Toon posts:

FXP transfer naar Glftpd server bevriest.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag Glftpd geinstalleerd op mijn Debian server en alles werkt goed, behalve als ik fxp naar mijn server dan bevriest ie en gaat ie ook niet verder... de file die als eerst gepakt word blijft dus op 0kb hangen...
Ik heb tot zover niet veel geprobeerd, omdat ik simpelweg niet weet in welke richting ik moet zoeken om de oplossing te vinden.
Iemand die er ook ervaring mee heeft gehad die mij uit de brand kan helpen????

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Passive FTP?

Heb je gekeken naar je rechten op die file (map) die
je probeert te kopieëren?

[ Voor 78% gewijzigd door Mujo op 09-12-2002 23:45 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Topicstarter
een rechten probleem zal het niet zijn, want dan geeft glftpd wel een melding van "no permission" maar ik ga ff opties proberen dan met dat passive ftp... hopen dat het werkt.

Verwijderd

Topicstarter
beetje met passive etc. zitten kloten, maar dan krijg ik of niks of 425 Can't build data connection: Connection refused.
Transfer Failed!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Welke versie van FlashFXP en Glftpd gebruik je?
Gebruik je een loader voor Flash?

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Verwijderd

Topicstarter
rechten zijn ook wel goed.

upload * *

enne heb versie 2.0 build 880 van flashFXP en 1.27 glftpd en voor zover ik weet gebruik ik geen loader voor flash.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Beide FTP's wel FXPable??

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 16:33

markvt

Peppi Cola

heb je bounce ftp-ftp uploads aanstaan ?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
van me eigen glftpd weet ik niet zeker oftie FXPable is... lijkt me wel... misschien dat ik dat ergens aan moet zetten... heb er niks over gelezen in de readme dus geen idee, hoe check ik dat?? enne andere site is zeker weten FXPable

Verwijderd

Topicstarter
kan me niet herrineren dat ik ooit bounce ftp-ftp ben tegengekomen dus geen flauw idee of dat op aan of uit staat... zal ff kijken of ik zoiets kan vinden.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik krijg vaak ook problemen met mijn FTPserver (hangt achter: router + hub) als ik hem benader vanaf een andere computer die achter een router hangt... met directe internet verbinding lukt het wel. kan daaraan liggen... (firewall misschien ook lastig aan het doen?)

Verwijderd

Topicstarter
nou... ik heb dus juist geen firewall erop gezet.... wel ooit gehad, maar weer removed, omdat ik um niet goed genoeg vond en aangezien ik geen vijanden maak op internet zie ik niet echt een reden om een firewall te installen dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 00:24:
nou... ik heb dus juist geen firewall erop gezet.... wel ooit gehad, maar weer removed, omdat ik um niet goed genoeg vond en aangezien ik geen vijanden maak op internet zie ik niet echt een reden om een firewall te installen dus daar kan het denk ik niet aan liggen.
maar zit je nu achter zo'n FTPserver - lokale router - internet - lokale router - ftp client ?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een debian server als router ja, maar daar staat ook glftpd op

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Een probleem dat ik met SuSE linux heb ervaren is dat je niet alleen in glFTPd je rechten moet instellen (upload * *) maar ook in je linux FS (met chmod). Dit gaf bij mij problemen als ik dat niet deed. glFTPd blokte dan niet maar mijn Linux. Heb je als ingelogde gebruiker wel rechten op je linux-bak?

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
chmod 777 daar geef je de rechten mee ja. als ik die rechten niet had gegeven zou ik niks kunnen doen en in de glftpd.conf staan de rechter voor upload op * dus iedereen zou moeten kunnen uploaden.

• nightowl
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-03-2009

nightowl

always too early to sleep

Ja, met chmod geef je inderdaad de rechten. Heb je er dan ook op gelet dat niet alleen de rechten IN de directory 'upload' gezet moeten worden maar ook VAN 'upload' zelf?

Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.

Verwijderd

Topicstarter
jawel die rechten heb ik allemaal goed gedaan en het werkt nu ook wel.
Toen ik glftpd net geinstalleerd had en probeerde in te loggen lukte dat niet... aangezien ik achter me server zit dacht ik ow misschien kan ik alleen intern inloggen dus ik gebruikte mijn interne ip in de weet van via m'n echte ip lukt het niet.
Toen ik een vriend van me vroeg te fxp'en werkte het echter wel dus toen ben ik gaan denken wat de verschillen zijn... nou dat was simpel... het ip.. ik heb het dus weer geprobeerd en toen kon ik wel inloggen op me normale ip en dus was FXP mogelijk.
Het was dus een hele simpele handeling waar ik niet aan gedacht had dat het daar aan zou kunnen liggen.

In ieder geval bedankt voor diegene die met mogelijke oplossingen komen, want daar heb ik ook weer van geleerd.
Pagina: 1