Toon posts:

[Illustrator] Pagina size probleempje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een folder die ik moet opmaken heb ik een vector image gebruikt om wat duidelijk te maken.
Deze is echter wat groot en dus heb ik die geresized (mooi vernederlandst ;)) in de pagina.
Echter, de workpath's (weet niet of het de goede term is) van die image zorgen ervoor dat het exporteren naar PDF en JPG niet goed lukt.

Hij ziet namelijk de marges die dat plaatje buiten mijn pagina komt, ook als onderdeel van...

Zie hier een screenshot om te laten zien wat ik bedoel:
Afbeeldingslocatie: http://www.vvc-vught.nl/blaze/vraag_tweakers.jpg

Wat kan ik doen om te zorgen dat mijn PDF en JPG weer gewoon op A4 formaat komen??

Verwijderd

Stop alle lijntjes die je niet wilt hebben in je uiteindelijk dingetje in een laag, klink dan op laag opties en zet het vinkje "print" uit. Ik denk dat je probleem dan weg is, zo niet dan gooi ze ff weg, exporteer en dan 'edit undo' :)

Verwijderd

Topicstarter
ff proberen...

Verwijderd

Topicstarter
mmm... de grap is dat ik niet precies weet wat ik weg kan gooien (de image is aangeleverd door een extern bureau)... is er nog een andere oplossing?

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26
Ehm exclude het hele zooitje met de pathfinder. Oftewel teken er een vierkant omheen, selecteer het samen met de andere objecten, klik op Extract in de Pathfinder, Ungroup en delete de overbodige meuk.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Een beetje van willem169 en een beetje van mezelf... al klaar!!

dank u...
Pagina: 1