Radius oplossing gezocht maar dan anders

Pagina: 1
Acties:

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-05 23:23
Hoi
Ik heb even zitten zoeken naar mogelijkheden om net als onder windows NT een centrale userdatabase to bouwen zodat ik niet op alle linux machines steeds accounts hoef aan te maken of te veranderen.
Ik heb zitten kijken naar Radius maar dat leek me eerder iets voor dailup systemen. En even vlug gekeken naar pam. Zijn er nog andere systemen die dit doen of zit ik in de verkeerde hoek te kijken?

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-05 13:01

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Hmms, Non-Windows Systems? :P

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• killah
Yups linux dus maar ik denk dat ik al iets gevonden het PAM nu alleen kijken of het wel werkt met slackware. Lees iets dat het net gesupported werdt.

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-05 09:49

jvhaarst

Eendracht maakt macht

pam_ldap anyone ?
En in microsoft salesdroid speak heet dat Active Directory.
Beng & Flats :
http://shell.cdc.net/~lds...cation_using_pam_ldap.htm
Et voila, U is voorzien van alle kennis die U nodig heeft.
Of wilde je ook nog roaming profiles enzo ?

[ Voor 94% gewijzigd door jvhaarst op 10-12-2002 08:54 ]

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• killah
nee hoor ik ben wel weer even onder de pannen denk ik :)
Bedankt maar zocht eigenlijk iets van ervaringen betreffende wat beter/slecht is.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07

Precies wat ik me afvroeg, maar vooruit....omdat het gaat over user-account beheer tussen Windows/non-windows, moet het hier kunnen denk ik. Met pam zou dat volgens mij wel moeten kunnen, of NIS, of LDAP? Als je verder wilt vragen over een specifieke service die je hebt gekozen (in Windows), doe dat dan in WOS alsjeblieft.

P.S. Topic-titel tikfoutje verwijderd. Volgende keer ff doorlezen wat je hebt getikt voordat je post!

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wilke schreef op 09 December 2002 @ 23:52:
[Met pam zou dat volgens mij wel moeten kunnen, of NIS, of LDAP?
PAM is alleen maar een API.. waarmee je bijvoorbeeld NIS of LDAP kunt gebruiken. Niet zozeer of dus, meer en. :)
Pagina: 1