Toon posts:

duron vs athlon thunderbird

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment heb ik een abit kt7 rev 1.1 bios A9 met een thunderbird 1000

heeft het zin om te upgraden naar een duron 1300, aangezien die makkelijk te krijgen zijn en de thunderbird 1400 vrijwel niet meer te krijgen is.

Ik vraag me ook af of het moederbord het aankan, volgens de abit site kunnen ze maar tot duron 900, maar wel tot Athlon 1400

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
nee hoor, je duron kan er zeker gewoon in. Heel misschien even je bios updaten, maar het lijkt me dat ie zo werkt.

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
thettes schreef op 10 december 2002 @ 00:56:
nee hoor, je duron kan er zeker gewoon in. Heel misschien even je bios updaten, maar het lijkt me dat ie zo werkt.
Even een vraagje tussendoor: De Duron 1300 heeft een andere core dan de Thunderbird, en aangezien het mobo maar Durons t/m 900 en Thunderbirds tot 1400 ondersteunt, kan het dan niet zo zijn, dat het mobo problemen krijgt met de nieuwe core Duron?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

qua pinnetjes e.d is er niets veranderd, maar vaak kun je dit toch verhelpen met een bios update.Je moet gewoon ff je moederbord fabrikant's website afstruinen en kijken naar de bios updates.

En anders als je een el cheapo update wilt hebben dan kun je het beste onze good old ecs k7s5a kopen, en je kunt er dan nog een xp in kwijt ook wanneer je zou willen..

Maar iig als eerst ff de bios updates bekijken, welke nu wel ondersteund worden. good luck anyway

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 01:20 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:22

Mentalist

[avdD]

Je T-bird 1000 vervangen voor een Duron 1300? Ik zou me eerst eens héél goed afvragen of je dat wel wilt voor je die €45,- uitgeeft. Een Duron is per Mhz lang niet zo snel als een t-bird, en de winst in Mhz is ook niet schrikwekkend (je gaat hier erg weinig van merken, als je er al niet op achteruit gaat). Ik zoef even snel door de ORB van Madonion en zie dat een Duron 1300 bij wat snel gekozen algemene opties (GF4 Ti4200, 1024/32bits) langzamer is dan een T-bird 1000... Dit zegt op zich niet heel veel, alleen iets vaags over game performance met die 2 cpu's en die vidkaart, maar ik hoop dat je een idee hebt van wat ik wil zeggen... Deze upgrade gaat je geen noemenswaardige verbetering opleveren...

edit:

Ja bloasfist, dat kan natuurlijk ook nog *D.
Gezien wat ik zo op madonion zag denk ik zelfs dat je gelijk hebt :X

[ Voor 11% gewijzigd door Mentalist op 10-12-2002 02:21 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56

bloasfist

Slot-A Crew

W3ird_N3rd schreef op 10 December 2002 @ 02:05:
[..]Deze upgrade gaat je geen noemenswaardige verbetering opleveren...
Ik betwijfel zelfs of het een upgrade is. Misschien wel een downgrade zelfs.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Ze zeggen idd dat de nieuwere durons op dezelfde snelhied even snel zijn als de oudere tb. Toch merk ik hier wel dat je dat cache geheugen op zijn tijd wel mist, zeker met spellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Daacuso op 10-12-2002 02:36 ]

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

Verwijderd

Daacuso schreef op 10 December 2002 @ 02:36:
Ze zeggen idd dat de nieuwere durons op dezelfde snelhied even snel zijn als de oudere tb. Toch merk ik hier wel dat je dat cache geheugen op zijn tijd wel mist, zeker met spellen.
Ik kon niet echt verschil merken tussen een Tbird@ zelfde FSB en aantal Mhzen als een nieuw type (morgan) Duron... ongeveer gelijk.
Je wint er alleen dus 300Mhz mee.... Totaal niet de moeite waard als je het mij vraagt.
Spaar maar ff door voor een mobo, mem en cpu upgrade!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-08 17:10

Steve

Krokodil \o/

Hangt echt af van hetgeen je met je PC doet.. Bij games merk je het verschil inderdaad wel. Zelf denk ik ook dat een upgrade naar een Duron 1300 eerder een downgrade wordt.

Een TB 1400 @ 92 pleuro: pricewatch: AMD Athlon Thunderbird 1400 (S-A, 1.4GHz, 256KB, 266MHz FSB, 72W)
Of een TB 1333 @ 66, moet je mobo wel de 133 Mhz FSB aankunnen: pricewatch: AMD Athlon Thunderbird 1333 (S-A, 1.33GHz, 256KB, 266MHz FSB, 70W)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Doe eens wat meer research, zou ik zeggen.. Check wat het verschil is tussen Duron@1300 en Duron@900, Abit zet niet voor de grap op haar site dat de KT7 maar tot Duron@900 aankan. Je hebt minstens de laatste revisie van KT7A nodig om de Duron@1300 te kunnen draaien.

Zie ook Wie heeft een athlon XP op een abit Kt7a draaien?

Ohja, ik zou eerder sparen voor een vet systeempje dan upgraden..

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 10-12-2002 07:59 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.