Pinnacle PCTV Vision Video Capture

Pagina: 1
Acties:

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb een vraag over de PCTV 5 Vision software die tegenwoordig bij de Pinnacle PCTV Pro TV kaart geleverd wordt.

Ik heb een Pinnacle PCTV Pro kaart van ongeveer 1 jaar oud, met Studio PCTV v4.02 software. Onlangs heb ik de nieuwe PCTV 5.1 WDM drivers gedownload en geinstalleerd, waarbij PCTV Vision software zit met beperkte functionaliteit. Met deze software kan ik alleen capturen (opnemen) in MPEG-1 formaat met een resolutie van 352x288. Bij aanschaf van een nieuwe kaart wordt tegenwoordig een CD-ROM met uitgebreidere PCTV 5 Vision software geleverd. Deze software is ook los te koop in de Pinnacle online shop voor 29 euro.

Nu wil ik eigenlijk capturen met een hogere resolutie (704 of 768 x 576) met de PicVideo MJPEG codec die ik heb, om vervolgens de video te editen en om te zetten naar bijvoorbeeld SVCD formaat (480x576 in MPEG-2).

Mijn vraag is of dit mogelijk is met de uitgebreidere PCTV 5 Vision software die bij de kaart geleverd wordt. Dit in verband met eventuele aanschaf van deze software.

Wat ik wil is in principe mogelijk met software als Virtualdub of VirtualVCR. Mijn enige probleem met deze software is dat ik niet nauwkeurig genoeg op sommige TV stations kan afstemmen, en dat sommige stations (met NICAM geluid?) ruis geven in het het linker audio kanaal, vermoedelijk omdat met deze software de stereo geluids-decoder op de PCTV Pro kaart niet goed ingesteld wordt.

• Quitter3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-12 12:07
Als ik jou was zou ik DSCaler eens proberen. Hiermee kun je de zenders zeer scherp stellen.
Vervolgens kies je hiermee de goede zender.
Nu heeft VirtualDub ook een scherpe zender.

Ik denk niet dat de PCTV software tegen VirtualDub op kan.

Is de audio met PCTV wel goed?

Verwijderd

Quitter3 schreef op 10 December 2002 @ 08:42:
Als ik jou was zou ik DSCaler eens proberen. Hiermee kun je de zenders zeer scherp stellen.

met dscaler kun je max 768x288 caputure

• Quitter3
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 09:55:
[...]

met dscaler kun je max 768x288 caputure
Ik bedoel, dat je DSCaler kunt gebruiken, om de zenders goed te tunen.
Vervolgens kun je met VirtualDub in elke gewenste resolutie capturen.

• CornelisJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Ik heb versie 3 van DScaler onlangs uitgeprobeerd. Hierbij komt er bij de Belgische zenders uit de linker luidpreker ruis. Bij gebruik van de PCTV Vision software is het geluid ruisvrij. Ik vermoed dat deze zenders met NICAM geluid op de kabel zitten, en dat de stereo geluids decoder op de PCTV Pro alleen door de PCTV Vision software goed ingesteld wordt.

Op zich ben ik tevreden over de PCTV Vision software, het enige probleem is de beperkte resolutie waarmee ik kan opnemen. Ik zou dus willen weten of ik met de retail versie van PCTV Vision hogere resoluties en andere video codecs kan gebruiken.

• Quitter3
Ik heb eens gekeken naar de volledige versie van PCTV pro software. Ik moet zeggen, dat het wel interressant lijkt.
Als het echt werkt allemaal (scheduler, DVD kwaliteit MPEG2 cappen, timeshiften) is het wel 29,- euro waard.

Is er iemand die deze software al heeft? Ben wel benieuwd naar de prestaties. Als het goed werkt, bespaard het een hoop moeite.

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-12 14:57

Kama

Game Coordinator

Ik gebruik nu DScaler 4 (onder WXP) en dat gaat als een tierelier. No more PCTV 5 software voor mij. Die software is beretraag (niet alleen het opstarten, maar ook bij het wisselen van channels) en de zenders zijn veel preciezer af te stemmen in DScaler. Je moet inderdaad het geluid tweaken: kies als input de Tuner, die geet het juiste Stereo geluid (op een PCTV Studio Pro).

drs. Kama

• PaLPiTaTioN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 22:21
CornelisJ schreef op 10 december 2002 @ 19:26:
[...]

Ik heb versie 3 van DScaler onlangs uitgeprobeerd.
Werkt dat dan bij jou? Ik heb een PCTV Pro, maar bij Dscaler is mijn menu "Channels" disabled. Op de pinakel-site is te vinden dat de kaart nog niet volledig wordt ondersteund. Als het bij jou wel werkt, dan hoor ik graag of dat altijd zo was, of of je er iets speciaals voor hebt gedaan. In het laatste geval hoor ik uiteraard graag wat :)

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Als je allemaal maar kan capturen als 1/2 pal, dan lijkt het erop dat je programma gebruikt maakt van de vfw naar wdm wrapper. Door de wrapper kan je maar 288 beeld lijnen capturen. Opnemen met virtualdub zal dan ook niet werken want dat is ook een echt vfw programma.

Mogelijk kan je dan Fly 2000 tv of iuvcr eens proberen. Die gebruiken native de wdm drivers hebben daardoor die problemen niet.

Verwijderd

Hmmmm, zoveel posts en niemand heeft zijn vraag beantwoord. Altijd komen er mensen met dScaler aanzetten, maar dat programma heeft een gebruiksvriendelijkheid van 0.0 en capturen wil er niet eens goed mee. Nee, PCTV Vision laat soms dan wel wat te wensen over wat stabiliteit betreft, maar het doet gewoon wat ik wil.

Het probleem is dit: de CD-versie geeft je alle opties, maar bij de gedownloade versie zijn inderdaad alle codecs behalve MPEG1 grijs (niet-selecteerbaar).

Het verschil wordt gemaakt door een bestand genaamd VisionID.dll. Als je de gedownloade software installeert en de DLL vervangt door die van de CD-versie, is het opgelost. Ik heb die DLL wel, zelfs ergens op webspace staan, maar het posten van DLL's is geloof ik illegaal en ik wil natuurlijk niets stouts doen O-)
(Maar als je mij mailt, kraait er geen haan naar :))

Wat je eerst zou kunnen proberen is jouw CD-versie installeren, en die dan updaten met de gedownloade versie (5.50). Gewoonweg er overheen gooien dus. Wie weet werkt dat.

Succes
Pagina: 1