[PHP]result aanvullen met lege cellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
Ik ben een functie aan het schrijven, die van een opgegeven soort uit een database de laaste 3 toevoegingen haalt (DESC limit 0,3).

Gaat voor zover goed, maar als de query maar 1 toevoeging trugstuurt (zijn er gewoon nie meer), hoe kan ik het script alsnog de overige 2 laten aanvullen met lege (dan wel vrij in te geven text) toevoegingen?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
function getsortlatest($sort){
$sort_result = galleryquery("SELECT id, userid, sort, title FROM gallery WHERE sort=$sort ORDER BY `id` DESC LIMIT 0, 3");
$c = 1;
while ($gal_row = mysql_fetch_array($gal_result, MYSQL_BOTH)) {
$userid[$c] = $sort_row["wwge_id"];
$sort[$c] = $sort_row["wwge_username"];
$title[$c] = $sort_row["wwge_title"];
$c++
}
return $userid,$sort,$title;
}

(ja ja.. n00b in actie :P)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 09-12-2002 21:51 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waarvoor je het wil gebruiken, maar zo kan je het oplossen.

Je kan de lengte van de resultset opvragen en aan de hand hiervan bepalen hoeveel array plaatsen je nog moet toevoegen.

Verder zou je is moeten kijken in een PHP handleiding. Daar staan deze basic functies wel in.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twee fictieve records aan je db toevoegen. Het is een goed bewaard geheim dat fora bij het openen tientallen nepgebruikers aanmaken om nieuwelingen te stimuleren zich in te schrijven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
Ti's ook algemeen bekend dat ze daarvoor andere forums gebruiken, scriptje die de 3333-6666 profiles opent, ript, registreert. Is niet zo moeilijk te maken, en het werkt.

Ik zou ook gewoon de lengte van je resultset opvragen, en dan kun je je array opvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:01

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Topicstarter
via de mysql_num_rows heb ik em doorlaten tellen tot 3, opgevuld met eigen text.

Thx, ken weer verder :D

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRose
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

RedRose

Icebear

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 22:21:
Twee fictieve records aan je db toevoegen. Het is een goed bewaard geheim dat fora bij het openen tientallen nepgebruikers aanmaken om nieuwelingen te stimuleren zich in te schrijven.
Dat zou ik dus nooit doen. Beetje je database vervuilen vanwege je output is not done.
KarreMania schreef op 09 December 2002 @ 22:30:via de mysql_num_rows heb ik em doorlaten tellen tot 3, opgevuld met eigen text.
Klinkt al een stuk beter. ;)
Overigens:
PHP:
1
2
return $userid,$sort,$title;
}
werkt niet. Kijk hier maar.

Sundown Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annie