Toon posts:

[access 97] kopieren database geeft problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende code voor het kopieren van mijn database.

Dim datum As String
datum = Format(Now, "yy-mm-dd-hh-mm")

Dim lb As Variant
Set lb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
lb.CopyFile "C:\Map\database.mdb", "C:\Map\Backup\database " & datum & ".mdb"

Nu is er het volgende aan de hand: Deze functie werkt prima wanneer ik de database local draai, maar zodra de database op een landelijke server staat, loopt hij vast.

Hoe kan ik er voor zorgen dat er een kopie gemaakt wordt van de database die op een landelijke server staat?

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:56
Door, ipv C:\map\directory\databank.mdb
\\computername\share\databank.mdb te gebruiken.

[ Voor 17% gewijzigd door whoami op 10-12-2002 08:23 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
Hoe bedoel je dit?

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik dit zien als een kopie naar de locale schijf?

Verwijderd

Je geeft gewoon aan wat de bron bestandslocatie is, en wat de doel bestandslocatie is.

Zoals Whoami al schreef kan je dit op een landelijke server dus niet meer doen met c:\... maar moet je de netwerkpad geven.

Je zal die drive vast wel kunnen benaderen vanuit je pc. Gebruik dan NIET de "shortcut" van de gemapte (hoe schrijf je dit ign :? ) drive maar gebruik ALTIJD de directe naam van het netwerkpad dus \\bladiebla\Blablabla\frutsel.mdb

Zo weet je commandline dat hij hier de Db kan vinden of moet opslaan. De directe naam moet je gebruiken omdat niet alle gebruikers de drive gemapt hebben, of onder een andere naam (t:\ ipv O:\ ) etc.

Verwijderd

Voor de techies:
In a network, the Universal Naming Convention (UNC) is a way to identify a shared file in a computer without having to specify (or know) the storage device it is on. In Windows operating systems, Novell NetWare, and possibly other operating systems, the UNC can be used instead of the local naming system (such as the DOS naming system in Windows). In Windows operating systems, the UNC name format is:
\\servername\sharename\path\filename
Zie: http://searchwebservices....,,sid26_gci214159,00.html

• robjanssen
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 16:10

robjanssen

Software Developer

Of zo misschien?

ASP.NET Visual Basic:
1
2
3
Dim lb As Variant
Set lb = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
lb.CopyFile Server.MapPath("database.mdb"), Server.MapPath("database " & datum & ".mdb")
Pagina: 1