Toon posts:

[VMWare/DOS] Vesa drivers GF4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok misschien word ik hier voor gek verklaard oid.

Intro
Vanwege nostalgie ben ik aan het zoeken geweest naar Abandon games.
Ook wel de goeie oude DOS games genoemd.
Aangezien ik het pakketje VMWARE had heb ik even een Dos Machine gecreerd om al die dos spelletjes te kunnen draaien. Dit alles draait op een WIN XP bak. Wegens het DOS gedeelte hier in NON windows.

Probleem
De betere DOS games hebben een VESA kaart nodig.... mijn GF4 MX 440 kwalificeerd als zodanig maar wordt niet alszodanig herkend. Heeft iemand dit systeem aan de praat?

Geprobeerd
- Alle scitech Display Doctors die ik kon vinden < 6.7
- Alle forums die ik kon vinden op google op de termen "UNIVB UNIVBE VESA GF4
DRIVERS NVIDIA" (en alle combinaties daarvan)
- VMWARE Knowledge Base

Verwijderd

VMware gebruikt een custom grafische kaart. Hij vertelt het systeem dat er een VMware Virtual Adapter II aanwezig is, ipv een "emulated GF4".
consequenties: nauwelijks DirectX en VESA mogelijkheden, ook geen win3.1 dus

bv Connectix VirtualPC emuleert een S3 Trio64 kaart, waardoor je bv VESA modes kunt draaien, jouw scitech gebruiken, win3.1 op hogere resoluties draaien, etc.

helaas... DosEMU geen optie?

Verwijderd

effe een partitie maken met Dos6.22 dan maar?

Verwijderd

1) Heb je de vmware-tools geinstalleerd?
2) Waarom idd geen DosEmu?
3) Een aantal (oude) spellen zijn niet gegrensd en draaien daarom te snel op een snelle computers. Waarom niet een oue 80486 hiervoor gebruiken? Tip: FreeDOS (dat heb je ook nodig voor DosEmu). Heeft ook netwerksupport en een imo mooie grafische interface.

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

http://www.vesa.org/

En hier kan je het downloaden...
http://www.scitechsoft.co...terprise/free_titles.html

Maar mij staat bij dat veel huidige videochipbakkers niet meer aan VESA denken....
Ik vrees dat je een oud kaartje zoals een S3 trio oid moet gaan gebruiken....

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Verwijderd

Topicstarter
helaas... DosEMU geen optie?
Kwestie van trotsheid.... Ik wil het nu op deze manier aan de praat krijgen.
Als echt alle opties nutteloos lijken wordt het een dosemu....
1) Heb je de vmware-tools geinstalleerd?
3) Een aantal (oude) spellen zijn niet gegrensd en draaien daarom te snel op een snelle computers. Waarom niet een oue 80486 hiervoor gebruiken? Tip: FreeDOS (dat heb je ook nodig voor DosEmu). Heeft ook netwerksupport en een imo mooie grafische interface.
1. Draaien niet onder DOS :(
3. VMware is zo traag dat ik denk dat dat niet zoŽn probleem gaat worden. anders ga ik er MoSlow achtige tools op draaien
En hier kan je het downloaden...
http://www.scitechsoft.co...terprise/free_titles.html
Dat zijn de Shitech Display doctors etc.

Ik denk dat het anders Win95 installeren word. daarvoor kun je de VMWare tools installeren en heb je volgens mij ook Vesa Ondersteuning.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:21:
Probleem
De betere DOS games hebben een VESA kaart nodig.... mijn GF4 MX 440 kwalificeerd als zodanig maar wordt niet alszodanig herkend. Heeft iemand dit systeem aan de praat?
Eh... VMWare emuleert AFAIK een gewone VGA kaart, welke kaart er fisiek in jouw computer zit maakt niet uit, al heb je een dure hercules van 1000 euro erin zitten, VMWare emuleert een VGA kaart. En voorzover ik weet heeft bijna geen enkel oud spelletje moeite met een VGA-kaart, of je moet VESA nodig hebben, tsja, dan moet je even gaan zoeken op de combinatie vesa & vmware..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:52

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 10:39:

Dat zijn de Shitech Display doctors etc.

Ik denk dat het anders Win95 installeren word. daarvoor kun je de VMWare tools installeren en heb je volgens mij ook Vesa Ondersteuning.
Daar staat ook de Univbe voor DOS hoor !

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Pagina: 1