Toon posts:

fanloze switch

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey

ik stond op 't punt een 3com officeconnect 8 ports 10/100 switch te kopen, tot ik er achter kwam dat 't ding waarschijnlijk voorzien is van een stel fans..

ik heb hier nu tijdelijk een 3com officeconnect hub staan (16 ports) en die heeft ook een stel fans en daar komt me echt teveel herrie vanaf.. ik wil kunnen slapen terwijl 't ding aanstaat, en dat schiet zo echt niet op...

heeft er iemand suggesties ? ik heb minimaal 8 poorten nodig en ik wil geen fans.. tevens wil ik niet teveel geld kwijt zijn maar ik wil ook geen goedkope shit.. ik dacht zelf in de prijsrange van 150 euro (wat een officeconnect 8 ports switch ook kost ongeveer). ik wil dus ook echt een switch (geen switching hub gezeik) en eigenlijk ook full duplex..

een boel eisen die ik er aan stel, en sjah.. eigenlijk is zo'n officeconnect dus perfect, op de fans na ! argl ! ik zoek iets met gelijke specs zonder fans :)

iemand suggesties, ervaringen, tips ? ik hoor ze graag..

alvast bedankt

abraxas

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:59
Ik heb zelf een 8-poorts switch van E-Tech, maar daar zit toch echt geen fan in dacht ik... ik hoor hem iig niet :P

edit: http://www.e-tech.nu/producten/netwerk_switch8ports.htm <-- deze dus :)

[ Voor 27% gewijzigd door Marcj op 10-12-2002 00:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat kostte dat ding ? :)

Verwijderd

Topicstarter
kzie voor lage prijzen in de pricewatch bijvoorbeeld: sweex, sitecom, safeway, conceptronic..

maar wat haal je dan in huis ? bagger ? ik heb in m'n leven 2 hubs gehad en allebei gingen de deur uit met 1 rotte poort... beetje bagger...

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kheb zelf een edimax 8 poorts switch, zonder fans en erg klein..
Misschien niet top of the range (lichtelijk budget), maar erg handig en beswel ok, hoor :)
Niet duur ook! :)

ES-3108P
die om precies te zijn :)

[ Voor 18% gewijzigd door Okyah op 10-12-2002 00:21 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Topicstarter
edimax heb ik nu ook (5 poorts hub.. switchable hub of zoiets, hub dus..). 1 van die poorten is dus rot gegaan en nu heb ik een utp touwtje over.. (5 pc's)

[edit:]
met 3com heb ik levenslange garantie, op zich wel prettig :)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 00:23 ]

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:59
Met die van E-Tech heb ik ook nog nooit problemen gehad. Zit zelfs 5 jaar garantie op! Ook kwa snelheid niets te klagen, maar kan het hier niet echt testen (de meeste PC's die hier staan halen de 5Mb/sec nauwelijks :X)

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 00:18:
kzie voor lage prijzen in de pricewatch bijvoorbeeld: sweex, sitecom, safeway, conceptronic..

maar wat haal je dan in huis ? bagger ? ik heb in m'n leven 2 hubs gehad en allebei gingen de deur uit met 1 rotte poort... beetje bagger...
cisco's krijgen ook rotte poorten hoor ;)

EDIT: Overigens... NT?

[ Voor 5% gewijzigd door JackBol op 10-12-2002 00:26 ]

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
NT ? XP :) why ?

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 00:23:
edimax heb ik nu ook (5 poorts hub.. switchable hub of zoiets, hub dus..). 1 van die poorten is dus rot gegaan en nu heb ik een utp touwtje over.. (5 pc's)

met 3com heb ik levenslange garantie, op zich wel prettig :)
nee, ik heb echt een switch, hoor :)

en ze zijn beswel goedkoop ook :)

zie voor de modellen gewoon www.edimax.com en dan producten :P
;)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Mmm, ik heb hier een 16 ports switch van 3com, maar zonder fan hoor. Misschien als je de 19 inch variant neemt dat er dan meteen een paar fans in zitten maar in deze officeconnect zit geen fan.

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Volgens mij heeft elke OfficeConnect hub/switch GEEN fan.
Zo'n 19" is dus geen OfficeConnect meer maar een SuperStack :D

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Redje schreef op 10 December 2002 @ 09:57:
Volgens mij heeft elke OfficeConnect hub/switch GEEN fan.
Zo'n 19" is dus geen OfficeConnect meer maar een SuperStack :D
Inderdaad. De officeconnect serie is een beetje gericht op kleine bedrijven en particulieren, en daarom niet echt heel zwaar uitgevoerd enzo. Ik heb hier een 3Com Officeconnect 5ports switch staan, die heeft toch echt geen fan hoor :)

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 23:48

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Heb zelf een Hub van SiteCom maar daar be ik iig zeer tevreden over

geloof ook dat hun switches fanloos zijn.
http://www.sitecom.com/pr...product_id=159&size=small

oke is niet de mooiste maar dat boeit mij verder niet.
Ligt toch achter mijn monitor

Verwijderd

We hebben hier 2 3com 16 ports switches en daar zit echt wel een fan in.
In de 8 ports 100 mbit hub ook.
Niet in de 4ports 10mbit hub, maar ja he.

• snoei
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:52

snoei

kabels... :D

mr-at.nl bied ook switches van LinkPro aan. zijn zonder fans. ze hebbe ze in 5, 8, 16 en 24 prts uitvoeriing. ik weet dat de 16 prts momenteel 129 euro kost. de 8 zit (gokje) ergens rond de 50 euro.

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

snoei schreef op 10 december 2002 @ 10:39:
mr-at.nl bied ook switches van LinkPro aan. zijn zonder fans. ze hebbe ze in 5, 8, 16 en 24 prts uitvoeriing. ik weet dat de 16 prts momenteel 129 euro kost. de 8 zit (gokje) ergens rond de 50 euro.
Is dat wat? Ik zit er nml over te denken zo'n 16p te kopen van LinkPro...

Verwijderd

Kvind het anders een van de meest mooie doosjes voor zijn functie.
SimplyMe schreef op 10 december 2002 @ 10:02:
Heb zelf een Hub van SiteCom maar daar be ik iig zeer tevreden over

geloof ook dat hun switches fanloos zijn.
http://www.sitecom.com/pr...product_id=159&size=small

oke is niet de mooiste maar dat boeit mij verder niet.
Ligt toch achter mijn monitor

Verwijderd

bennierex schreef op 10 December 2002 @ 10:44:
[...]

Is dat wat? Ik zit er nml over te denken zo'n 16p te kopen van LinkPro...
ik heb de 8-poorts al 2 jaar en die draait goed

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
W-Linx 16 Poorts 19" switch zonder fans een jaar geleden gekocht bij alternate koste toen 169 Euro (ik kreeg hem trouwens samen met 2 * 80 GB :-))

Zitten geen FANS in en ik ben er heel tevreden over (en hij is BLAUW)

3Coms en Cisco daarin tegen zuigen want daar zitten veel te veel stofzuigers in.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

raymonvdm schreef op 10 december 2002 @ 11:46:
W-Linx 16 Poorts 19" switch zonder fans een jaar geleden gekocht bij alternate koste toen 169 Euro (ik kreeg hem trouwens samen met 2 * 80 GB :-))

Zitten geen FANS in en ik ben er heel tevreden over (en hij is BLAUW)

3Coms en Cisco daarin tegen zuigen want daar zitten veel te veel stofzuigers in.
Dat vind ik nou weer een redenatie van nix. 3Com en Cisco maken professioneel spul, waarbij het niet uitmaakt of het herrie maakt of niet, de apparatuur staat immers toch in de serverruimte. Bovendien zullen die fans er niet voor nix zitten lijkt me ;)

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
Net een 24-poorts 19" switch van Sweex gekocht, zonder fan derin, 158€, superkoopje (check pricewatch).

• Ethan_Hunt
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-11-2019

Ethan_Hunt

En nu eerst... een biertje!

Dit vond ik bij Dedicated

Zelf heb ik de vier poorts versie en hij bevalt uitstekend. Hij levert prima werk en is muisstil wegens het ontbreken van welke vorm van ventilatie dan ook... Nou ja, er is alleen natuurlijke ventilatie (tocht) ;)
Daarentegen wordt hij niet warm, ik heb er een plastic diskettehouder op staan die tot nu toe nog niet gesmolten is. :)
Linksys BEFSR81 - EtherFast Cable/DSL Router, 8-Port 10/100M

Built-In 10/100 8-Port Switch!
Supports up to 253 Users!

Do you find Internet sharing software to be nothing but a hassle? Can’t find a simple and inexpensive way to share your one Internet IP address over your entire network? If so, then the Linksys EtherFast® Cable/DSL Router is exactly what you’re looking for.
The Linksys EtherFast® Cable/DSL Router with 8-Port Switch is the perfect solution for connecting up to 253 of your PCs to a high-speed Broadband Internet connection or to a Fast Ethernet or Ethernet backbone. Configurable as a DHCP server or client for your network, the EtherFast® Cable/DSL Router with 8-Port Switch acts as the only externally recognized Internet gateway on your local area network (LAN). The EtherFast® Cable/DSL Router can be configured via SNMP to filter internal users’ access to the Internet and serve as an Internet firewall against unwanted outside intruders.

The EtherFast® Cable/DSL Router with 8-Port Switch features such advanced functions as dynamic and static port routing, DMZ hosting, filtering and forwarding, and Quality of Service capabilities. And all of these functions can be easily configured through any networked computer’s web browser.

Note:
This unit requires an external Cable or DSL modem with an Ethernet RJ-45 interface.

SNMP Provides Port Security, Packet Filtering, IP Multicast, and Filters Internal User’s Access
Full Wirespeed Layer Two Switching on All LAN Ports
Administrators Can Block Specific Internal Users' Internet Access
Supports WinSock 2.0 and Windows 2000 Smart Applications

Merk: Linksys
Art. nr: P54341
Garantie: 12 maanden
Prijs: 132,00
Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee! 8)

Proud [DPC]Clan_Delft member
Specs: AMD Athlon 64 X2 4400+ | ASUS mobo | 4x 1024MB PC6400 DDR2
Voor uitgebreide specs zie http://specs.tweak.to/2994

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 21:30
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 10:19:
We hebben hier 2 3com 16 ports switches en daar zit echt wel een fan in.
In de 8 ports 100 mbit hub ook.
Niet in de 4ports 10mbit hub, maar ja he.
Altijd wel handig als je erbij zet welk type/model het is als je wat roept.
Het lijkt mij dan gewoon een SuperStack of Linkbuilder.

De Office Connect's zijn zover ik weet, en gezien heb, fanloos. Ik zelf zocht voordat ik m'n Vigor routertje kocht ook een fanloze switch, vandaar.

[ Voor 12% gewijzigd door Redje op 10-12-2002 12:21 ]

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:51
bk386133 schreef op 10 December 2002 @ 12:09:
Dit vond ik bij Dedicated

Zelf heb ik de vier poorts versie en hij bevalt uitstekend. Hij levert prima werk en is muisstil wegens het ontbreken van welke vorm van ventilatie dan ook... Nou ja, er is alleen natuurlijke ventilatie (tocht) ;)
Daarentegen wordt hij niet warm, ik heb er een plastic diskettehouder op staan die tot nu toe nog niet gesmolten is. :)

[...]

Ik zou zeggen: doe er je voordeel mee! 8)
Als hij gewoon een switch wil, is dat een beetje weggegooid geld, want een 8-poorts heb je dan wel voor de helft van die prijs.

[ Voor 70% gewijzigd door Fire69 op 10-12-2002 12:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
fire69: waar koop je die voor dat geld ? :) of is dat een normale prijs ? damn, wat ben ik ook lui, eens even de pricewatch checken ;)

Verwijderd

Topicstarter
fire69: "Sweex Hub/Switch 24prt. 19"" voor 157 euro... klinkt heel erg als hub...

't ding is erg slecht gedocumenteerd op sweex.com
hele minimale informatie

bij de gewone switches van sweex zetten ze bijvoorbeeld wel een heel verhaal over dat 't bijv. full-duplex is.. bij die 19" switches zie ik dat niet vermeld :( wel interessant ding

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 23:07 ]

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-08 17:43
Ik heb zelf 3 OfficeConnect switches en hubs thuis:

- 8 Poorts 10Mbit hub
- 8 Poorts 10/100Mbit hub
- 8 Poorts 10/100Mbit switch

Allemaal nog van de oude versie (met het oude logo er nog op), en ik kan je garanderen dat er GEEN fans in zitten.
Maat van me heeft de 8 Poorts 10/100Mbit switch (maar dan de nieuwe versie, met het nieuwe logo erop) en daar zit dus ook GEEN fan in.

Be wise, buy 3Com :P

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Mja .. dit wordt dus gewoon een opsommings topic c.q. copy/paste vanuit Pw danwel een website.

Desnoods sloop je die fans eruit en mod je ze naar een stillere fan.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.