[HDD] Western Digital 120JB spontaan uit?

Pagina: 1
Acties:

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Ik heb sinds een maand of 2 een WD120JB IDE HDD (die 8mb cache versie).

Nu is het mij opgevallen dat om de x aantal dagen (geen peil op te trekken) die HDD opeens een klik geeft en een powerdown doet (terwijl mijn powerschema op always on staat). XP crashed natuurlijk want de HDD is er niet meer.

Dan reboot m'n bak automatisch maar vindt tijdens de boot mijn HDD niet meer. Ik moet dan de PC een cold boot geven voordat ie 'm vindt.

Eventlog geeft niks aan.

Voor de rest performt de HDD goed en heb ik er geen andere problemen mee. Het gebeurd gewoon spontaan en meestal als ik er niet eens wat mee doe (ding staat gewoon THiNK te draaien)

Heb Asus A7V333 mobo met BIOS v10.15. Niet overgeklocked.

Kent iemand dit probleem? Heeft het te maken met de BIOS versie?

Er zit een Enermax 450Watt voeding in, dus da's zat. Koeling is ook geen probleem (HDD zit in een LIAN-LI alu kast achter 2 60mm fans) Kast blijft ook gewoon koel.

specs | 3360wP met SE3000

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
kabels goed, aarding van je kast oke :?

wat zijn je overige specs,
en hoelang heb je dit probleem al :?

[ Voor 49% gewijzigd door Maarten op 10-12-2002 11:07 ]

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Kabel is okay (officiele rounded cable). Aarding is nooit een probleem geweest. HDD zit ook gewoon goed in de kast geschroef.

Heb het probleem sinds ik de schijf heb (dus een maandje of 2), maar het komt zo sporadisch voor dat ik er soms 2 weken geen last van heb en dan opeens 2x in de week.

Overige specs:
Lian Li 60 alu kast
Enermax 450watt
Asus A7V333 mobo
512MB RAM (Samsung/samsung)
Athlon 2200+
Zalman koeler
WD 120GB 8Mb cache 7200 rpm
Plexor 16/10/40 burner

[ Voor 24% gewijzigd door Tallguy op 10-12-2002 11:26 ]

Verwijderd

Terug naar de winkel en onder garantie een andere meenemen. Nu kan je iig nog alle data 1:1 overzetten.

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^^

lijkt me idd wel de best oplossing, je voeding is zwaar genoeg, dus...
suc6 idd :)

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
ik heb ze al gemailed met het probleem. kijken of ze ermee accoord gaan om een nwe te geven

Verwijderd

Ik heb 't zelfde probleem ook wel eens in een iets andere vorm.

Ik heb de WD800JB (80gb, 8mb) op een onboard Promise pdc20265 ata100/raid in ata100-mode. (samen met een d740x overigens)

Ik draai zelf w2k, en heb af en toe ruzie met een 'antieke' firewall die ik draai (Atguard).

Zodra Atguard vastslaat (iamdrv.sys geeft dan een blauw scherm met een 'stop_error') moet ik een reset geven om opnieuw op te starten.

Echter vind hij dan mijn WD800JB niet maar mijn D740x altijd wél. Ik moet dan ook een cold boot uitvoeren wil hij de wd800jb wel weer herkennen.

'T gebeurd overigens eens in de week, en trek me er niet zo veel van aan. Maar misschien dat ik WD maar eens een mailtje stuur met m'n bevindingen.

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:41

charrel

Cortisol4life..

ik heb ook de 80gig 8mb af en toe hoor je idd klik en loopt ie vast. Blauw scherm in xp. verdenk ook me hardeschijf hiervan.
Pagina: 1