelfde geld voor een aantal mensen in m'n omgeving..........enzenz... Des te beter het gevoel als het gewoon lekker meevalt voor jou...
[rml][ OC] Corsair PC3500 CAS2 overclock resulaten[/rml]
Verwijderd
alleen wilde ikw eten welk geheugen ik nou het best kan nemen?
ik dacht zelf aan Corsair CMX512-3200C2PT 512MB 400MHZ (2x)
alleen zie ik ook een Corsair CMX512-3200C2 512MB 400MHZ wat is het verschil tussen die platina en die "gewone"?
maare lukt dat een beetje samen....aangezien dit voor mij weer het eerst is sinds P3 dat ik weer intel neem (heletijd amd gehad) weet ik niet zeker of ik nou een speciaal soort ram nodig heb? ..dacht het niet
dit topic is alweer een half jaar oud
[edit]
het verschil?
de kleur
Platina is met zilveren heatspreaders, de gewone met zwarte
[ Voor 43% gewijzigd door Crash op 19-07-2003 13:40 ]
Verwijderd
maare de grote vraag past dit geheugen op het bovenstaande MSI board?
en is corsair de juiste keuze voor mijn high-end systeem
platinum heatspreader kost evenduur.. volgens mij is het gewoon de kleur en niks meerVerwijderd schreef op 10 December 2002 @ 11:41:
Over het algemeen word corsair als een van de ofwel DE beste beschouwd, dus zit je niet krap bij kas koop pc3200 of 3500en dan wel met platinum heatspreader
Maar er is toch al een topic hierover? Het grote DDR geheugen topic, staat heel veel in hoor. Vooral dat twinmod / winbond mem raad ik aan, zelfde chips als corsair pc3500 geloof ik
edit:
haha lol, ik dacht domme topic starten datie dat topic niet gevonden had, beetje oude
[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 19-07-2003 14:07 ]
Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)
Maargoed, dit is een beetje een erg oud topic.. Bovendien hebben we hier een appart topic voor, namelijk [rml][ OC] Het grote DDR geheugen topic (deel 2)[/rml]
Dit topic is gesloten.
![]()