Zwart/wit beeld op mijn TV :'(

Pagina: 1
Acties:
  • 246 views sinds 30-01-2008

• TvL2386
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi hoi,

Ik hoop dat deze post hier op z'n plaats is, ik zag geen een die over hetzelfde ging dus... Het zit zo, ik heb een GF4 Ti4200 met TV-out. Ik heb nu zo'n PS2 achtig kabeltje verbonden met een SVIDEO --> Scart convertor (geloof ik) en die scart achterin m'n ouwe Blaupunkt TV geprakt. Ja, ouwe....

Vervolgens zet ik hem op het Extra kanaal en ja hoor... ik zie m'n desktop gecloned... heel leuk... jammer dat het zwart/wit is...

Hij staat wel op PAL/B. Ook is me aangeraden andere PAL waarden te kiezen, maar dit had geen effect... Het blijft zwart/wit... Als iemand mij van een oplossing van dit probleem zou kunnen voorzien zou ik zeer blij zijn!

Bij voorbaat dank.

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 08:00

ArmEagle

Duzz.

Ok, voor zover ik weet is dr ergens wel een thread over. ff zoeken.

Kijk, je zat onder het verkeerde forum:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/482538

Verwijderd

Probeer het eens met een tulp aanslutiing ipv S-Video.

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 19:08
Het zelfde probleem heb ik gehad met mijn Ati 7500 kaart (en deze heeft alleen een svhs plug) bij mij was het probleem dat mijn tv niet met een svhs signaal overweg kon, en een simple convertor van svhs -> tulp bleek de oplossing te zijn :)

https://bottenberg.dev

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:26

job

ik had hetzelfde probleem
probeer tv-tool http://www.tvtool.de

maar in plaats dat je kiest voor s-vhs
kies je voor tulp/cinch

succes gegarandeert (nouja, geef je 90% kans)

[ Voor 16% gewijzigd door job op 10-12-2002 12:22 ]

Verwijderd

Hoelang is de kabel die je gebruikt? Als die namelijk te lang is verlies je je kleur onderweg.

Verwijderd

Moet je even de mogelijke oplossingen bekijken in de TV out FAQ.. staat onder het videoplanken gedeelte:

Hier dus: De grote tv-out FAQ

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 12:21:
Hoelang is de kabel die je gebruikt? Als die namelijk te lang is verlies je je kleur onderweg.
dat is onzin... post dan niks

Maar het is een bekent probleem, het heeft te maken van de aansluiting van s-video naar je tv.. wanneer dit rechtstreeks gaat.. dus het s-video kabeltje direct in je tv zal je wel goed beeld krijgen.. maar wanneer je een scartblok gaat gebruiken zullen de kleuren niet worden doorgegeven. het beste wat je dan kan doen is beide aansluitingen gebruiken.. dus s-video en tulp aansluiting.. dan krijg je de hoogste mogelijke kwaliteit beeld op je tv.. :)

Verwijderd

Echt rot dat niet alle TV's een rechtstreekse aansluiting kunnen maken via SVIDEO.. Zouden ze toch eens moeten verplichten ;)

Ik heb hetzelfde probleem gehad.. Komt natuurlijk omdat ik dus SVIDEO gebruikte door een Scartblok.. Heb toen als oplossing toch maar gekozen voor tulp aansluiting

Verwijderd

Hetzelfde probleem hier, maar volgens mij ligt het gewoon aan de TV...
Ik heb mijn Laptop met Radeon 7500 kaart ook op mijn (oude kleine) TC aangesloten via een svhs/scart adapter. Ook zwart wit beeld. Sluit ik echter de svhs/scart aan op de TV van mijn ouders (een nieuwere breedbeeld) dan is er wel kleur! conclusie: het moet wel aan mijn TV liggen!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 15:33
Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 12:24:
[...]

dat is onzin... post dan niks
Hoezo onzin. Gebruik maar eens een standaard (geen prrof. gouden) kabel van 9m of langer, wedden dat het er dan niet meer uit ziet. Meestal is er dan nog maar een groene vlek over.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 17:12

NDF82

Doomed Space Marine

TukkerTweaker schreef op 10 december 2002 @ 12:48:
[...]

Hoezo onzin. Gebruik maar eens een standaard (geen prrof. gouden) kabel van 9m of langer, wedden dat het er dan niet meer uit ziet. Meestal is er dan nog maar een groene vlek over.
Wat is professioneel goud, ik heb een audiokabel (je leest het goed, audio) van een gulden of 7 richting m'n tv over een afstand van 6 meter. Prima kleuren hoor.

edit: oudere tv's ondersteunen geen svhs, daarom is het beeld zwart/wit

[ Voor 9% gewijzigd door NDF82 op 10-12-2002 12:57 ]

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• TukkerTweaker
Een svhs audiokabel? :?. Het ging hier om svhs kabel en niet om cinch.

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-08 17:12

NDF82

Doomed Space Marine

ja ok, maar het lijkt me sterk dat alleen svhs zo storings gevoelig is en tulp niet...

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

• TukkerTweaker
NDF82 schreef op 10 December 2002 @ 12:59:
ja ok, maar het lijkt me sterk dat alleen svhs zo storings gevoelig is en tulp niet...
En toch is het zo bij goedkope kabels.

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:48

Shuriken

Life is all about priorities

Ik had hetzelfde probleem met een 5 mtr svhs kabel naar een scart converter. Prima beeld alleen het was zwart wit. Als ik em op de front svhs aansluiting aansloot deed ie het wel in kleur.

Ik denk dat de scart converter niet alle signalen goed doorgeeft.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Verwijderd

check De grote tv-out FAQ dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.