Toon posts:

Visual Basic (again)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goss mensen het lukt van geen kant dus vandaar nog maar eens een vraag:
ik wil vanuit Sub B variabele sMonth naar Sub A overgeheveld zien.

Vooralsnog is de structuur:
Sub Main
Sub B
Sub A
End Sub

Sub B
<<expressies>>
sMonth = "z"
End Sub

Sub A
MsgBox (??sMonth??)
End Sub

maar hoe krijg ik nu die sMonth in Sub A goed op het beeld?

alvast bedankt,

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Lees eerst eens even de P&W Quickstart en omschrijf je probleem goed en duidelijk.

Je hebt naasts subs ook Functions die een waarde kunnen teruggeven, en anders heb je ook parameters in procedures. Parameters kan je ook byRef doorgeven, zoek daar eens op...

https://fgheysels.github.io/

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:26

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

als je nou eens anders opbouwd:

ipv Sub B aanroepen vanuit de hoofdroutine, roep hem aan vanaf sub a, dan kun je een parameter mee krijgen.

Wat je ook kan doen is de variabele sMonth in de general declarations aanmaken, dan is hij voor het hele project ipv één sub.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
sebastius schreef op 10 December 2002 @ 10:13:

Wat je ook kan doen is de variabele sMonth in de general declarations aanmaken, dan is hij voor het hele project ipv één sub.

Nou, van bad practices gesproken. Variablen als global declareren is misschien wel makkelijk, maar het is (om het eens zoals Dijkstra te zeggen) 'considered harmfull'.

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de responses het is probleem is verholpen! beetje mijn code gemodificeerd en toen werkte het ineens (was eignelijk niet helemaal de bedoeling maar goed).
en nu maar verder prutsen :(

• Nexopheus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 13:50
Dat verder prutsen helpt je dus echt niet hoor. Pak eens een goed boek oid, of werk eens een paar tutorials door heb je meer aan dan door te modderen op deze manier.

Wat niet kan is nog nooit gebeurd

Pagina: 1