Hoe het beste grazen?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:01
Hoe kan ik nou het beste grazen?
Ik hoor hier allemaal lui van ongeldige blockjes ect. Maar wat is nou de beste manier om te grazen?
met buffer-out vol of zo? En wat moet ik ervoor instellen?

edit?

[ Voor 7% gewijzigd door Milenco op 15-12-2004 21:33 ]

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
De Buff-out vol ja.

In je client opties, optie 2 en dan optie 11

FF lezen en instellen, gewoon het aantal blokjes instellen waarvan je denkt dat het beste is

• Milenco
  • Laatst online: 08:01
Current Setting: RC5=-1:-1,DES=-1:-1,OGR=-1:-1,CSC=-1:-1
Dit staat er bij mij, is dat goed...?
en BTW, asl je buffer-out vol is, dan heb je toch meer kans dat iemand anders die blocks al eerder verstuurt (in ieder geval, van wat ik heb vernomen uit vorige topics)???

• Tuinhark
  • Laatst online: 26-05 20:37

Tuinhark

Retro

Maak er van:
RC5=1000:-1,DES=-1:-1,OGR=-1:-1,CSC=-1:-1

Dan kan je even vooruit. :)

Verwijderd

Hierom moet er een handleiding komen voor newbies :) (No offence)

• NightBird
  • Laatst online: 13:46

NightBird

DPC-Crew Coding
*denk*
buff-out.... buff-out.... buff-out....

zou dat niet de buffer kunnen zijn met de gedane blokjes? Zeg maar de uitgaande (vanuit je koe gezien).
En dan zou je buff-in buff-in buff-in misschien wel de buffer met ingaande blokjes zijn.

Dus... boeit de grootte van heel die buff-out niet met betrekking tot ongeldige blocks.
Alleen schijnt d.net blocks na minstens 90 dagen opnieuw uit te geven... maar Andy, onze DPC-baas, die flusjt wel es blocks van een half jaar ruim oud.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

• Ceaser
  • Laatst online: 23-05 00:25
http://dpc.tweakers.net
hier staat vast wel wat

Verwijderd

Lang verhaal maar moet ff het volgende weten voor ik uitrol!!

Ik ben net drie dagen bezig, en heb nu zes PC en drie Proliants draaien.

Ik wil die paar honderd clients ook mee laten grazen. Ik heb al een goede distributie methode voor de installatie en alle clients hebben Internet toegang (MSProxy met Huurlijn)!

Moet nu ik een "Koe" proxy gaan gebruiken of kan ik elke client direct laten flushen naar Internet????? Krijgen ze dan niet allemaal dezelfde blokjes en zitten ze niet allemaal dezelfde blokjes uit te rekenen?????

• Ceaser
  • Laatst online: 23-05 00:25
Je krijgt nooit hetzelfde blokje als je alle clienten apart laat fetchen.
als je veel poeters in 1 netwerk laat grazen is een proxy denk ik makkelijker

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Een eigen proxy is wel makkelijk ivm distributie en eventueel sparen, maar als alle machines inet toegang hebben niet noodzakelijk.

Ben zelf wel benieuwd hoe je al die machines laat grazen.. Hebben ze allemaal een eigen rc5-dir met .exe .ini en buffers? Of draait alles (inclusief buffers) op een gedeelde schijf?

Ik hoop nl. nog steeds dat ik m'n baas een keer kan omlullen, maar ik weet zeker dat 't dan onzichtbaar en makkelijk moet zijn. Ik zat dus te denken aan een hernoemde dnetc.exe die ik opstart (vanuit het loginscript, met 5 minuten vertraging) met een andere eigengebouwde .exe.

Volgens mij kan ik zo alle opties waarvoor ik een .ini nodig heb ook als startparam meegeven (dnetc -email -proxy ip etc...). Heeft iemand hier ervaring mee?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• squaddie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:15
Als er veel (het is relatief) veel pc's hebt draaien met een koe is een proxy wel handig. Waarom?
- Op een centraal punt staan de blokjes, op een server die 24h/7d per week draaid.
- Mocht de huurlijn eruit vallen, staan de koetjes minder snel zonder gras. (errug belangrijk)
- Als er een fire-wall zou worden geinstalleerd moet je alle clients af om dat weer goed te zetten en dan zet je de proxy goed en klaar.
- je zou eventueel je eigen mini-stats kunnen maken.

There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.

Verwijderd

Pinball,

We werken hier met NT4WS, SP6a

Installatie werkt als volgt:

- De drie files, dnetc.com , dnetc.exe, en dnetc.ini kun je naar een willekeurige dir op de client copieren (bv Winnt).
- Daarna op de client "c:\winnt\dnetc -install"
- Daarna op de client "net start dnetc"

Dan moet wel de dnetc.ini goed zijn ingesteld. Dit kun je het makkelijks doen door een gewone installatie te doen, deze dusdanig in te stellen dat deze voor elke client in jou netwerk werkt, en dan deze ini te gebruiken.

Mijn ini ziet er als volgt uit:
-------------------------------------------
[parameters]
id=vwa@worldonline.nl

[misc]
project-priority=RC5,DES=0,CSC=0,OGR=0

[rc5]
fetch-workunit-threshold=200
flush-workunit-threshold=100
randomprefix=162

[networking]
dialup-watcher=disabled
firewall-type=http
firewall-host=RTD_INFRA_S11:41044
firewall-auth=[hier crypt account info]

[buffers]
frequent-threshold-checks=yes

Door Firewall-Auth te gebruiken kunne ook gebruikers zonder internet toegang grazen

Mijn setup batch file ziet er als volgt uit:

@Echo off
if exist C:\Progra~1\distributed.net\dnetc.exe C:\Progra~1\distributed.net\dnetc.exe -shutdown

if exist C:\Progra~1\distributed.net\dnetc.exe C:\Progra~1\distributed.net\dnetc.exe -uninstall

if exist C:\Progra~1\distributed.net\*.*

rd /s /q c:\progra~1\distributed.net

xcopy %0\..\Progra~1 C:\Progra~1\ /e /i /r /q /k >nul

C:\Progra~1\distributed.net\dnetc.exe -install

net start "dnetc" >nul

Ditributie kan op verschillende manieren, met de hand door IT beheer of de gebruikers zelf, SMS, Schedeled tasks in je Netwerk Neighborhood (vanaf SP6), logon script etc. Het logon script vind ik zelf nooit zo ideaal omdat je niet weet welke PC's geweest zijn (is ook weer wat op verzinnen) en het dan voor altijd in je logon script moet staan.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Wow! Bedankt voor de uitgebreide info :) Het is méér dan ik verwacht (of nodig :)) had.

Het ging me eigenlijk vooral om lokaal / netwerk. Door alle machines een eigen client te geven creëer je imo je eigen beheer probleem. Bij de volgende client update kan je weer al je machines bijwerken.

In welke security context draait die installatie trouwens? Als je het door een user laat uitvoeren gaat die dnetc -install waarsch. fout, omdat je admin rechten nodig hebt om een service te installeren.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Goed gezien!!! Pinball scores

Had ik er even bij moeten vermelden, sooo sorry

Hier is iedereen lokaal Administrator,..

Maar als ze dit niet zijn dan kan het nog steeds met bv SMS en Schedeled tasks in je Netwerk Neighborhood (vanaf SP6). Als geen SMS hebt is er best een leuk script te maken voor Schedeled tasks. Je zou zo'n scheduler job file met een script kunnen versprieden naar iedereen zijn "Schedeled tasks". Je kan dan een job draaien onder een admin account.

Je kan ook services remote installeren met recource kit tooltjes. is misschien ook wel een script voor te maken.

Als ik nog ff doorgga kom ik nog wel op tig manieren, dus als je specifieke vragen heb,... kom maar op
Pagina: 1