Toon posts:

[XP] niet verder als schijfcontrole *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zoals de titel het al zegt: ik kom niet verder als schijfcontrole, dan reboot de pc en kom ik weer in schijfcontrole. opstarten in veilige modus maakt ook niet uit want dan reboot de pc ook spontaan. heb vanaf de cd van win xp-pro geprobeerd te herstellen en dan geeft ie een melding aan met boot, dus via fdisk /mbr en fixboot te laten overschrijven maar dit helpt niet.
na de schijfcontrole geeft hij nog wel een donkerblauw scherm en volgens staat daar iets van een fysieke geheugendump maar weet het niet zeker, ik kan dat scherm ook niet bevriezen om te lezen wat er staat. iemand dit weleens voor handen gehad?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dan geeft ie een melding aan met boot
Wat is de exacte foutmelding?

Wat voor specs

OS aan titel toegevoegd, zie Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hij scheen te kijken naar een niet bestaande bootsector, dus dacht ik dat het iets te maken had met ntfs of fat32, hij is geinstalleerd in fat32. dus dacht ik om die bootsector te laten overschrijven maar dat hielp niet.
ik heb constant problemen met xp op deze pc, dus dacht ik dat de harde schijf kapot was mischien maar via een tooltje van wdc laten controleren maar geen probleem.
specs: processor 1,5 ghz
hs:60 gibabyte
geheugen:256 mb
moederbord:msi
videokaart:gforce 2 64 mb

Verwijderd

Topicstarter
ben verder aan het kijken geweest en kom op de c-schijf niets anders tegen nummers-dump.tmp., bv. dump538.tmp. ben ik er dan met een format weer voor een tijdje vanaf of waar komen deze dumps vandaan?