Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Vriend van mij had een keer een ontplofte voeding waardoor er een elecromagnetische kracht door de hd kwam of zoiets (je weet wel, in één keer zo veel stroom dat alles magnetisch wordt), oftwel, alles kwijt.
Mij lijkt het vreemd als een verschil van ongeveer 5% een hd molt. Dan is het niet bepaald een kwaliteit hd als je het mij vraagt. Maarja, wie ben ik om dat te zeggen.....
Ik durf wel te zeggen dat die seagate een kwaliteitsschijf is.Ruuddie schreef op 10 December 2002 @ 00:37:
Mwa, zo ongelooflijk hoog issie niet hoor.
Vriend van mij had een keer een ontplofte voeding waardoor er een elecromagnetische kracht door de hd kwam of zoiets (je weet wel, in één keer zo veel stroom dat alles magnetisch wordt), oftwel, alles kwijt.
Mij lijkt het vreemd als een verschil van ongeveer 5% een hd molt. Dan is het niet bepaald een kwaliteit hd als je het mij vraagt. Maarja, wie ben ik om dat te zeggen.....
Dan moet ik maar naar een andere oorzaak zoeken
Gezocht!
Router
Nope. gewoon standaard. Dus aan de fsb ligt het niet.gladiool schreef op 10 december 2002 @ 00:45:
verdere specs? overgeclocked?
Gezocht!
Router
Nee. Aangezien de schijf in windows niet meer herkend word.gladiool schreef op 10 December 2002 @ 00:53:
Het is een hele goeie schijf... Heb je er al een diag tooltje op losgelaten? Wat zeggen de specs bij seagate over het toelaatbaar voltage? Heb je ook gemeten met een multimeter, of zijn dit waardes van de interne sensoren?
De specs bekijk ik morgen wel ff.
En het zijn de waarden van mijn multimeter.
Gezocht!
Router
Maar normaal gesproken mag een hdd daar niet echt van kapot gaan.. Omdat het toch wel een kwaliteits-schijf is zou je misschien de datasheets kunnen achterhalen waar precies de voltages en tolleranties in vermeld zijn.
Verwijderd
Spint de schijf ook niet meer op?
Heb je de ingang van de voedingsconnector al nagelopen?, er hoeft maar 1 SMD'tje uitgefikt te zijn en hij doet het niet meer...
Gezocht!
Router
Ik zou iig een andere voeding proberen.
Ik heb hem in een ander systeem gezet en nog steeds wordt ie niet herkend door windows. Helaas staan op deze schijf wel mijn mail + een paar belangrijke bestanden.gladiool schreef op 10 December 2002 @ 17:43:
je hebt kans dat de nieuwe voeding freaky is gaan doen. de controller ziet hem nog wel, kan je misschien een low level doen ofzo?
Ik zou iig een andere voeding proberen.
Is er een mannier om hem toch nog zichtbaar te maken?
Gezocht!
Router
Tolleranties kan ik niet vinden.Twynn schreef op 10 December 2002 @ 09:45:
Hmm. Je spanningen zijn wel aan de erg hoge kant.. Zeker die 12.70 V..
Maar normaal gesproken mag een hdd daar niet echt van kapot gaan.. Omdat het toch wel een kwaliteits-schijf is zou je misschien de datasheets kunnen achterhalen waar precies de voltages en tolleranties in vermeld zijn.
En met seatools enterprise. Wordt de schijf ook niet herkend.
[ Voor 7% gewijzigd door The Dolf op 10-12-2002 20:56 ]
Gezocht!
Router
resultaat: als ik domain validation aan zet dan loopt ie op UW ipv U3W maar werkt ie wel.
Waar kan dat aan liggen?
Gezocht!
Router
HEB je er überhaupt nog iets anders aan hangen?
Een plextor 40x cdrom. Maar die hangt uiteraard op een andere kabel
En toe ik de schijf in een ander systeem testte toe hing er niks anders aan
[ Voor 36% gewijzigd door The Dolf op 10-12-2002 22:47 ]
Gezocht!
Router
Verwijderd
... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...