Toon posts:

Apollo 2100U printer verrotte drivers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Daar gaat ie dan. Mijn vader heeft een Apollo 2100U printer gekocht. Met Hewlet-Packard technologie staat er met trots op geschreven. Nu het probleem, ik krijg het kreng niet aan de praat.

Computer Compacq P3 450Mhz
OS WIN98
Printer Apollo 2100U (driven on HP technology)

Wat heb ik al allemaal geprobeerd:

...Printerdrivers van de originele CD, de installatie eindigt in een foutmelding 130.
...Printerdrivers van http://www.myapollo.com, de printer wil niet printen omdat er een verschil in taal is tussen het OS en de driver (alleen EN, D en FR drivers beschikbaar).
In beide gevallen staat de driver wel op het systeem (bij printers onder instellingen gecontroleerd (bij eigenschappen kan ik geen testpagina afdrukken).
...Drivers die al in WIN98 zitten Hpdeskjet850c, 855c en 870c, er komt een testpagina uit de printer maar deze staat niet goed op de pagina gecentreerd.

Weet iemand misschien met welke HP printer de Apollo overeen komt of heeft iemand tips om hem aan de praat te krijgen met de originele drivers?

Verwijderd

Kijk eens op www.medion.com, daar zou een goede driver voor deze printer moeten staan.

Verwijderd

Topicstarter
To: Ecliptici2001 Ik heb op de Benelux site gekeken bij drivers.... maar helaas niets te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie heeft er ervaring met de Apollo 2100U

Verwijderd

Ik heb zelf ook een Apollo P2100U en bij mij werkt ie wel perfect. Ik heb zelf windows xp nl versie. Volgens mij als je bij printers gaat in het configuratiescherm, dan kan je zelf zoeken naar een driver en je zult zien dat windows xp het wel ondersteunt. Ik weet nu niet of je windows xp hebt, zo niet dan weet ik het niet.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je kunt de 610 of 670 driver ervoor gebruiken in XP, krijg je wel een melding bij de install -> gewoon forceren.
Draait bij mijn vader op de laptop verder goed.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:41
Apollo 2100U is gewoon een HP Deskjet 610C met een leuk kleurtje. 40ml cartridgebeveiliging is ook op dezelfde manier te omzeilen als bij een 610. Gewoon de 610C stuurprogramma's gebruiken, komt het wel goed.

* _JGC_ heeft zelf ook zo'n onding gehad, nu een HP Deskjet 1600CM.

Verwijderd

http://download.medion.de...treiber/treiber/index.php?

Hier staat een Apollo 2100U driver voor Win 98.

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:06

knakworst

Get more sats!

Hoe omzeil je dan die 40 ml beveiliging? wil ik ook wel weten gezien de prijs van de printer...

Verwijderd

Topicstarter
_JGC_ Wat is de 40 ml. beveiliging waar jij het over hebt?

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:06

knakworst

Get more sats!

klein schopje nog steeds benieuwd! :)

Verwijderd

Topicstarter
Het installeren is gelukt met de gedownloade drivers van http://www.myapollo.com deze drivers wijken af van de drivers op de CD. Hier zat een bruikbare *.inf in.

Bedankt voor alle tips.

weet iemand iets meer van de 40 ml. beveiliging waar over geschreven is??
Pagina: 1