Toon posts:

[VB6] sms ontvangen via nokia en datacable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik een SMS kan ontvangen mbv VB6, een nokia en een datakabel?

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Welkom in P&W -> Quickstart (update 2/10/2002)

Ik denk dat je die eerst ff moet lezen, want je vraagstelling is bij lange na niet voldoende.
Wat heb zoal al geprobeerd dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als gesearched en gegoogled maar ik kan niks vinden. Wel om een sms te verzenden met een datakabel en een nokia maar niet om te ontvangen. Dat moet toch zeker ook gaan...?

Het gaat er om dat ik vanuit VB6 een sms in een string kan krijgen die op een nokia wordt ontvangen. Ik ben namelijk een SMS-board aan het maken.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
kozel:
Vul je post nog eens aan met wat code welke je al gemaakt hebt, met welke informatie je al gelezen hebt, wat je al begrijpt van het protocol ed ed.

Om trouwens een SMS uit een telefoon te lezen, moet je de berichten die op de telefoon zijn opgeslagen kunnen benaderen. Zoek daar eens op :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mbt dit stuk nog geen enkele code gemaakt, totaal geen ervaring nul komma nul ervaring en ik heb ook maar geen flauw idee waar het ook maar iets mee te maken heeft. Daarom kan ik dus niet meer informatie geven.

Verwijderd

Topicstarter
Update: op de site van nokia staat hier een SDK op maar die werkt niet met de 3310 en das wel de bedoeling...

Verwijderd

Probeer mijn ActiveX Control. Klik voor site. We hebben een gratis versie die SMS kan verwerken. Voor logo's en ringtones moet je helaas betalen (moet ook ergens van leven :) )

Verwijderd

Maak via VB een connectie naar je com poort en met behulp van AT commando's kan je berichten uit je mobiel lezen.
Pas op bij de meeste telefoons komen de berichten er standaard in PUD(volgens mij) formaat uit.
Dat is een geconverteerde string met alle gegevens van een smsbericht erin.
Bij Nokia's is er een commando om gewoon de berichtjes er in plaintext uit te halen.

Succes!
Pagina: 1