Toon posts:

[Access2000] Sommeren van kolommen of form

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie :)
Ik heb een analyse in Access. In het eerste form kan je restricties (criteria) opgeven om alleen de data waar je in geinterreseerd bent te tonen.

In het tweede scherm (continious form) wordt de data die binnen de criteria valt getoont. Omdat deze uit een groot aantal tabellen komt hangen hier een stuk of drie queries aan (aanwezig als querie in het "queryveld") en deze zijn verbonden door een query die in de form is opgeslagen (bij recordsource via builder aangemaakt en dan via X gesloten waardoor hij in de form opgeslagen wordt.)

Dit is nodig omdat er anders onnodig veel queries gemaakt moeten worden, etc. :|

Probleem :?
Nu wil ik van de tweede tabel van de getoonde waarden de som en gemiddelde etc. berekeken, geen probleem als de recourdsource een losse querie is, maar als hij in de form aangemaakt is wel.

Ik kan dus niet een nieuwe query aanmaken met als source de eindquery die de gegevens toont.

Kan ik mbv VBA de getoonde waarden in het form opvragen

Wat niet werkt: :(

(Forms![analyse]![Aantal].value geeft alleen de waarde van de current record).

Query bouwen op de bron queries (zijn er teveel, en data moet uit meerdere queries komen)

Verwijderd

Topicstarter
Ahum.... Titel moet zijn [Access2000] sommeren van kolommem OP form aangestuurd door meerdere queries

• Phenomenon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-04 13:18
Hmmm als je nu gewoon in code van dat formulier iets van het volgende propt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim Rst as recordset
Dim Waarde as long

Set rst = me.recordsetclone
Do while not rst.eof
       waarde = waarde + Rst!Veld
       Rst.MoveNext
Loop

Dan kun je waarde naar een tekstveld wegschrijven.

[ Voor 4% gewijzigd door Phenomenon op 10-12-2002 09:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Supervisor schreef op 10 december 2002 @ 09:11:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Dim Rst as recordset
Dim Waarde as long

Set rst = me.recordsetclone
Do while not rst.eof
       waarde = waarde + Rst!Veld
       Rst.MoveNext
Loop

Dan kun je waarde naar een tekstveld wegschrijven.
Ik ga het proberen, ziet er inderdaad zeer simplel uit. dat stukje Set rst = me.recordsetclone was me niet bekend. Maar nu wel :)