Autoradio probleem..

Pagina: 1
Acties:

• Rickstah
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 15:51
Ik heb vorige week een Medion autoradio (met mp3 :*) ) gekocht bij de Aldi.
Die wou ik dus inbouwen voor in de auto van m'n vriendin d'r Fiat Pandatje..

Hier zat nog een oude Philips radio in die gewoon een + en - draadje gebruikte, antenne, en 2 speakers.

Op die Medion zit dus een ISO stekker, dus ik naar de Halfords toe zown stekker halen en op de juiste draadjes zetten..

Maar ik heb dus alleen een + en - en die speaker draadjes en hij doet ut niet :X :'(

Ik zie echter onder het dashboard nog een gele (aarde?) draad hangen?! is het van belang dat ik die ook aansluit wil die het doen?! deze moet dan volgens mij op het Memory draadje?! :/

Kan iemand mij vertellen wat ik nu moet doen?! :) alleen plus en min zijn dus aangesloten op de iso stekker en hij doet nix..

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

geel is geen aarde!!! Geel is bij de auto's die ik ken (volkswagen/audi/toyota/mazda/seat)contact/lichten! Hoorde je de radio wel aanspringen? Zoja dan mis je je contact nog.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
het kan goed zijn dat de radio geschakeld en ongeschakeld stroom toevoer wil hebben.
Als je alleen ongeschakeld hebt is dit niet z'n probleem, deze kun je splitesen en op de geschakelde en ongeschakelde aansluiting van de radio zetten.
Als je alleen geschakelde stroom hebt moet je opzoek gaan naar een kabel weer wel coninu stroom op staat, anders onthoud je radio de instellingen niet.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

Verwijderd

je hebt toch een plusdraad die op het kontaktslot zit (rood?) wanneer motor draaid

en een gele draad die op de plus moet ? voor de zenders te onthouden die altijd aan is ? :/

Verwijderd

rood = voeding 12v
zwart = aarde
blauw = automatische ant. ( in jouw geval niet nodig )
oranje = kontakt voeding (je kan rood en oranje samen voegen, zodat je
altijd stroom heb op je radio)
andere kleuren meestal voor je boxen

that's it meer heb je niet nodig voor een simpele installatie

of kijk een naar de zekering !!!!!! (ook handig)

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
dat oranje kan dus ook geel zijn!

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Kijk effe in de handleiding of je ook misschien de zekering moet "verplaatsen". Dit had ik dus bij mijn autoradio. Die zekering kan op 2 manieren achterop de radio.
Pagina: 1