[Notebook] Defect LCD scherm

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Na een wat ongelukkige val enige tijd geleden lijkt het erop alsof het beeldscherm van mijn Toshiba 210cs (de P133) het niet overleeft heeft. Ik krijg er namelijk op geen enkele manier meer beeld op.

Nu is het niet zo'n hele snelle machine en de garantie is ook al lang weg, dus heb ik toen maar besloten om 'm eens open te maken. Om te kijken of ik er nog iets mee kon. Alles dus losgehad en opnieuw aangedrukt, maar helaas... nog steeds geen beeld.

Het lijkt erop dat het echt aan het scherm ligt, want als ik een externe monitor aansluit heb ik wel gewoon beeld. De videokaart lijkt dus nog goed te functioneren. Maar ja, een notebook die alleen met externe monitor werkt is nou niet echt functioneel (althans, niet waarvoor hij bedoelt is ;)).

Nu is mijn vraag: is er nog iets wat ik kan doen? Bij het LCD scherm zelf kon ik niet echt komen i.v.m. de vele schroefjes en dingen die volgens mij niet los konden (zonder teveel fysiek geweld). Alle kabels lijken (zover zichtbaar) nog normaal vast te zitten. Maar kan ik misschien iets testen om te kijken waar het probleem zit? Het is allemaal zo klein en compact dat ik het me eigenlijk niet kan voorstellen. Maar misschien dat er iemand ervaring heeft met dit soort problemen of gewoon een goed idee heeft waar ik niet aan heb gedacht. Het is namelijk zo zonde :)

Alvast bedankt voor de moeite.

Verwijderd

misschien stomme opmerking maar heb je de knoppen geprobeerd die het switchen van schermen mogelijk maakt meestal is het iets van fn-f7 ofzo, daarmee kan je switchen van externe monitor naar scherm etc.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-08 20:55
Geen stomme opmerking, maar helaas, dat heb ik al meteen geprobeerd :) En de knop "functioneert" ook nog gewoon, want in een bepaalde stand krijg ik ook geen beeld op mijn monitor.

Verwijderd

t was te proberen :-)

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:58

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan het eens proberen bij http://www.nowthatsit.nl die hebben nog wel eens tweede hands laptop schermen voor schappelijke prijzen.
Je kan eerst op de site kijken en als ze niet hebben wat je zoekt kun je ze bellen. De site wil nog wel eens achter lopen op de werkelijkheid.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.