Sitecom router zal toch zeker ook prima werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik zit me suf te zoeken naar een router met de volgende functies:

- ADSL router (ADSL Basic van KPN Telecom) met firewall
- waarin switch poorten zitten (10/100 MBit) met firewall
- DCHP server sowieso

Ik weet dat ik enorm veel keus heb, maar het zit zo. Ik heb deze gevonden bij de lokale computer boer om de hoek (serieus 300meter verder) en dan vind ik het altijd fijn om iets dicht bij huis te kopen --> garantie, service, geen rembourskosten, etc.

Ik kan deze router daar kopen voor 89 euro -->

Sitecom DC-202 - Broadband xDSL / Cable Router 4S

(moet alleen nog ff kiezen of ik die neem of de variant met 8 poorten :? )

Maar dit is toch een prima router voor huis tuin en keuken gebruik? Gewoon inpluggen, simpele handleiding en simpel configureren ?

Ik wou dit graag weten want je komt om in de routers tegenwoordig!!

De meeste mensen deugen!

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

in 1 woord geweldig ding. Gebruik hem hier nu zo'n 3 maanden in een studentenhuis in Utrecht in combo met Wanadoo Broadband Premium. Ik heb ook de 4 poorts variant met daarachter een 5 poorts HUB geprikt.

Op dit moment zitten we met z'n zessen ter gelijkertijd te downloaden/msnen/surfen etc. en dat ding geeft geen krimp.

Wanneer de connectie er door een hapering in het wanadoo netwerk toch eens mocht uit vallen dan reconnect de router de modem automatisch en kan je verder gaan alsof er nix gebeurd is. Erg handig met dat DHCP en zonder wachtwoord of andere authenticatie op de clients.

[ Voor 4% gewijzigd door aardbeix15 op 09-12-2002 22:32 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Cassius
  • Niet online
Bedankt man, dat wou ik horen. Dat ding is vast niet de beste, maar als hij lekker zijn werk doet ben ik een heel blij man.

Bedankt voor je reactie :) ...

De meeste mensen deugen!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 13:03
Hier staan ook nog wat andere modelen: [Routers] Verschillen/voordelen tussen merken. Maar de Sitecom lijkt me een prima ding.

[ Voor 25% gewijzigd door yogy op 09-12-2002 22:31 ]

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

marzzman schreef op 09 December 2002 @ 22:28:
[...]

Bedankt man, dat wou ik horen. Dat ding is vast niet de beste, maar als hij lekker zijn werk doet ben ik een heel blij man.

Bedankt voor je reactie :) ...
ach hij is compact (twee sigaretten doosjes naast elkaar) en gewoon lekker vierkant zonder poes pas, wordt ook helemaal niet warm bij intensief gebruik, en verder een handig web-interface, maar er is idd niet bijzonder veel in in te stellen.

Echter file-transfers met MSN doet i wel standaard met de firmware waarmee je hem koopt en ander router schijnen dat (nog) niet allemaal te kunnen.

Verder een erg zelfstandig en onderhoudsarm routerje dat geen omkijken nodig heeft :) alleen af en toe van de stofzuiger omdat ik op de plint in onze gang gemonteerd is en het daar nog wel eens stoffig kan zijn :X

[ Voor 23% gewijzigd door aardbeix15 op 09-12-2002 22:34 ]

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• Cassius
  • Niet online
psmeets schreef op 09 December 2002 @ 22:30:
Hier staan ook nog wat andere modelen: [Routers] Verschillen/voordelen tussen merken. Maar de Sitecom lijkt me een prima ding.
Thnx, is inderdaad een handige link. Jammer dat mijn voorbeeld niet genoemd staat. Die Draytek Vigor2200E werd me al aangeraden, maar het spijt me, dat geld heb ik er niet voor over :) ...

Toch bedankt.

EDIT --> WOEI, die 8 poorts is wel heel duur en moeilijk te krijgen, dan de 4 poorts maar :)

[ Voor 9% gewijzigd door Cassius op 09-12-2002 22:36 ]

De meeste mensen deugen!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 13:03
marzzman schreef op 09 december 2002 @ 22:32:
[...]

Thnx, is inderdaad een handige link. Jammer dat mijn voorbeeld niet genoemd staat. Die Draytek Vigor2200E werd me al aangeraden, maar het spijt me, dat geld heb ik er niet voor over :) ...

Toch bedankt.

EDIT --> WOEI, die 8 poorts is wel heel duur en moeilijk te krijgen, dan de 4 poorts maar :)
Ik vind ze niet duur meer. Ik heb in april een router gekoch (Unex IS50P ofzow :r ) dat was de allergoedkoopste...... € 150!!! Nu kost een Draytek nog maar 120 :(

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
Misschien ook iemand die een routertje met goede specs kent voor een bedragje van max. €100 :?

Dus dan bedoel ik hetzelfde als marzzman's 'vereisten' ? Ook die MSN File Transfer, altijd handig :)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Cassius
  • Niet online
Je vraagt om een router met goede specs. Diegene die ik noemde is goed en dicht bij ons in de buurt te halen. Ik heb hem gezien, je hoeft hem niet eens te verbergen, want dat ding ziet er erg strak uit :P ... (imho is die draytek echt lelijk :) )

Maar bedankt mensen, ff sparen en dan kopen we hem z.s.m. --> eerst voor de LAN alleen en daarna voor LAN én ADSL :7

De meeste mensen deugen!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:38

Klippy

Still Game

gangsterjoey schreef op 09 december 2002 @ 23:17:
Misschien ook iemand die een routertje met goede specs kent voor een bedragje van max. €100 :?

Dus dan bedoel ik hetzelfde als marzzman's 'vereisten' ? Ook die MSN File Transfer, altijd handig :)
die Sitecom :P

Kostte me €89 3 maanden geleden, nu nog iets minder geloof ik.

En werkt idd prima, zit eigenlijk amper verschil in die dingen, doen allemaal hetzelfde en allemaal goed.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• gangsterjoey
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-11-2021
LiquidSilver schreef op 10 December 2002 @ 00:30:
[...]

En werkt idd prima, zit eigenlijk amper verschil in die dingen, doen allemaal hetzelfde en allemaal goed.
Ok, nou als iedereen zo positief over deze blijft :) dan hoef ik wij niet verder te zoeken ;)

|| Specs ||
We don't see the things as they are, but as we see them!

• Cassius
  • Niet online
LiquidSilver schreef op 10 december 2002 @ 00:30:
[...]

Ik blijf goede dingen horen. Die 8 poorts komt pas in Januari in volle massa productie en wordt ongeveer twee maal zo duur, dus die slaan we over :D !!!

Maar die 4-poort gaat er komen, bedankt mede tweakers _/-\o_ !

De meeste mensen deugen!

• Klippy

Klippy

Still Game

marzzman schreef op 10 December 2002 @ 00:34:
[...]

Ik blijf goede dingen horen. Die 8 poorts komt pas in Januari in volle massa productie en wordt ongeveer twee maal zo duur, dus die slaan we over :D !!!

Maar die 4-poort gaat er komen, bedankt mede tweakers _/-\o_ !
Heb overigens al 3 van die dingen ergens anders geïnstalleerd en dat zijn totale n00bs. Was wel iets ouder model, maar die gaan al een half jaar goed, heeft iig nog niemand gebeld :)
Setup is ook simpel.

Trouwens 8 poort ding is idd duur en als je nog extra PC's krijgt kan je ook altijd een goedkope switch halen en eraan hangen. Ben je nog goedkoper uit denk ik.

• Cassius
  • Niet online
Klinkt idd erg goed. Maar ik moet ff kijken of dat ding een uplink heeft (ofzo), want dat kan ik niet zien op het plaatje.

Want het klopt toch als ik zeg dat als hij geen uplink heeft er niet NOG een switch aan komt? Weet iemand of hij een uplink heeft? En nog wat vragen ... hij komt er voor ADSL al, dus moet eerst alleen switch zijn, daarna router en switch ... nou zie ik op het plaatje de aansluitingen niet zo heel goed.

Maar als hij eerst netwerk is, dan kunnen onze twee UTP kabels gewoon in 2 poorten? Afijn, en met ADSL gewoon stekkertje ernaast en surfen maar :P ?

En NOG meer vragen --> dit wordt mijn opstelling ongeveer, of precies ...

ISRA lasdop --- [a] --- splitter --- (eentje naar telefoon en andere naar modem) --> [b] --- Sitecom Router-Switch --- [c] kabels naar computers

a = telefoon kabel
b = ???
c = UTP Cat5 kabel

Dus b weet ik niet. Ik hoop echt dat alles soepel verloopt als ADSL er is, maar dat komt pas eind februari (is leuk verhaal, nou ja, leuk is misschien anders :( ... )

Thnx medetweakers!

De meeste mensen deugen!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

Arfman

Drome!

De Sitecom zit als volgt in elkaar: (4 poorts variant)

Poort 1 t/m 3 zijn geswitchde 100 mbit poortjes. Poort 4 is de uplink waar je je ADSL/kabeluplink instopt. Je kunt dus 3 PC's achter een 4 poorts Sitecom hangen.

En voor marzzman: ik heb zelf geen ADSL (heb zo'n ding wel neergezet bij iemand met @home kabel) maar volgens mij heb je voor b) (dus van splitter naar router) gewoon CAT5 UTP nodig. Gecrossed hoeft niet, de Sitecom heeft een MDI/MDIX knopje waarmee je dat zelf in kunt stellen.

Zoals al gezegd: het ding roelt echt hard.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Verwijderd

de sitecom heeft 4 poorten waarvan 1 als uplink gebruikt KAN worden.
verders is er best wel wat in te stellen.
je kan zelfs mail verzenden als je een inbraak poging hebt op je firewall.
en idd een lekker klein ding ,ik ben er zeer tevreden over .!

• stok
  • Niet online
Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 22:59:
de sitecom heeft 4 poorten waarvan 1 als uplink gebruikt KAN worden.
verders is er best wel wat in te stellen.
je kan zelfs mail verzenden als je een inbraak poging hebt op je firewall.
en idd een lekker klein ding ,ik ben er zeer tevreden over .!
Wat heb je aan een router als je er geen uplink naar internet (of ander netwerk) in gooit :?

• Gardocki
  • Niet online
stokkie schreef op 10 december 2002 @ 23:11:
[...]

Wat heb je aan een router als je er geen uplink naar internet (of ander netwerk) in gooit :?
De uplink poort is niet de WAN poort, maar een poort die je kan gebruiken om een hub/switch oid aan te sluiten :)

They made me do it.

• stok
  • Niet online
Tom S. schreef op 10 december 2002 @ 23:13:
[...]

De uplink poort is niet de WAN poort, maar een poort die je kan gebruiken om een hub/switch oid aan te sluiten :)
Owso, bedankt voor de info :)

/edit
blabla

[ Voor 31% gewijzigd door stok op 10-12-2002 23:55 . Reden: ik spoor niet ]

• Cassius
  • Niet online
Arfman schreef op 10 December 2002 @ 22:52:
De Sitecom zit als volgt in elkaar: (4 poorts variant)

Poort 1 t/m 3 zijn geswitchde 100 mbit poortjes. Poort 4 is de uplink waar je je ADSL/kabeluplink instopt. Je kunt dus 3 PC's achter een 4 poorts Sitecom hangen.

En voor marzzman: ik heb zelf geen ADSL (heb zo'n ding wel neergezet bij iemand met @home kabel) maar volgens mij heb je voor b) (dus van splitter naar router) gewoon CAT5 UTP nodig. Gecrossed hoeft niet, de Sitecom heeft een MDI/MDIX knopje waarmee je dat zelf in kunt stellen.

Zoals al gezegd: het ding roelt echt hard.
Maar dit vind ik toch minder, ik had het meer zo verwacht -->

1 uplink poort voor nog een switch eraan
1 poort voor breedband verbinding
4 poorten voor pc aansluitingen

Maar ik koop dus alleen deze. En daar komt ADSL op en twee computers (for now) , dan heb ik nog maar 1 poort over?

En als ik dus op switch-A (ter voorbeeld is dit de mijne) NOG een switch wil zetten zet heb ik op die eerste switch (switch-A met ADSL nu, twee pc's eraan en nog een switch eraan) geen poorten meer over?

Ik weet niet zeker of ik het zo goed plaats. Heeft die switch trouwens ook power nodig, lijkt me wel, damn, dan moet ik ff een stopcontact zoeken.

Maar de kabel tussen modem en sitecom combo is dus een UTP Cat5 kabel ? Als ik dat maar zeker weet dat het geen telefoonkabel is, ik en het hier namelijk allemaal aan het uittekenen, laat wat gaten voorboren en schaf de nodige extra bedrading aan (ik weet al wat er in het pakket zelf zit) !

(Nog een heel klein detail, op de Zon site kun je voor een modem kiezen als je ADSL Basic neemt en ik neem dan diegene met aanlsuitkosten van 238 euro. Daar staat bij "Eenmalig Ethernet modem/router" ... daar zit toch nog zeker geen router bij he :| ??? --> link http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_basis.html ... er staat toch echt dat een switch/hub er alleen bij het MultiPC modem bijkomt --> waarom zetten ze het dan zo raar neer, er komt toch simpelweg alleen een modem mee ? )

Thnx :) !!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Cassius op 10-12-2002 23:24 ]

De meeste mensen deugen!

• Klippy

Klippy

Still Game

marzzman schreef op 10 december 2002 @ 23:19:
[...]

Je snapt het niet 100% ;)
Bijna goed.

Het is:
• 1 WAN poort -> Voor je modem
• 4 Normale geswitchte LAN poorten -> Voor PC's

Zoals gezegd zijn van die 4 laatste er 3 normaal en naast de 4e zit een knopje. Druk je dat niet in kan je die gewoon gebruiken om een PC aan te hangen, anders wordt dat de uplink.

Heb je dus 4 PC's heb je met de router genoeg. Heb je er meer nodig doe je er 3 aan je router, maak je de 4e uplink en hangt daar een switch aan. Aan switch kan je dan weer 128 PC's hangen ofzo. Genoeg iig ;)
Maar ik koop dus alleen deze. En daar komt ADSL op en twee computers (for now) , dan heb ik nog maar 1 poort over?
2 dus :)
En als ik dus op switch-A (ter voorbeeld is dit de mijne) NOG een switch wil zetten zet heb ik op die eerste switch (switch-A met ADSL nu, twee pc's eraan en nog een switch eraan) geen poorten meer over?
Snap het niet helemaal, maar lees 1e stuk maar ;)
Ik weet niet zeker of ik het zo goed plaats. Heeft die switch trouwens ook power nodig, lijkt me wel, damn, dan moet ik ff een stopcontact zoeken.
Welke switch? De router iig wel ja.
Maar de kabel tussen modem en sitecom combo is dus een UTP Cat5 kabel ? Als ik dat maar zeker weet dat het geen telefoonkabel is, ik en het hier namelijk allemaal aan het uittekenen, laat wat gaten voorboren en schaf de nodige extra bedrading aan (ik weet al wat er in het pakket zelf zit) !
Dat is een gewone straight Cat5 kabel ja.
(Nog een heel klein detail, op de Zon site kun je voor een modem kiezen als je ADSL Basic neemt en ik neem dan diegene met aanlsuitkosten van 238 euro. Daar staat bij "Eenmalig Ethernet modem/router" ... daar zit toch nog zeker geen router bij he :| ??? --> link http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_basis.html ... er staat toch echt dat een switch/hub er alleen bij het MultiPC modem bijkomt --> waarom zetten ze het dan zo raar neer, er komt toch simpelweg alleen een modem mee ? )

Thnx :) !!!!
Dat weet ik ook niet, neem aan alleen modem.

[ Voor 4% gewijzigd door Klippy op 10-12-2002 23:44 ]

• Cassius
  • Niet online
LiquidSilver schreef op 10 December 2002 @ 23:43:

Welke switch? De router iig wel ja.

Het is tegelijkertijd een router en een switch :)

Dat is een gewone straight Cat5 kabel ja.

Thnx, dan weet ik dat

Dat weet ik ook niet, neem aan alleen modem.

Mmm, das toch minder, ik denk ook alleen modem. Vandaag ff zonnet bellen om het zeker te weten :P . I'll keep you posted

De meeste mensen deugen!

• Klippy

Klippy

Still Game

marzzman schreef op 11 december 2002 @ 11:15:
Het is tegelijkertijd een router en een switch :)
Noem het dan gewoon router, is tenminste duidelijk :P

• Klippy

Klippy

Still Game

Ow nog even over modem, zag toevallig:

ADSL ethernet modem = router????

Dus misschien heeft die van jou gewoon een router en anders heb je alleen een HUB/switch nodig :)

Maar vraag maar aan Zon ja als het heel zeker wil weten.

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:53

Arfman

Drome!

marzzman schreef op 10 December 2002 @ 23:19:
[...]

Klopt, dan heb je nog 1 poort over om een PC op aan te sluiten. Als je echter op zo'n poort een switchje (8 poorts ofzo) aansluit kun je weer verder aansluiten met PC's :)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Cassius
  • Niet online
Ok, ik snap die Sitecom router nu prima, maar nu wil ik weten of ik geen router krijg bij mijn bestelling in the first place.

Ik edit dit bericht zo om het te zeggen, maar DAMN, wat hebben ze het druk op die Zon ADSL helpdesk :| !!!

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Ok, ik post het toch maar apart, misschien help ik er mensen mee. Het zit dus zo met Zonnet en KPN -->

Op de zon site staat bij deze link ( http://www.zonnet.nl/breedband/br_main_overzicht_basis.html ) dus de volgende aansluit optie: Eenmalig Ethernet modem/router voor € 238,03 -->

Dat zit zo. Het ethernet modem dat je dan krijgt van KPN (die altijd de laatste versie opstuurt) is wel een router maar heeft maar 1 poort. Dus een 'nutteloze router' eigenlijk. Je krijgt er dus niet apart een router bij! (Ik post dit na telefoontje met Zonnet en 2 telefoontjes met KPN :) ) ...

Die poort kan gewoon als connection (uplink) worden gebruikt voor een andere router/switch. In mijn geval die Sitecom router (met ingebouwde 4-poort switch) :P !!!

Dus das allemaal helemaal prima dus! Ik ga de router halen nadat ik mijn loon binnenkrijg van de Albert Heijn :D !

Bedankt tweakers, dit topic bewaar ik voor documentatie. Weer een nuttig topic meegemaakt :P .

Bedankt voor de hulp

De meeste mensen deugen!

• Cassius
  • Niet online
Oh, ff vraagje. Ik wou eind deze week (iig waneer mijn loon binnen is) die router gaan halen, maar we hebben nog geen ADSL. Kan hij ook gewoon als normale switch fungeren ???

Zou handig zijn :P ...

De meeste mensen deugen!

• Klippy

Klippy

Still Game

marzzman schreef op 16 december 2002 @ 19:47:
Oh, ff vraagje. Ik wou eind deze week (iig waneer mijn loon binnen is) die router gaan halen, maar we hebben nog geen ADSL. Kan hij ook gewoon als normale switch fungeren ???

Zou handig zijn :P ...
Ja.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:47

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zie [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml] (al eerder genoemd). Dat is eenzelfde topic als deze, en ook daar is al meerdere malen over de sitecom gesproken. Zie ook de poll die ik in dat topic heb gezet.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 16-12-2002 21:08 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 16:59

Predator

Suffers from split brain

Eigenlijk had deze vroeger al dichtgemoeten.
Dit soort routers topics moeten in: [rml][ Routers] Verschillen/voordelen tussen merken[/rml]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.