Toon posts:

Variabele veranderen in Access 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok, refrase the question.

De vraag die ik nu heb is totally anders. Je kan in een formulieren zoeken op ingevoerde waarden. Bij A kan je wat invullen en bij B kan je wat invullen. Deze waarden worden doorgegeven aan een query. Deze doorzoekt de tabel op een combinatie van deze 2 waarden.

Nu is mijn vraag, hoe pas ik de expressie van de query zodanig aan dat hij naast het gevonden record, 2 records erboven en 2 records er beneden weergeeft?

BTW waarde A is oplopend van 2 tot 22, waarde B ligt tussen de 21000 en 480 (aflopend dus). Dus record 1 is A = 2 & B = 21000. Elk record heeft zijn eigen ID (autonummering + primaire sleutel)

Ik kom dus niet verder, helaas

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 11:30 . Reden: andere vraagstelling ]

Verwijderd

select hotseflots
where aap between (i-2) and (i+2)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

edit:
la maar

[ Voor 95% gewijzigd door BtM909 op 10-12-2002 10:24 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

misschien kan je je query aanpassen?
code:
1
2
3
SELECT *
FROM table
WHERE x<[var]+2 AND x>[var]-2;

Weet niet zeker of het werkt, geen tijd om te proberen

Verwijderd

Topicstarter
Mensen kijk nou, hij heeft zijn vraag anders geformuleerd, zeker omdat het buiten zo kkkkk-koud isssss

Verwijderd

SELECT a, b
FROM table
WHERE ( a >= [waarde] - 2 And a <= [waarde] + 2 ) AND
( b >= [waarde2] - 2 And b <= [waarde2] + 2 )

of

SELECT a, b
FROM table
WHERE ( a >= [waarde] - 2 And a <= [waarde] + 2 )

als a en b gelijk lopen geeft dit hetzelfde resultaat; als ze niet gelijk lopen moet je een union gebruiken denk ik.
Pagina: 1