Toon posts:

Ervaring "Easy Server" van Ladot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand ervaring met Easy Server van Ladot?
http://www.ladot.net/

Namelijk:
Ik heb een thuis een webserver draaien met dik 10.000 foto's, bijna 2 gig :9 .
Met een ADSL verbinding van Planet
Met een gemiddelde van 7000 hits per dag en soms pieken van 25.000 hits, en stijgt nog steeds.
Snelheid is maar 16Kb per sec (zal wel 12Kb in de praktijk zijn)

Nou vraag ik me af, je betaald vanaf E 119,= per maand (ecxl btw, dus maal 1,19= E 141,61)
Met een contract van 3 jaar?
Moet je die server zelf kopen of krijg je hem in huur ofzo?
Is de data-verbinding wel snel, staat er namelijk niet bij.
Is het niet te duur ofzo?

Wat vinden jullie ervan?
Ik ga het namelijk in de toekomst niet redden met deze verbinding :r , het wordt te traag als er veel bezoekers zijn, trouwens het gaat om deze site http://www.hozzes.nl/

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Je krijgt volgens de site van LaDot de server er gewoon bij, in huur.

Waarom kies je precies voor een 3-jarig contract bij Ladot? Ik bedoel, ze geven weinig info over de kwaliteit van de verbinding, zoals je zelf al aangeeft. En de prijs is echt om te janken, IMHO. Kijk bijv. eens op de site van TrueServer, de hoster van T.net, naar de coloc. prijzen: http://www.trueserver.nl/content/products/colocation

Dan moet je nog wel voor een eigen server zorgen, maar gezien het prijsverschil bij een totaal van 3 jaar, moet dat geen probleem zijn. :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03
Ik zou geen drie-jarig contract nemen. Zeker niet met een huur-server.

Er zijn ook providers waarbij je een co-located server kan leasen. In een lease-to-own constructie bijvoorbeeld.

Heb je enig idee hoeveel bandbreedte je op dit moment gebruikt?

Verwijderd

Het lijkt me niet verstandig jezelf voor 3 jaar aan zo'n overeenkomst te binden.

Bovendien krijg je niet echt een bijzondere server (technologie van anderhalf jaar oud), ook al is het wel weer een Dell en dat wekt vertrouwen. De server mist zover ik kan zien op hun site ook een paar essentiële dingen zoals onder andere raid. Over backup kan ik ook weinig vinden.

Je krijgt dus voor een super goedkoop bedrag (dat is een feit) een lowbudget server bij Ladot en zit daar 3 jaar aanvast.

Als je veel vertrouwen hebt in Ladot en je geen problemen hebt met een lowbudget server, dan zou ik het zeker doen (de aanbieding is erg mooi). Maar als je dat niet wil moet je of een 1 jarig contract bijvoorbeeld nemen of bij een andere webhoster gaan kijken (waar je zeer waarschijnlijk wel een stuk duurder uit bent).

Verwijderd

intoxicated schreef op 10 December 2002 @ 18:37:
En de prijs is echt om te janken, IMHO.
Voor een dedicated server is dat juist super goedkoop. Bij dedicated servers zijn niet de kosten in het rack of de kosten van de verbinding het duurste, maar de afschrijving en de onderhoud van de server (uitgaande van een kwalitatief goede en dus wat duurdere server). :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 20:21:
Je krijgt dus voor een super goedkoop bedrag (dat is een feit) een lowbudget server bij Ladot en zit daar 3 jaar aanvast.
Niet dat ik LaDot hier nou wil gaan afkraken, maar echt goedkoop is het dus niet.

Even ter vergelijking, een contract van 3 jaar bij LaDot kost je 12*3*119 + 119 (startkst) = EUR 4403 , voor een abo met 10GB traffic per maand. Bij TrueServer betaal je 12*3*74 + 75 (startkst) = EUR 2739, incl. 15GB traffic per maand. Voor het verschil kan je probleemloos een eenvoudige server met dezelfde specs kopen. Niet dat ik denk dat je die nodig hebt voor een dergelijke site, het ziet er nou niet echt zwaar uit namelijk.

Bovendien, doe eens een trace naar LaDot, daar word je ook niet vrolijk van.

Maar, volgens mij heb je voor die site echt geen dedicated of colocated server nodig, een zakelijk shared-server account met genoeg traffic moet IMHO voldoen.

[ Voor 9% gewijzigd door intoxicated op 10-12-2002 20:36 ]

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

intoxicated schreef op 10 December 2002 @ 20:33:
[...]
Niet dat ik LaDot hier nou wil gaan afkraken, maar echt goedkoop is het dus niet.

Even ter vergelijking, een contract van 3 jaar bij LaDot kost je 12*3*119 + 119 (startkst) = EUR 4403 , voor een abo met 10GB traffic per maand. Bij TrueServer betaal je 12*3*74 + 75 (startkst) = EUR 2739, incl. 15GB traffic per maand. Voor het verschil kan je probleemloos een eenvoudige server met dezelfde specs kopen.
Het verschil is iets meer dan 1600 euro. Voor die prijs kun je al wel een redelijke server kopen, maar dedication is meer dan alleen wat bandbreedte, een plekje in een kabinet en een server. Er is ook onderhoud, support en natuurlijk een stukje winst.

Nou zal ik de laatste zijn die zal ontkennen dat je beter bij Trueserver kunt zitten dan bij Ladot, ik zit ook bij Trueserver, maar puur op basis van prijzen is dat van Ladot zeker wel goedkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb afgelopen november bijna 3 gig aan dataverkeer, kijk maar http://keize695.speed.planet.nl:81/stats/ dus alleen uitgaand.

Verwijderd

Met 3gb kun je beter een virtualserver ergens nemen, stuk goedkoper.

• Alpine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-07 19:18

Alpine

Twisted animator

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 22:40:
Met 3gb kun je beter een virtualserver ergens nemen, stuk goedkoper.
Een virtualserver waarop 8 gb aan foto's moeten lijkt me niet echt goedkoop. Volgens mij bestaan ze nog geneens.

Is die Co-Location van Ladot niets iets voor je?
http://www.ladot.net/configurator/index.php?s=3
Je moet dan wel zelf een server kopen maar je kan dan wel goedkoper uitkomen. Co-Location kosten p/m zijn ook lager dan bij TrueServer

[ Voor 5% gewijzigd door Alpine op 10-12-2002 22:57 ]

Verwijderd

Hij had het over 2gb data en 3gb verkeer. Er zijn vast wel webhosters die dat kunnen aanbieden als virtualserver.

• JMW761
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:03
[...]

Een virtualserver waarop 8 gb aan foto's moeten lijkt me niet echt goedkoop. Volgens mij bestaan ze nog geneens.
Tuurlijk wel..is gewoon een kwestie van geld...vraag en aanbod

ik weet dat het kan namelijk :)
Pagina: 1