[OC] mijn TNT2M64 OC + site met Vid-OC Guide

Pagina: 1
Acties:

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Eej people!

Ik heb van et weekend de Club3D TNT2M64 kaart in de PC waar mijn zusje aan werkt overgeklokt (tis eik wel een PC van mij dus).
Heb er foto's van genomen en meteen mijn nieuwe website klaargemaakt en geupload.
hier staat dus een Overclocking guide op voor videokaarten, waar de foto's in zijn verwerkt.

Mijn Website!!

zal maar wat plaatjes hier neerzetten,
anders gaan er mensen zeuren die niet naar mijn website willen afreizen ;)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f.petersen/OCguide/img/pic16small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/f.petersen/OCguide/img/pic15small.jpg

het lijkt hier net alsof de cooler niet meer op de kaart past en de AGP blokkeert, maar het past allemaal precies!

Resultaten:
3Dmark2001SE: van 718 naar 932 punten.
in UT: van 55 frames naar 65 frames per second gemiddeld.
Core/RAM: 155/185Mhz

edit: de plaatjes zijn clickable, vergeten te vermelden.

[ Voor 5% gewijzigd door McKaamos op 10-12-2002 00:24 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Mooi resultaat met die heatsinkjes en koeler.

Jammer van die lage scores. Die freqs zijn hetzelfde als een TNT2 Pro of Ultra ?

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
uhh, geen idee of dat hetzelfde is. normaal draaitie op 125/140
het is wel zo dat de M64 versie een 64bit geheugenbus heeft ipv 128bit van de andere versies.
en die lage scores zijn normaal voor een TNT2M64

Verwijderd

heb je ook geprobeert te overclocken voordat je em ging modden? ben benieuwd hoever je daarmee was gekomen, dan lijkt het verschil gelijk een stuk minder.
de guide is wel leuk geschreven, site laat wat te wensen over :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
de site is ook niet af hoor, maar wel goed bruikbaar.
heb helaas niet geprobeerd over te klokken zonder extra cooling.

zou misschien een keer een intake onder de kaart kunnen maken, komtie misschien nog wel verder :P

edit:
de site is dus nog niet af, maar wat zou jij er graag op zien?

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 10-12-2002 00:44 ]

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
ziet er lache uit.
Zelf heb ik mijn oude Viper2 ook wat aangepast, een oude P1 proc. op de heatsink van de chip geschroefd.

Ik ga dit weekend ff wat oude heatsinkjes plaatsen op het geheugen en dan Benchen!

Voorderest gebruik ik S3 tweak om te overclocken. Standaard waarde van de viper2 zijn 125/140 geloof ik, het probleem alleen is dat ik eerst powerstrip had geinstalleerd, de waarde omhoog heb gegooid. S3 tweak erop heb gezet, powerstrip heb geuninstalled en dat S3tweak mijn OC als standaard waarde ziet. Ik draai dus nu 135/170 W00t!! B)

Jammer alleen van jou heatsinkjes dat ze niet parrallel lopen aan de windrichting van je lucht afvoer. Misschien neemt het dan ook ff wat warmte van je heatsinkjes mee.

succes verder.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Da*Rule
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-09-2025
Mhh sweet ol' TNT2 :Y) Heb er ook eentje als reserve, had 'm voor de fun in m'n XP2000+ steempie gedaan om te benchen, iets van 1300 3DMarks ofzow (jaja ook mèt zelf erop gevrotte actieve koeling, 'k weet de OC nie meer). Giller, hoezo bottleneck? B) Maar hey, vroeger rulede 'ie wel en CS en UT zijn er gewoon nog mee te spelen.

[ Voor 17% gewijzigd door Da*Rule op 10-12-2002 01:32 ]

Pagina: 1