[mobo]Non system disk error

Pagina: 1
Acties:

• Maku
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-02 14:56
Ok ik heb dus een compaqqie hier staan die maar een Non sytem disk error blijft geven .. er zit nu alleen een HD op ( 10 gb 5400 rpm ) waarop ik met mijn game bak xp heb gezet ... HD doet het dus en is voorgeinstalled en de kabels zijn ok.

Hij detecteerd m meteen zodra ik m aansluit en ziet m ook in de bios .. ik heb de dma settings en dergelijken ff op pio gezet maar dat maakte ook niet uit ... als ik er een floppy drive op an sluit dan geeft ie nog steeds het zelfde probleem ... HD zit op IDE 1 en staat op master ... verder geen andere apparaten aangesloten.

Ik heb nog ff met andere settings zitten spelen in de bios maar dat mocht allemaal niet baten ... en een aantal keer de cmos clearen werkt ook niet.

Ik weet het echt niet meer mensen :'(

Wat is er mis met dit bakkie 8)7

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je ook een opstartflop geprobeerd?

Als je schijf leeg/niet bootable is en je geen opstartflop gebruikt, dan is het nogal wiedes dat je systeempje deze kreet op het scherm uitspuugt..

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
heb je in de bios ook ingesteld dat die van deze hdd moet booten ?

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Maku
comvidnet schreef op 09 december 2002 @ 21:48:
heb je in de bios ook ingesteld dat die van deze hdd moet booten ?
Yep ... is trouwens de enigste schijf aangesloten dus pakt hij standaard deze schijf

• Maku
BalusC schreef op 09 December 2002 @ 21:47:
Heb je ook een opstartflop geprobeerd?

Als je schijf leeg/niet bootable is en je geen opstartflop gebruikt, dan is het nogal wiedes dat je systeempje deze kreet op het scherm uitspuugt..
Me schijf is bootable .. ik heb m met me game bak geinstalled en natuurlijk geboot ... Maar dat heb ik al in me openings reply gezet :X

Verwijderd

001Michael schreef op 09 december 2002 @ 21:59:
[...]

Yep ... is trouwens de enigste schijf aangesloten dus pakt hij standaard deze schijf
Hij bedoelt dus je partitie actief zetten, Dat moet je zekers ook doen ! Anders werkt het nog niet.

Dat kan met Fat partitie`s met FDisk... NTFS Zou ik zo niet kunnen zeggen, Volgens mij kon dat ook met fdisk...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 22:10 ]

• Maku
Werkt ook al niet :( kan ook niet van flop booten ik kijk vandaag ff of me floppydrive wel goed is !

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

001Michael schreef op 09 December 2002 @ 22:00:
Me schijf is bootable .. ik heb m met me game bak geinstalled en natuurlijk geboot ... Maar dat heb ik al in me openings reply gezet :X
Wees dan wat duidelijker/gedetailleerder/specifieker in je openingspost :/

• Maku
floppydrive was niet goed en me opstart flop ook niet !! bios geflashed en alles is over ..
Pagina: 1