[win2k] domein kwijt, profiel onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Hallo,

we hebben hier thuis een kleine server staan, waarop windows 2000 server draait. Na een aantal weken besloot ik op mijn lokale pc om een reinstall van Windows 2000 te doen, en ik sloot me toen meteen bij het domein X aan, en maakte dus op de server mijn profiel.

Er is dus nooit een profiel gemaakt, lokaal, onder win2k. Mijn vriend deed hetzelfde, en in de eerste dagen werkte dat netwerk wel. Daarna kregen we problemen dat we het netwerk X niet meer op konden, of elkaar niet meer konden zien in het netwerk. Toen mijn vriend een reinstall van Windows deed, wilde hij weer inloggen op het domein X maar dat bleek onvindbaar.
Hij is dus maar ingelogd op de werkgroep, en raadde mij aan dat in het vervolg ook te doen (zodat we elkaar weer konden vinden). Enfin, ik mn Eigenschappen van domein naar werkgroep omgezet, en omdat ik toen even de server niet kon bereiken, heb ik mijn profiel niet overgezet. Dat kwam nog wel.

Maar toen kreeg ik een spontane crash, startte overnieuw op...
...in de werkgroep. Lokaal. En daar was nog geen profiel voor mij.
Enfin, geen probleem dacht ik, vis ik wel van de server.
Maar ik kon mijn systeemeigenschappen niet meer op 'domein' zetten, want hij kon het domein X.local of X niet meer vinden. Ik kan alleen nog maar werkgroep kiezen.

Volgende moeilijkheid is dat ik de server niet meer kan bereiken, en dus ook mijn profiel niet op kan halen. Ook remote desktop kan niet connecten.

Is de enige oplossing geduld hebben...?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
als je lokaal inlogt kan je met die username / pass inderdaad niet op de windows 2000 server shares bekijken.

werkt het niet als je als inlogt als 'DOMEIN\username' als gebruikersnaam met wachtwoord zodra je een inlog scherm krijgt als je een server share wilt verkennen?

dat zou wel moeten werken, zo niet probeer dan is lokaal als Administrator inte loggen, ff bij een werkgroep gaan zitten (als nodig in veilige modus) en dan weer domein joinen na reboot.

Je hebt wel rechten om het domein te joinen? computer account aangemaakt, username / profiel en een administrator account met domein rechten voor het toevoegen van je client aan het domein?

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
twiekert schreef op 10 december 2002 @ 00:44:
als je lokaal inlogt kan je met die username / pass inderdaad niet op de windows 2000 server shares bekijken.

werkt het niet als je als inlogt als 'DOMEIN\username' als gebruikersnaam met wachtwoord zodra je een inlog scherm krijgt als je een server share wilt verkennen?

dat zou wel moeten werken, zo niet probeer dan is lokaal als Administrator inte loggen, ff bij een werkgroep gaan zitten (als nodig in veilige modus) en dan weer domein joinen na reboot.

Je hebt wel rechten om het domein te joinen? computer account aangemaakt, username / profiel en een administrator account met domein rechten voor het toevoegen van je client aan het domein?
Ik ga eens kijken of dat DOMEIN\username werkt, maar ik ben bang van niet.
Hij kan, ook als ik lokaal inlog en daarna hem weer bij Eigenschappen weer op DOMEIN wil zetten, het domein niet vinden.
Toch wel vreemd, want de kabels zitten verbonden en het heeft gewerkt. 8)7
Of mag je niet als Administrator naar een domein toegaan?... *denkt*
Dat zou het nog best kunnen zijn want dan zou er op de server een profiel 'Administrator' aangemaakt moeten worden en uit voorzorg zal Windows dat wel afgeschermd hebben.

Ik heb een profiel aangemaakt met mijn naam, ik zal eens vanaf daar proberen weer naar het domein over te schakelen. Dat profiel heeft al Adminrechten, en op de server staat er dus een profiel-inhoud te wachten voor me met die naam (maar hij zegt dat die er 'nog' niet is!)

De rechten zijn geen probleem, het is een thuisnetwerk, en ik kan zogezegd overal bij. Dus rechten die ik niet heb (lokaal) kan ik zelf instellen, op de server moet ik het mn vriend even laten doen...

Vanavond gaan we verder met knutselen ;) Ik weet dat mijn profiel-inhoud niet zomaar weg is en ik heb nog een backup van ong. 3 weken terug staan (niet helemaal up to date, maar als backup...nah ok) dus geen nood.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• twiekert
  • Laatst online: 25-07 15:22
Dark Blue schreef op 10 december 2002 @ 09:19:
[...]

Of mag je niet als Administrator naar een domein toegaan?... *denkt*
dit is wel mogelijk mits het wachtwoord van de Administrator op de server gelijk is aan het wachtwoord op je eigen pc.

wat ik bedoel met rechten om op een domein te joinen is dat je eigen gebruiker (of de administrator) rechten heeft om een gebruiker (of jezelf) op het domein te zetten.

ik weet niet meer hoe dat zat onder win2k maar onder xp kan je op 2 manieren een domein joinen, via een wizard en simpelweg van werkgroep naar domein veranderen.
mischien dat die wizard wel werkt :?
(wizard = network id)
Afbeeldingslocatie: http://httpd.chello.nl/~jstienstra01/got/joindomein.gif

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:13

Reptile209

- gers -

Reset je server eens. Die van mij wil na een paar dagen ook nog wel eens vergeten dat hij de PDC is... ;)

Zo scherp als een voetbal!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Topicstarter
Reptile209 schreef op 10 december 2002 @ 11:44:
Reset je server eens. Die van mij wil na een paar dagen ook nog wel eens vergeten dat hij de PDC is... ;)
Tweakert: Ja, die ken ik, die heb je dus in win2k ook. Dan 'vindt' hij het domein dénk ik wel (hij zegt niet dat hij het níet vindt...), maar zegt hij weer dat er nog geen profiel is aangemaakt. En als hij het domein zou vinden, zou hij toch ook het gelijknamige profiel moeten vinden?

Ja, dat heeft mn vriend ook al gedaan... maar het werkt niet.
Hij wil nu de DNS helemaal overnieuw in gaan stellen... omdat dat niet lekker zit.

Enfin, als jullie nog meer handige tips hebben (alvast bedankt voor het voorgaande) of er meer ervaring mee hebben... just jot it down :)

[ Voor 23% gewijzigd door Dark Blue op 10-12-2002 18:03 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat heb je nog nodig van je profile?
Kan je uberhaupt je server nog bereiken qua mapping oid ?

Omdat je nu een computer useraccount hebt, en voorheen een domain useraccount, zal Windows jouw oude profile iig niet meer willen gebruiken.

• HunterPro
  • Niet online
elevator schreef op 10 December 2002 @ 22:01:
Wat heb je nog nodig van je profile?
Kan je uberhaupt je server nog bereiken qua mapping oid ?

Omdat je nu een computer useraccount hebt, en voorheen een domain useraccount, zal Windows jouw oude profile iig niet meer willen gebruiken.
Kun je dan niet door rechts op deze computer -> eigenschappen -> geavanceerd -> profielen dit lokale profiel wegsouten en dan rebooten en inloggen op je domain?

• elevator
  • Niet online

elevator

Als je inlogt op hetzelfde domain met dezelfde user zou dit moeten kunnen, als je inlogt op een ander domain (of op een WG ipv domain), of je hebt een ander domain (met dezelfde naam), werkt dit niet omdat de users niet hetzelfde zijn.

• HunterPro
  • Niet online
ik zou er iig voor gaan om gezellig microsoft's 'configure yer server' tooltje naar boven te halen, en weer vanaf begin af aan de AD met users op te zetten. Desnoods back-upje naar CD, uithuilen en opnieuw beginnen; dat is waarschijnlijk vlotter, duidelijker, logischer en makkelijker dan het probleem in je configuratie vinden.

• elevator
  • Niet online

elevator

maar dan ben je dus zeker dat je je profile nooit meer geladen kan krijgen...

Beantwoord eerst deze vragen:

• Kan je nog aan resources van de server aan?
• Wat heb je nodig van je profile?
Pagina: 1