Toon posts:

Van SB Live! naar Audigy 2: is het het waard?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Is het E 170 waard om een Creative SB Live! te vervangen door een Audigy 2? De audigy 2 kost 170 euro, en ik zou er geen andere speakers bij nemen; nu heb ik de FPS 1500 geloof ik, dus met 4 speakers en een subwoofer (4.1). Is dat wel een audigy2 waard? Ik wil DVD's kijken op de pc, natuurlijk mooi geluid in spelletjes (hoewel ik met deze speakers natuurlijk geen 5.1 geluid dus met centrale achterspeaker kan krijgen) en tv kijken op de pc. En nog iets: ik dacht dat je de spellen Soldier of Fortune 2 en Hitman 2 erbij kreeg, en vooral die SoF2 zou zo'n 50 euro van de prijs halen (je krijgt hem er immers gratis bij), maar ik vraag me af of het nog wel zo veel online wordt gespeeld. Ik weet dat deze laatste vraag eigenlijk meer in het games forum thuishoort, maar om hier nou een extra topic voor te openen.... en misschien zijn er mensen hier die het toevallig ook weten. Hoe dan ook bedankt.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
lees de reviews, volgens de meeste is de audigy2 een zeer goede geluidskaart, en het heeft een THX certificaat.

Verwijderd

THX is leuk als je er ook THX speakers bij hebt,
het voordeel wat jij eruit haalt is de Advanced HD, dat is EAX
waarbij minder processorkracht wordt gebruikt, oftewel
je hebt meer proc power voor de games.
Daarom wordt er nu veel een Audigy kaart aanbevolen bij games.
Dus je zult er zeker op vooruit gaan qua power want de Audigy heeft
een krachtigere processor, tot 4x krachtiger dan de Live! 5.1
en je hebt een kaart waar je zeker een tijd mee vooruit kunt als je andere
speakers wil. En de Live! heeft wat bugs als je tenminste de Live! 1024 hebt.

Succes.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:55

Zjemm

...

die spellen hebben ze heus wel ik de prijs meegerekend

maaruhh je moet je afvragen wat je voor geluid over hebt
dan is de keus simpel

opensecure.nl

Verwijderd

Topicstarter
Zjemm schreef op 09 December 2002 @ 22:58:
die spellen hebben ze heus wel ik de prijs meegerekend

maaruhh je moet je afvragen wat je voor geluid over hebt
dan is de keus simpel
Tsja, ik zal wel iets merken, maar ik heb geen idee of ik het echt zal missen. Het gaat me vooral om twee dingen, namelijk als ik toch binnen afzienbare tijd een nieuwe geluidskaart wil (weet ik nog niet) kan ik hem net zo goed nu nemen. En het tweede is dat ik dus niet weet of het zin heeft met mijn speakers, of voor de proc kracht. (het komt in een AXP 2200+ systeem met 512 MB RAM en een ATI radeon 9700pro (nee ik wil niet patserig doen:P) dus ik weet niet of het nou wel zin heeft qua rekenkracht.

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Aan je systeem te zien geef je graag veel meer extra geld uit aan een beetje prestatiewinst :) (ik heb dezelfde config trouwens, ik ben _ook_ niet goed bij m'n hoofd :)), doen dus! Als je je geld verstandig uit wilt geven kun je beter betere speakers kopen. Hoorbaar verschil in geluidskwaliteit hoef je tussen deze twee geluidskaarten niet te verwachten.

Dat hele THX verhaal is gewoon onzin trouwens, dus laat je daar niet door leiden.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik vindt de aansluitingen echt waardeloos van de audigy 2.
slaat totaal nergens op een digitale 3.5mm jackplug aansluiting 8)7 |:(

Ze kunnen nog een hoop leren van terrateck,
daar zijn de aansluitingen wel dik in orde.

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03-08 11:00
om je vraag over sof2 te beantwoorden, kijk eens hier: http://www.gamespy.com/stats/ ('s avonds dan) Hier staat sof2 bij de top 10 meest gespeelde online spellen

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
Dnc1n schreef op 09 December 2002 @ 23:14:
Ik vindt de aansluitingen echt waardeloos van de audigy 2.
slaat totaal nergens op een digitale 3.5mm jackplug aansluiting 8)7 |:(

Ze kunnen nog een hoop leren van terrateck,
daar zijn de aansluitingen wel dik in orde.
ik begrijp dus dat terratec beter is als ik jou moet geloven. maar krijg je dan ook zo'n breed en gebruikers vriendelijk, software pakket erbij. Bij creative wel.

Ondersteund hij ook al oude en nieuwe spellen?

Verwijderd

Ik heb vorige maand mijn oude SBLive (pre 4.1) vervangen voor de Audigy2. Een hele vooruitgang i.v.m. de ASIO-drivers en DVD. Audio-DVD is wel geinig maar nog geen standaard.

De Live had al een goed geluid, de Audigy is wel verbeterd, alhoewel ik mij afvraag of je het verschil merkt met een FPS 1500 set.

De games zijn erg tof maar over een half jaar liggen ze in de uitverkoop.

Als het geld hebt liggen, koop je em toch?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 13:50
Gewoon even zoeken. Er zijn meer mensen geweest die wilden weten of deze overstap het waard is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.