Zalman ZM17CU op een GeForce TI 4200

Pagina: 1
Acties:

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02 15:44
Hallo weet iemand of dit koelblok op mijn kaart kan? niet dat hij dan veelste warm wordt?

Voor de duidelijkheid :
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/pbimages/17cu.gif

Het probleem is namelijk dat ik een Asus P4T533 Mobo heb waar dus geen Zalman M80A-HP op kan omdat mijn CPU fan dan in de weg zit... :(

Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/0208/80Ab-2.gif

Zo als je ziet heeft dit koelblok ook aan de boven kant de ruimte nodig.

Dus is een ZM17CU sterk genoeg voor mijn kaart? of gaat dat niet werken.

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 19:16
ik denk het niet want daar istie niet voor ontworpen, deze is voor een andere(mindere) grafische kaart

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

cpu-fan in de weg?

[ Voor 13% gewijzigd door Oxi op 09-12-2002 22:36 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Alpha Supreme
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:46
Ja, vind ik een goed topic.
Ik vraag me eigenlijk al een tijdje hetzelfde af voor mijn Asus Geforce 3 Ti500 deluxe af.
Iemand daar ook een antwoord op als we toch bezig zijn?

Verwijderd

OMG kijken jullie verkeerd!!!! 8)7
Dat plaatje staat in spiegelbeeld Wat je zit is de ONDERkant van de heatsink en niet de boven kant die kaart ros je zo in die mobo..... :Z

Kijk je spiegelt het beeld en zit de pcb connectoren aan de linkerkant en dan omdraaien en voila de grote heatsink zit aan de onderkant.... B)

ooit wel een pcb plaat gezien met de connectoren aan de onderkant :X

Verwijderd

Ik had erges gelezen van een kerel die dat gedaan had met z'n MSI GF4 Ti4200.. Zo'n Zalman opgelpeurd omdat die nieuwe nog niet verkrijgbaar was. Ut werkt wel, en hij kon even ver OC'en als tevoren, alleen werd ie zo'n 72°C onder extreme belasting. Hij vind persoonlijk dat je voor jezelf moet uitmaken of je je kaart toelaat zo'n extreme temps te halen, omdta ie prolly toch maar een jaar of 2 tops in gebruik is bij meeste mensen, wat slijtage kan dus zo geen kwaad.

Verder zeg ik er wel bij dat dit 72°C stressed is in een systeem waar enkel de PSU een fan bevat. Systeem bestond verder uit een P4 Northwoord 2.8 die gekoelt werd door een Zalman koperen flower ding, zonder die stille 92mm fan. Dus prolly vrij normaal dat ut ding zo heet werd :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 22:52:
OMG kijken jullie verkeerd!!!! 8)7
Dat plaatje staat in spiegelbeeld Wat je zit is de ONDERkant van de heatsink en niet de boven kant die kaart ros je zo in die mobo..... :Z

Kijk je spiegelt het beeld en zit de pcb connectoren aan de linkerkant en dan omdraaien en voila de grote heatsink zit aan de onderkant.... B)

ooit wel een pcb plaat gezien met de connectoren aan de onderkant :X
Nou ik weet niet wat je bedoelt met dat die zm80 in spiegelbeeld zou zijn maar bij mij zit hij toch echt zo in mijn mobo.

En buiten dat de heatsinks van dat ding zijn aan beide kanten even groot. Het zm50 exemplaar heeft wel een grote en een kleine maar bij deze maakt het dus niets uit hoe je hem draait.

Verwijderd

Lamaar hangen jongens......................

• -JB-
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:40
euh, ga jij eens heel goed naar je radeon kijken, want al die uitsteeksels zitten zkers aan de ONDERKANT
en die andere zou ik er NIET opzetten, die wordt afgeraden vanaf de gf2 GTS, las ik laatst ergends, dus dat lijkt me niet zo'n puik plan :D

Gasloos sinds september 2024 - Itho Amber 65 - 7830Wp APSystems DS3L

Verwijderd

Moch, misschien als ie d'r nou eens een 120 mm in slomo mode laat op blazen ofzow, dat komt vast wel goed :) 72°C stressed passief, als je d'r dan wat lucht laat over stromen.. nee? :p

• tisloafp
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-01 13:56
die zalman ZM17CU kan wel op die ti4200, maar dan moet je wel nog een fan erop richten. Zie de Zalman-site:
For GeForce 256 DDR, RADEON DDR, and higher classes of video cards, the ZM17-CU must be used with Zalman's FB165 www.zalman.co.kr/english/product/cnpsvga3.htm

• Sonic
ja helaas wel :(

Afbeeldingslocatie: http://pda.gamepoint.net/p4t533.jpg
Het is mischien hier een beetje slecht te zien, maar als je goed kijkt dan zie je dus dat de klipjes voor het koelblok erg dicht naast het AGP slot zit.

Omdat de Zalman M80A-HP een grote heatsink boven en onder heeft botst de bovenste heatsink tegen mijn CPU koeler aan (zit maar 1CM tussen als het niet minder is)
Gonarch schreef op 10 december 2002 @ 00:02:
die zalman ZM17CU kan wel op die ti4200, maar dan moet je wel nog een fan erop richten. Zie de Zalman-site:
[...]
Ik hoopte dat iemand anders dit ook al met een Geforce 4 TI4200 had gedaan.
Maar ik zal Zalman er eens over mailen mischien dat kun mij een juist antwoord kunnen geven.

edit : plaatje doet het niet, ga ik even anders proberen.... moment ;)
edit2 : done :D

[ Voor 8% gewijzigd door Sonic op 11-12-2002 19:09 ]

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~loosen/got/zalman2.gif
Zo komt dat ding dus in je pc te hangen zeg maar :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• Sonic
juist en die boven kant past er bij mij dus niet in omdat die bovenste heatsink dan tegen mijn CPU fan aankomt..

maar ik wacht nog even mijn mailtje af of mischien heeft iemand de Zalman ZM17CU op zijn Geforce4/Radeon8500 en kan mij vertellen wat de temps zijn na het spelen van spellen

dan weet ik of die sterk genoeg is

• Sonic
fout... :(

[ Voor 98% gewijzigd door Sonic op 11-12-2002 19:52 ]

Pagina: 1