Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-06 19:49

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Wij hebben thuis allemaal ronde (oudere) telefoonkabels liggen. Volgens handleidingen die ik lees op internet moet ik deze vervangen door platte als je er rj11 connectoren op wilt zetten.

Dit is natuurlijk wel klote als ik van beneden naar zolder helemaal nieuwe lijnen moet leggen.

Dus vraagje weet iemand of ik die rj11 connectoren op een ronde kabel kan zetten, maakt niet uit als t een wat minder nette oplossing is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:47

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tuurlijk kan dat. Zolang de aders van je telefoondraad massief zijn kun je ze nog wel in de RJ11 connectors duwen. De mantel strippen en de losse adres in de connector duwen. Is idd, niet zo'n nette oplossing maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:41

JB

Cédric roelt!

Heeft die oude kabel net zoveel aders dat die wel geschikt is voor die rj11 connectors?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06 08:59
Dat zou moeten kunnen. Er zitten toch in de kabel zitten er toch losse aders met mantel in. Dan zou je die toch in de RJ-11 connector kunnen prikken?
lol ... 3 posts in 1min :)

Kortom. Als ze masieve kern hebben kunnen ze probleemloos(ten zij ze te dik zijn) in een RJ-11 plug stoppen en aan knijpen. Of is misschien een kroonsteensje of een soldeeren iets?

[ Voor 45% gewijzigd door The_Greater op 10-12-2002 11:16 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Lijkt me eigenlijk ook wel. Zoveel is er niet veranderd aan de gewone telefoon dus dan zullen het aantal aders ook nog wel het zelfde zijn

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Normaal gesproken zit er in een ronde telefoonkabel 4 stuks aders. Nogmaals, de mantel van de kabel strippen zodat je de 4 aders overhoud. Kan zijn dat er nog een 5e (aardedraad) bij zit. Hoef je nix mee te doen. De aders niet strippen, op volgorde leggen en in voorzichtig in je RJ11 connector duwen, met een RJ11 tang aanknijpen, effe testen met een multimeter en klaar is OsseMaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ja er zitten 4 draden in waarvan je er twee moet gebruiken voor die 4 pollige stekkers, dus als ik die in een rj11 connector douw moet t lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-06 15:26
Kan, heb ik ook hier liggen voor me ADSL en zelf de stekkertjes eraan gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 10 December 2002 @ 11:15:
Normaal gesproken zit er in een ronde telefoonkabel 4 stuks aders. Nogmaals, de mantel van de kabel strippen zodat je de 4 aders overhoud. Kan zijn dat er nog een 5e (aardedraad) bij zit. Hoef je nix mee te doen. De aders niet strippen, op volgorde leggen en in voorzichtig in je RJ11 connector duwen, met een RJ11 tang aanknijpen, effe testen met een multimeter en klaar is OsseMaarten :)
okay, thnx mate... zal t gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19137

Gaat niet omdat de aders te dik zijn. Inderdaad strippen kan werken, echter is niet geheel volgens de wet van Bartje en vraagt om problemen.
Gewoon een doos ertussen waarin je mbv een kroonsteentje of solderen (en isoleren) overgaat van ronde kabel naar platte. Of zo'n montage doos waar je als uitgang zo'n RJ-11 connector hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Laatst online: 26-06 08:59
OsseMaarten schreef op 10 december 2002 @ 11:16:
Ja er zitten 4 draden in waarvan je er twee moet gebruiken voor die 4 pollige stekkers, dus als ik die in een rj11 connector douw moet t lukken?
Je hebt wel een tang nodig waarmee je de RJ-11 plug in kunt knijpen.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

De rode en de blauwe moet je gebruiken. En als je ze erin duwt, voorzichtig en met beleid anders buig je ze om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Anoniem: 19137 schreef op 10 December 2002 @ 11:18:
Gaat niet omdat de aders te dik zijn. Inderdaad strippen kan werken, echter is niet geheel volgens de wet van Bartje en vraagt om problemen.
Gewoon een doos ertussen waarin je mbv een kroonsteentje of solderen (en isoleren) overgaat van ronde kabel naar platte. Of zo'n montage doos waar je als uitgang zo'n RJ-11 connector hebt.
Weet je of er ook dozen zijn waar je een rj11 connector onder in douwt, en dat je er zon ouderwetste 4 pollige stekker erop kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

OsseMaarten schreef op 10 december 2002 @ 11:30:
[...]

Weet je of er ook dozen zijn waar je een rj11 connector onder in douwt, en dat je er zon ouderwetste 4 pollige stekker erop kan doen?
Ik ken ze niet in ieder geval. Zoals CybErvee zegt klopt dat het geen nette oplossing is. Dat wil nog niet zeggen dat het niet goed werkt. Ik heb deze methode al vaker moeten toepassen zonder problemen. Dus over welke problemen hij het heeft weet ik niet. Hooguit dat je wat sneller je aders uit je connector trekt dan wanneer je een platte kabel gebruikt. Bij een platte kabel wordt de mantel namelijk als trekontlasting gebruikt omdat deze wordt meegenomen in de connector.

Als je slim bent doe je het gewoon op de eenvoudige manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OsseMaarten schreef op 10 december 2002 @ 11:30:
[...]

GAMMA ! of een andere bouwmarkt, gewoon ff in het telefoon rekje kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Anoniem: 19137 schreef op 10 December 2002 @ 11:42:
[...]

GAMMA ! of een andere bouwmarkt, gewoon ff in het telefoon rekje kijken.
Das grappig, laat ik daar nou 7 jaar gewerkt hebben tot voor kort en ze nog nooit gezien hebben! :+ Hmm, ligt dat aan mij......of hebben ze ze gewoon niet! :D

[ Voor 1% gewijzigd door SmartDoDo op 10-12-2002 11:45 . Reden: Hmm, tikvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Formido, praxis of i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
The_Greater schreef op 10 December 2002 @ 11:18:
[...]Je hebt wel een tang nodig waarmee je de RJ-11 plug in kunt knijpen.
Weet iemand hoe duur zoiets is, bij de gamma of zo?? Want staat niet op site. Maar op internet verkoop sites zie ik prijzen van rond de 35 euro, lekker prijzig dus voor +- 4 plugjes...

Of zijn ze ergens te huur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Die tangen zullen idd erg duur zijn. Lijkt me sterk dat iemand ze verhuurt. Geen bekende die zo'n tang heeft?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Scooter_Fox schreef op 10 december 2002 @ 12:18:
Die tangen zullen idd erg duur zijn. Lijkt me sterk dat iemand ze verhuurt. Geen bekende die zo'n tang heeft?
Een vriend van me zei dat ie nog een dingetje had voor isdn plugjes (dat zijn toch rj45?) Maar weet niet zeker of het er ook een is voor rj11. Denk het eigenlijk niet, want die zijn duurder en waarom zou je er zoeen aanschaffen als je die plugjes toch niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

ISDN is idd RJ45

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Maar is misschien een combi-tang

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 07:20
Bij je ADSL pakketje zit wel zo'n tang. Vraag iemand die je kent die (onlangs) ADSL heeft geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
TukkerTweaker schreef op 10 December 2002 @ 12:31:
Bij je ADSL pakketje zit wel zo'n tang. Vraag iemand die je kent die (onlangs) ADSL heeft geinstalleerd.
Das alleen bij Mxstream toch, ikke heb Versatel die leveren dat niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Zo'n RJ11 tang duur? Volgens mij niet hoor. Hebben ze bij bijvoorbeeld de Gamma zo hangen. Maaru, ik zou hem lekker van iemand lenen dan of de aloude truc toe passen.....Mag ik dat zeggen?

Ja, je koopt hem bij een bouwmarkt, haalt hem netjes uit de verpakking en brengt hem daarna weer retour. Netjes weer in de verpakking en de bon erbij das wel heel belangrijk. Je moet is weten hoeveel mensen dat niet doen.....Slecht? gene idee het gebeurt gewoon. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Nou mensen heb iemand gebeld, en hij heeft er eentje liggen, joepie!! :D Dus dat gaat wel lukken, nu nog ff van die connectortjes halen, maar die zullen wel niet duur zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

OsseMaarten schreef op 10 December 2002 @ 12:45:
Nou mensen heb iemand gebeld, en hij heeft er eentje liggen, joepie!! :D Dus dat gaat wel lukken, nu nog ff van die connectortjes halen, maar die zullen wel niet duur zijn toch?
Nee, die dingen kosten geen drol idd. Zo en zo is het spul gelukkig allemaal niet zo duur. Nou, werkze dan maar zouk zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zo'n RJ11 tang duur? Volgens mij niet hoor. Hebben ze bij bijvoorbeeld de Gamma zo hangen. Maaru, ik zou hem lekker van iemand lenen dan of de aloude truc toe passen.....Mag ik dat zeggen?

Ja, je koopt hem bij een bouwmarkt, haalt hem netjes uit de verpakking en brengt hem daarna weer retour. Netjes weer in de verpakking en de bon erbij das wel heel belangrijk. Je moet is weten hoeveel mensen dat niet doen.....Slecht? gene idee het gebeurt gewoon.
Jij denkt wel slecht hoor >:)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Scooter_Fox schreef op 10 December 2002 @ 12:54:
[...]
Jij denkt wel slecht hoor >:)
Ow? :/ Ach, je moet je soms een beetje kunnen verplaatsen in je medemens denk ik altijd maar dan kun je er soms wel is wat van leren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
SmartDoDo schreef op 10 December 2002 @ 12:53:
[...]Nee, die dingen kosten geen drol idd. Zo en zo is het spul gelukkig allemaal niet zo duur. Nou, werkze dan maar zouk zeggen :)
Zal wel lukken denk ik, maar moet nu eerst nog ff "actief" bij mn stage gaan werken...

Enne, als t niet lukt dan kom ik wel weer hier, om je hulp te vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-06 07:20
Kijk je wel uit dat je de rode en blauwe in het midden van de connector plaatst (volgorde is niet belangrijk). Daarnaast kun je beter een paar extra connectortjes halen, de ervaring leert dat het met gestripte kable het nogal eens verkeert zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24202

Met een beetje klooien krijg je hem wel netjes geknepen. Eerst trek je ff de mantel een stuk terug, knip de oranje en witte draad af, mantel weer terugschuiven. De rode en blauwe draad op maat maken en netjes afknippen ( niet dat de uiteinden plat worden ), schuif ze in de RJ11 connector incl matel en knijp hem aan.
Klaar en met trekontlasting.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enforcer
  • Niet online
Uhm ...
Bij MXSTREAM zit er bij mijn pakket in ieder geval wel een tang (wel een hele brakke, dus niet zo'n hele dure van 50euro ofzo), tis gewoon een tang die zo'n stekkertje eraan vast klemt...
En Ja, je kan die ronde kabel gewoon aan zo'n rj11 stekkertje knijpen, ik heb het hier ook moeten doen omdat ik die telefoonkabel na het IS/RA punt heb moeten doorknippen om zo mun andere telefoons te behouden.
Tis niet moeders mooiste oplossing, maar zolang die stekker contact maakt in die splitter vind ik alles best.. ik heb het nu 4dagen continue aanstaan en verder totaal geen storingen gehad. Gewoon een normale stabiele snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Nou ik heb nog steess niet mn pakketje binnen van zon, maar volgens mij moet het wel gaan lukken zo te horen, thnx allemaal ^O^
Pagina: 1