Toon posts:

Opstartprobleem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn computer aanzet, dan zie ik meestal geen schijfactiviteit en start hij dus ook niet op. Pas na een keer of drie start hij door. Dan zie ik dus ook activiteit en worden mijn apparaten geinitialiseerd en start windows op.
Dit probleem is opeens begonnen, zonder dat ik iets aan mijn hardware heb veranderd.
Bios-update geprobeerd, windows is ook al opnieuw geinstalleerd, beide zonder resultaat.
Heeft iemand dit al eens meegemaakt of weet iemand wat er hier aan de hand kan zijn?
Ik ben bang dat straks mijn pc helemaal niet meer opstart.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
IDE kabels nagelopen? of ze wel goed vastzitten?

'k heb geregeld gehad dat die dingen losgetrilt waren... dan pakte die ze de eene keer wel, andere keer niet...

of doet de PC echt niks?

[ Voor 65% gewijzigd door Fludizz op 10-12-2002 00:06 ]

Verwijderd

Fludizz schreef op 10 December 2002 @ 00:00:
IDE kabels nagelopen? of ze wel goed vastzitten?

'k heb geregeld gehad dat die dingen losgetrilt waren... dan pakte die ze de eene keer wel, andere keer niet...

of doet de PC echt niks?
getrilt :?

OMG hoe kan dat :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kabels nagelopen, maar die zitten dus goed vast.
Ik snap er niks van.
De bende is wel een beetje stoffig van binnen trouwens. Ik zal er wel een keertje een doekje doorheen halen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Geen vage pci kaarten bijgezet ofzo.
Heb hier zelf een Matrox G450 als 2e kaart die ervoor zorgt dat mijn bak niet ineen keer doorboot. Misschien dat het bij jou ook zoiets is.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 24 december 2002 @ 18:04:
Geen vage pci kaarten bijgezet ofzo.
Heb hier zelf een Matrox G450 als 2e kaart die ervoor zorgt dat mijn bak niet ineen keer doorboot. Misschien dat het bij jou ook zoiets is.
Hm, dat lijkt me ook wel te maken hebben met de voeding enzo, cold-boot problemen komen veel voor bij mensen met erg veel hardware aan een simpele voeding :o.

Maar even voro de topicstarter; Probeer eens een andere voeding aan te sluiten, mits je die tot de beschikking hebt. Wat bedoel je trouwens met doorstarten? Krijg je dan gewoon geen beeld of blijft de pc hangen tijdens de POST?

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen beeld. En na enkele lampjes van mijn DVD-rom en brander te zien oplichten hoor ik ook helemaal geen geluid meer van mijn pc komen. Ik hoor alleen nog maar fans.
Ik kan weleens proberen om er een ander voeding in te zetten. Ik heb er nu een standaard 360 Watt voeding inzitten, zat standaard in mijn chieftec kast.
Ik heb nu wel een aantal kaarten in de pci-sloten zitten, o.a. een tv-kaart.
Ik ga het maar eens proberen. Ik wilde toch eigenlijk al een keer een enermax voeding erin zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een neiuwe voeding, Enermax EG365P-VE, 350 Watt.
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik heb alle kabels losgehaald, schoongemaakt en willekeurig weer teruggezet. Ik had eerst de kabel van de brander ondersteboven vastgemaakt( hoe dit kan is me een raadsel) Toen wilde mijn pc wel in 1 keer opstarten. Alleen zag hij/zij dus geen brander en geen DVD-ROM. Alles goed aangesloten, begon hij dus weer eens met niet opstarten.
Voeding misschien te weinig vermogen? Word er een beetje moe van ondertussen.

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
probeer eens met alleen hd, videokaart, geheugen en stukje bij beetje meer aansluiten insteken kom je er zo achter wat het is.

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Topicstarter
Zonder brander heb ik dus geen probleem. Ik heb die brander er alleen altijd al ingehad. Ik heb alleen een tijdje geleden een tv-kaart toegevoegd. Ik weet alleen niet meer of het na die tijd is begonnen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 23:19:
[...]

getrilt :?

OMG hoe kan dat :P
hij bedoelt waarschijnlijk getrilD, met een D

kan met resonantie enzo. alle dingen hebben een eigenfrequentie, en als die hetzelfde is, of een veelvoud van bijvoorbeeld je koeler, dan gaat het meetrillen

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het nog een keer nagelopen, maar de computer start alleen zonder problemen op, als ik de DVD-ROM én mijn brander niet heb aangesloten. Als ik een van beide loskoppel, wil hij nog steeds niet graag opstarten.
Ik heb wel al een oplossing: computer nooit meer uitzetten, dan heb ik ook geen problemen met opstarten. Andere ideeën?

Verwijderd

Topicstarter
Gooi er maar een slotje op. Volgens mij al heel erg oud topic...

Verwijderd

Kan aan een paar zaken liggen.

1. Harddisk is stuk
2. Controller is gaar
3. Moederbord is stuk of staat fout ingesteld

4. Voeding is een hele vage maar zou kunnen.
Pagina: 1