Welke monitorspeakers te kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 329 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hai luitjes,

Ik ben de laatste tijd bezig met het uizoeken van een set monitors. Ik zal even motiveren waarom ik denk dat ik monitors nodig heb: ik zal de komende 7 jaar (zoniet langer) op een kleine kamer wonen. Dit ivm eerst school afmaken, en daarna waarschijnlijk een studentenkamer. Mijn huidige kamer is 3 * 3.3 meter, wat dus neer komt op 10 m^2 voor mijn leefruimte. Hierin staat alles wat een scholier heeft, behalve een bed gelukkig. Je kan je dus voorstellen dat dat vol en klein is.

Nu is het zo dat een grote, vloerstaande, speaker meestal niet goed tot z'n recht komt in zo'n kleine ruimte. Verscheidene mensen hebben mij al aangeraden om naar kleinere 2 - 2 1/2 weg speakers te gaan kijken, omdat die veel beter bij mijn luisterruimte passen.
Gezien de speakers die ik nu heb, en de ontevredenheid daarover (Jamo :P ) geloof ik graag dat dat inderdaad zo is. Ik ben niet tevreden over de basweergave (bonkerig), en het stereobeeld.

Om dit alles te verbeteren ben ik dus opzoek naar een stel goede monitors. Al bij het begin loop ik vast, ik weet namelijk niet wat voor budget ik moet gebruiken. Ik ben een arme scholier, dus ik geef het liefst zo weinig mogelijk uit, maar ik heb er opzich wel wat voor over.
Ik zit te twijfelen tussen een totaalbedrag van rond de 600-650 euro of meer richting de 900 euro. Daar moet ook nog bekabeling bij (2 * 2 meter), maar opzich moet dat voldoende zijn voor een goed stel speakers.

Mijn hoofdvragen zijn dus: Welk budget is in verhouding het beste, oftewel, zit er veel verschil in kwaliteit tussen een speaker van 300 en een van 400-450 euro?
En: Voor een bepaald budget, welke merken, series, of zelfs types komen in aanmerking om beluisterd te worden??

Ik heb al een klein lijstje:

* B&W 601 S3
* B&W 602 S3
* Dynaudio Audience 52

Ev. B&W CDM-serie??

Om ze aan te sturen gebruik ik een Marantz PM7000, een heerlijke versterker met genoeg vermogen, dus problemen met aansturen zullen er IMO niet zijn.

Wie helpt mijn lijstje te vergroten? Ik sta open voor alle suggesties, dus kom maar op >:)

@ JvS, volgens mij is dit het eerste topic over dit soort speakers, en erg veel was er niet te vinden..

Edit: Toevoeging na bericht vanPatriXx:
Ik gebruik ze alleen voor een stereo-setup voor muziek. Ik luister voornamelijk Rock (& Roll), zoals Pink Floyd, Dire Straits, Mark Knopfler, maar soms ook Metallica en Pearl Jam achtige dingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is dus alleen de bedoeling dat je er muziek op gaat luisteren en niet op mixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:34

Korakal

Up up up!

Ik zou de Audience 52 niet doen (precies jouw probleem: bonkerige bas in kleine ruimte) maar de Audience 42 luisteren.

En... 'k weet niet of het binnen het budget past, maar... B&W Nautilus 805 :9~
edit:
gezien de laatste notitie die ik van de prijs vond... nét niet denk ik

[ Voor 20% gewijzigd door Korakal op 09-12-2002 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:51:
Het is dus alleen de bedoeling dat je er muziek op gaat luisteren en niet op mixen?
Zie edit ;) Bedankt!
Korakal schreef op 09 december 2002 @ 20:53:
Ik zou de Audience 52 niet doen (precies jouw probleem: bonkerige bas in kleine ruimte) maar de Audience 42 luisteren.

En... 'k weet niet of het binnen het budget past, maar... B&W Nautilus 805 :9~
Hmm, zit er veel verschil tussen de 42 en de 52?

En das ook nog een probleem: ik kan nergens fatsoenlijke prijslijsten vinden van speakers. Stassen komt al een heel end, maar die hebben er een hoop niet tussen staan. Ik hoef geen preciese prijzen, maar bijv. adviesprijzen zijn al leuk.
Die Nautulus zouden wel heel erg mooi zijn ja, maar ik denk dat die te duur zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Mja... 42 zijn 'boekenplank'modellen en 62 kleine vloerstaanders.
ik zeg niet dat ik veel verstand heb van speakers, maar ik heb uit de Audience serie hier de 42, 62 en 122 thuis gehad en de Nautilus 805, dus met deze modellen heb ik 'thuisluisterervaring' :). Ik heb zelf voor mijn kamer van ~5x5 voor de Audience 122 gekozen.

[edit]
aaaaaaaaargh sorry ik breng je helemaal van de wijs
ik bedoelde ipv de 52 de 62 sorry sorry 8)7

[edit2]
plaatje van de N805
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.nl/images/SpeakerModel/images/Nautilus_805/n805main.jpg

[edit3]
ik heb even de folder van de Audience serie erbij gepakt... 42 en 52 verschillen in inhoud (7 liter tegen 10 liter) en frequentiebereik (1800 Hz tegen 2700 Hz)

[ Voor 49% gewijzigd door Korakal op 09-12-2002 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 09 December 2002 @ 20:58:
Mja... 42 zijn 'boekenplank'modellen en 62 kleine vloerstaanders.
ik zeg niet dat ik veel verstand heb van speakers, maar ik heb uit de Audience serie hier de 42, 62 en 122 thuis gehad en de Nautilus 805, dus met deze modellen heb ik 'thuisluisterervaring' :). Ik heb zelf voor mijn kamer van ~5x5 voor de Audience 122 gekozen.

[edit]
aaaaaaaaargh sorry ik breng je helemaal van de wijs
ik bedoelde ipv de 52 de 62 sorry sorry 8)7

[edit2]
plaatje van de N805
[afbeelding]
Maakt niet uit ;) Ik heb nog niks gekocht :P
Die 62 is toch een vloerstaander, of niet??

En tja, die Nautilus blijft heel mooi, maar ik denk niet dat ik die ga vinden voor 500 euro p/s.

Edit: Ja, die 62's zijn wat groter..

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/new%20aud/aud62.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:06:
[...]

Maakt niet uit ;) Ik heb nog niks gekocht :P
Die 62 is toch een vloerstaander, of niet??

En tja, die Nautilus blijft heel mooi, maar ik denk niet dat ik die ga vinden voor 500 euro p/s.
62 is inderdaad de vloerstaander, en die heb ik gelijk afgestreept vanwege de veel te overheersende basweergave

hmmm mijn inkoopprijs van de N805 was ongeveer 400 euro p/s dus dat wordt lastig denk ik ja... :)
maar... beluister ze eens een keer voor de gein, misschien vind je het ze waard!
(ik vond dat ze een heel zuiver geluid hadden, maar ook op den duur vermoeiend om naar te luisteren).

Owja; ik heb alle speakers getest icm mijn Rotel 10xx series set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 09 december 2002 @ 21:10:
[...]

62 is inderdaad de vloerstaander, en die heb ik gelijk afgestreept vanwege de veel te overheersende basweergave

hmmm mijn inkoopprijs van de N805 was ongeveer 400 euro p/s dus dat wordt lastig denk ik ja... :)
maar... beluister ze eens een keer voor de gein, misschien vind je het ze waard!
(ik vond dat ze een heel zuiver geluid hadden, maar ook op den duur vermoeiend om naar te luisteren).

Maar jij hebt ze dus met heel veel korting voor 400 gekregen?? Ik wil in principe niet hoger dan 450, dus al ik ze voor zoiets kan krijgen is dat ok. Maar ik ga wel oppassen met speakers die (ver) boven mn budget zitten, grote kans dat dat je objectiviteit aantast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 21:16:
[...]

Maar jij hebt ze dus met heel veel korting voor 400 gekregen?? Ik wil in principe niet hoger dan 450, dus al ik ze voor zoiets kan krijgen is dat ok. Maar ik ga wel oppassen met speakers die (ver) boven mn budget zitten, grote kans dat dat je objectiviteit aantast ;)
Ik heb bij Raf gewerkt, alle apparatuur tegen inkoopprijs kunnen kopen :)
Ik ben niet meer zo van de huidige prijzen op de hoogte (ik heb in juni dit jaar die set gekocht), maar ik denk niet dat de vakhandelsverkoopprijzen ook maar enigszins dicht in de buurt van de inkoopprijzen zullen liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Korakal schreef op 09 december 2002 @ 21:37:
[...]

Ik heb bij Raf gewerkt, alle apparatuur tegen inkoopprijs kunnen kopen :)
Ik ben niet meer zo van de huidige prijzen op de hoogte (ik heb in juni dit jaar die set gekocht), maar ik denk niet dat de vakhandelsverkoopprijzen ook maar enigszins dicht in de buurt van de inkoopprijzen zullen liggen...
Klopt, ik zag ze net voor 875 per stuk bij Stassen in de koopjeskelder staan. Dat vind ik toch helaas even 50% te duur ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar is er een rede waarom jij de 52 niet beluisterd hebt? Ik neem aan dat die ongeveer hetzelfde klinken als de 42, maar ietsjes duurder zijn, en meer vermogen hebben.

Heeft iemand BTW ervaring met een vergelijking tussen de B&W 602 en een B&W uit de CDM-serie? Wat betaal je daar trouwens tegenwoordig voor, een CDM??

Edit:

42:
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/new%20aud/aud42.jpg

52:
Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudiousa.com/products/photo/aud/new%20aud/aud52.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Denk ook eens over de KEF Q1. Ik heb zelf een paar, aangedreven door een PM7000 versterker, en die kosten ook maar € 225 p/s. Bij mij staan ze in een middelgrote woonkamer (4x7 ofzo) maar ik heb ze indertijd beluisterd bij de dealer in een ruimte van 4x4 ofzo en dat klonk ook prima.

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/products/qseries/images/qseries1_image_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik zit hier met een setje Samson DMS80 op mn bureau. Heel erg fijn geluid. Kan behoorlijk hard als het moet. Bescheiden in afmetingen (hxbxd 23,5x15,5x17 cm)

Twee speakertjes en een ampje van 2x40 watt erbij. Kost zo'n 350 euro.

Afbeeldingslocatie: http://www.samsontech.com/images/productimages/dms80.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/downtime/ schreef op 10 December 2002 @ 19:06:
Denk ook eens over de KEF Q1. Ik heb zelf een paar, aangedreven door een PM7000 versterker, en die kosten ook maar € 225 p/s. Bij mij staan ze in een middelgrote woonkamer (4x7 ofzo) maar ik heb ze indertijd beluisterd bij de dealer in een ruimte van 4x4 ofzo en dat klonk ook prima.

[afbeelding]
Kijk eens aan, daar kan ik wel wat mee! Bedankt, ik zal ze op mn lijstje zetten!

• KEF Q1
• B&W 602 S3
• Dynaudio Audience 52
• ..

Maar heeft er iemand ervaring met de CDM serie van B&W, wat kosten die ongeveer?
MisterDon schreef op 10 December 2002 @ 19:27:
Ik zit hier met een setje Samson DMS80 op mn bureau. Heel erg fijn geluid. Kan behoorlijk hard als het moet. Bescheiden in afmetingen (hxbxd 23,5x15,5x17 cm)

Twee speakertjes en een ampje van 2x40 watt erbij. Kost zo'n 350 euro.

[afbeelding]
Ehhh, volgens mij zitten wij niet helemaal op dezelfde golflengte ;) Ik heb het over HiFi-speakers, en dit zijn studiomonitors :D

Edit3: Wat betaal je nou voor zo'n speakertje??:
Helaas, de CDM 1NT kost zo'n 1300 euro per paar, dat is ietsjes te duur helaas.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Pfff. die studiomonitors zijn perfect te gebruiken als HiFi hoor. Maar goed, dat moet je zelf maar uitmaken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 14:32
Als liefhebber van marantz en puntbronnen kan ik je de tannoy s6lr van harte aanraden, de ideale speaker voor een kleine ruimte die zacht en knetterhard (mocht je dat willen) zo'n beetje alles kan.

Afbeeldingslocatie: http://store.teleconsystems.com/images/large_images/tan-s6lcr.jpg

1 prachtige dual concentric speaker per kast, basreflex aan de voorkant, dus dicht tegen een muur te plaatsen, en perfect te sturen met zo'n pm 7000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal

Korakal

Up up up!

Verwijderd schreef op 10 december 2002 @ 17:00:
Maar is er een rede waarom jij de 52 niet beluisterd hebt? Ik neem aan dat die ongeveer hetzelfde klinken als de 42, maar ietsjes duurder zijn, en meer vermogen hebben.
Ja, en wel een heel simpele... we hadden ze niet op voorraad :)
En men had geen zin om ze apart te bestellen om alleen te luisteren :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MisterDon schreef op 10 december 2002 @ 20:50:
Pfff. die studiomonitors zijn perfect te gebruiken als HiFi hoor. Maar goed, dat moet je zelf maar uitmaken. :)
Ik denk toch dat ik een lichte voorkeur richting B&W en consorten heb ;)
hervaz schreef op 10 december 2002 @ 21:30:
Als liefhebber van marantz en puntbronnen kan ik je de tannoy s6lr van harte aanraden, de ideale speaker voor een kleine ruimte die zacht en knetterhard (mocht je dat willen) zo'n beetje alles kan.

[afbeelding]

1 prachtige dual concentric speaker per kast, basreflex aan de voorkant, dus dicht tegen een muur te plaatsen, en perfect te sturen met zo'n pm 7000.
Kijk, daar kan ik wat mee :) Bedankt voor de tip, als mede-Marantz liefhebber zal ik hem zeker op mijn lijstje zetten!
Korakal schreef op 10 december 2002 @ 21:30:
[...]

Ja, en wel een heel simpele... we hadden ze niet op voorraad :)
En men had geen zin om ze apart te bestellen om alleen te luisteren :7
Ok, das duidelijk ;) Ik denk dat ik toch maar een 52 beluister, ik kan em betalen, en slechter zal ie niet klinken.

• KEF Q1
• B&W 602 S3
• Dynaudio Audience 52
• Tannoy S6LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik noem het ook hier nog maar een keer Linn

De linn Kan en vooral Katan zijn beide fabelachtige, en zeer muzikale, monitors.

Op ebay staat momenteel een setje Kans te koop.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
456GT schreef op 10 December 2002 @ 23:07:
Ik noem het ook hier nog maar een keer Linn

De linn Kan en vooral Katan zijn beide fabelachtige, en zeer muzikale, monitors.

Op ebay staat momenteel een setje Kans te koop.
Wat kosten die speakers nou? Ik ben helaas niet zo'n fan van tweedehands speakers als ik niet precies weet waar ze vandaan komen. Bij versterkers bijv. is dat anders, maar speakers vind ik te teer om tweedehands te kopen. Helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Elac CL92Jet, Piega P2, Monitor audio Silver 4i, LM Lab, Canton, BCC LS3/5a
Veel te veel keuze!

Wellicht een Scan speak bouwpakket! Reference Monitor of Reference A4, Beide rond 600 euro incl MDF.

edit. een goede hifi speaker vereist wel een goede standaard (anders wellicht nog steeds een bonkende bas)

[ Voor 25% gewijzigd door Duck-Twacy op 10-12-2002 23:24 ]

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Op de site van Rik Stoet kun je prijzen vinden. Op Audioreview kun je btw altijd wel terecht voor een indicatie van zo'n beetje elk hifi-component dat je kunt verzinnen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duck-Twacy schreef op 10 December 2002 @ 23:21:
Elac CL92Jet, Piega P2, Monitor audio Silver 4i, LM Lab, Canton,
Veels te veel keuze

Wellicht een Scan speak bouwpakket! Reference Monitor of Reference A4, Beide rond 600 euro incl MDF.
Probleem met deze merken is dat ze volgens mij moeilijk te verkrijgen zijn, en ook niet te vergelijken zijn omdat er geen winkels zijn die die merken en bijv. Dynaudio speakers hebben.
Bouwen zie ik niet echt zitten voor dit geld, aangezien ik nog nooit speakers gebouwd heb, en sowieso weinig met hout gewerkt heb. Voor dat bedrag dus een te groot risico.
Ik zal eens gaan kijken, maar heb je ook adviesprijzen/richtprijzen/iets in die richting??

Edit:

code:
1
CL92 jet                              Euro 49.870,00

:?
Duck-Twacy schreef op 10 december 2002 @ 23:21:
edit. een goede hifi speaker vereist wel een goede standaard (anders wellicht nog steeds een bonkende bas)
Ja, ik was van plan om of zelf stands te bouwen, of ergens een soort cloon-stands te halen. En dan sowieso gebruik maken van spikes. Ik heb vloerbedekking, dus dat moet wel kunnen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 23:26:
[...]

code:
1
CL92 jet                              Euro 49.870,00

:?

[...]
Ik zie de CL92 jet voor euro 498,70 (per paar?) bij Rikstoet.nl

Maar nogmaals, er zijn honderden modellen en inderdaad zul je die niet allemaal in 1 winkel aantreffen. Lastig maar helaas, je zult er tijd in moeten steken.

Overigens is zelfbouw op basi svan een pakket echt een fluitje van een cent (tenzij je geen gaatje kan boren oid :) ). Okay kost je een paar dagen knutselen, zeker als je een perfecte afwerking wilt. Maar die Scan Speaks kun je vergelijken met kant en klaar speakers die een het twee of drie voudige kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duck-Twacy schreef op 10 december 2002 @ 23:47:
[...]

Ik zie de CL92 jet voor euro 498,70 (per paar?) bij Rikstoet.nl

Maar nogmaals, er zijn honderden modellen en inderdaad zul je die niet allemaal in 1 winkel aantreffen. Lastig maar helaas, je zult er tijd in moeten steken.

Overigens is zelfbouw op basi svan een pakket echt een fluitje van een cent (tenzij je geen gaatje kan boren oid :) ). Okay kost je een paar dagen knutselen, zeker als je een perfecte afwerking wilt. Maar die Scan Speaks kun je vergelijken met kant en klaar speakers die een het twee of drie voudige kosten.
Hmm, ik zal er nog eens over na denken, maar ik denk niet dat het iets voor mij is..
En die prijs zal wel aan Opera liggen, ik zag echt allemaal van dat soort bedragen :?

Edit: De CM 2 ligt ook net binnen mijn budget, is dat ook iets om te beluisteren??
Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/CM_2/main.jpg
Adviesprijs = 275 GBP = 430 Euro, en dus in de winkel wel voor 400 te krijgen. Iemand ervaring met die speaker??

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2002 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nieuwe ontwikkelingen: ik kan een paar Monitor Audio Silver 4i's nieuw voor Eur. 600 krijgen. Het zijn de laatste, want de serie is uit productie genomen.
Ik zal proberen deze te beluisteren en te vergelijken met bijv. een B&W of een KEF, alleen het is de vraag of dat mogelijk is, of daar de tijd voor is.
Maar de vraag aan jullie is: zijn deze speakers kwalitatief gelijk aan of beter dan bijv. de B&W 602 of CM-serie?

En nog iets: Weet iemand een winkel waar ze zowel de Monitor Audio als bijv. een B&W of een Dynaudio oid hebben? Die winkel waarbij ik ze kan kopen heeft geen grote merken zoals B&W, dus daar vergelijken wordt moeilijk.

Alvast bedankt, alles gaat een beetje haastig nu :) Ik ben al 10 min. te laat voor mn werk :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B&W CDM 1NT

Afbeeldingslocatie: http://www.bwspeakers.com/images/SpeakerModel/images/CDM_1NT/large_black.jpg
375 gbp per stuk adviesprijs, ze klinken echt super (hier in 5.1 opstelling als rear speakers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik idd ook al aan gedacht, alleen ze zijn net te duur helaas.

Iemand advies over die Silver 4i's?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 19:28:
B&W CDM 1NT

[afbeelding]
375 gbp per stuk adviesprijs, ze klinken echt super (hier in 5.1 opstelling als rear speakers)
Alleen die stands zijn 150 pleuro per stuk. Beetje duur :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scarp schreef op 13 December 2002 @ 20:22:
[...]

Ja, maar das met alle merk-stands. Ik ga of namaak stands halen, of ze zelf bouwen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Scarp schreef op 13 december 2002 @ 20:22:
[...]

zijn niet goedkoop nee, maar ik kan ze niet zelf maken voor minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor net dat ik een optie van 2 tot 3 weken op die Monitor Audio's heb, dus ik heb de tijd om even te gaan luisteren. Iemand nog een tip van een winkel die ze heeft, maar ook grotere merken zoals B&W? Dat zou nl. wel helpen bij de vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 22:25:
Ik hoor net dat ik een optie van 2 tot 3 weken op die Monitor Audio's heb, dus ik heb de tijd om even te gaan luisteren. Iemand nog een tip van een winkel die ze heeft, maar ook grotere merken zoals B&W? Dat zou nl. wel helpen bij de vergelijking.
http://www.audioselectief.nl/
http://audioselectief.hear.nl/
(Sneek)
Wel eerst bellen om te vragen wat ie heeft staan en eventueel wat laten regelen (als het niette ver is)

[ Voor 13% gewijzigd door Duck-Twacy op 14-12-2002 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Duck-Twacy schreef op 14 december 2002 @ 00:20:
[...]

http://www.audioselectief.nl/
http://audioselectief.hear.nl/
(Sneek)
Wel eerst bellen om te vragen wat ie heeft staan en eventueel wat laten regelen (als het niette ver is)
Leuke winkel, alleen dat "Sneek" zit me een beetje dwars :{ Ik zal eens kijken of ik daar eens naartoe kan. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duck-Twacy

Duck-Twacy

I'm hit!

Eventueel kun je ook http://www.hear.nl/winkels/index.html raadplegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
Ga wel na dat een b&w 602 veel populairder is afgesteld dan zo'n monitor audio, ik vind het een goed merk maar is genadeloos met slechte opnames en verwacht ook precies wat er op de cd staat en niet meer, andere speakers willen het geluid nog wel eens interresanter doen voorkomen dan het eigenlijk is.

Ik zou deze speaker sowieso een stuk hoger inschatten dan de 602 (maar die is ook een stuk goedkoper) en qua prijsnivo normalerwijze ongeveer bij de cdm 1 nt zitten, in die prijsklasse is de concurrentie moordend, erg veel mooie speakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.carltonaudiovisual.com.au/images/monitoraudio/silver4i.jpg

Maar dit zijn dan wel erg mooie speakers, mooi baspoorten aan de voorkant, waardevast, ga luisteren en kan je ermee leven moet je het gewoon doen denk ik :)

Mag je ze thuis luisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:22
Maar heeft er iemand ervaring met de CDM serie van B&W, wat kosten die ongeveer?
Je hebt het dan over de CDM1NT. Zelf heb ik de CDM7NT, maar de CDM1 heb ik ook wel beluisterd. Stereobeeld is werkelijk subliem, ruimtelijkheid ook, maar voor sommigen zijn die Nautilus tweeters wat scherp, kwestie van smaak en matchen (geen NAD, maar da's puur persoonlijk).

Prijs is echter wel wat hoger, ze zijn geloof ik zo'n €650 p.s.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
De reden waarom ik geen cdm 7 nt kocht was inderdaad het hoog....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels al van de CDM 1NT af door de hoge prijs, dat is net iets meer dan ik wil uitgeven aan speakers. Ik zit nu serieus te denken over die Monitor Audio's. Ik ga vrijdag waarschijnlijk luisteren, en wil van de week eigenlijk ook wat 602's en eigenlijk een Dynaudio horen. Eens kijken of dat gaat lukken.

En die bassport aan de voorkant is ook heel handig, er komt nl. eentje redelijk dicht tegen de muur aan, en dan maakt dat niet zoveel meer uit.

Hervaz, bedankt voor het advies. Ik hoop idd dat ik ze thuis mag beluisteren, maar ik zal ze in eerste instantie eerst bij die winkel luisteren..

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2002 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 december 2002 @ 19:28:
B&W CDM 1NT

[afbeelding]
OMG, als dit jouw rear-speakers zijn, wat voor fronts heb je dan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 14:18:
[...]

OMG, als dit jouw rear-speakers zijn, wat voor fronts heb je dan :o
jammer genoeg niet van mij, maar van mijn ouders. de fronts zijn cdm9nt's :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 17:32:
[...]
jammer genoeg niet van mij, maar van mijn ouders. de fronts zijn cdm9nt's :7
Toe maar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 15 December 2002 @ 13:51:
...

En die bassport aan de voorkant is ook heel handig, er komt nl. eentje redelijk dicht tegen de muur aan, en dan maakt dat niet zoveel meer uit.

...
Dat is maar hoe je het bekijkt. Als een baspoort aan de achterkant zit heb je nog wat meer speling in hoe de laagweergave in jouw kamer klinkt. Dichter of verder van de muur geeft dan meer verschil in basweergave dan wanneer de baspoort aan de voorkant zit.

Sowieso raad ik je aan je luidsprekers beide evenver van welke muur dan ook te ztten omdat anders je geluidsbeeld niet zal kloppen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Trouwens,

jammer dat de Linn luidsprekers niet in jouw budget passen, ze zijn echt geweldig namelijk.

Overigens heb ik gister samen mijn schoonvader monitors van Canton gekocht voor hem. De karat M10 DC ze zijn bijzonder compact, maar toch erg volwassen. Helaas net iets te duur voor je denk ik, 350,- per stuk (maar in Duitsland waarschijnlijk wel goedkoper te vinden).

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 11:23
[...]

Waar kan jij in vredesnaam N805's voor 400 p/st halen ?!

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://www.quad-hifi.co.uk/11groupinbox.jpg

dit iets misschien? Quad L-series -> http://www.quad-hifi.co.uk/lseriesworks.htm

ik heb geen echt verstand van speakers, maar ik heb deze mogen beluisteren en ze klinken echt subliem.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
456GT schreef op 16 December 2002 @ 14:19:
Trouwens,

jammer dat de Linn luidsprekers niet in jouw budget passen, ze zijn echt geweldig namelijk.

Overigens heb ik gister samen mijn schoonvader monitors van Canton gekocht voor hem. De karat M10 DC ze zijn bijzonder compact, maar toch erg volwassen. Helaas net iets te duur voor je denk ik, 350,- per stuk (maar in Duitsland waarschijnlijk wel goedkoper te vinden).
Die 350,= is totaal geen probleem hoor :) Als het niks wordt met die Monitor Audio's dan kan ik ook naar die kijken ja. Ik kan waarschijnlijk vrijdag naar de Monitor Audio's gaan luisteren, en wil het liefst deze week nog even een 602 horen. En misschien nog een KEF.
tbusquet schreef op 16 December 2002 @ 14:29:
[...]
Waar kan jij in vredesnaam N805's voor 400 p/st halen ?!
Hij werkte bij RAF en kon ze tegen inkoopsprijs halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
805 kosten inkoop fors meer dan 400 euro volgens mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint

Verbal Kint

The man with the plan

Verwijderd schreef op 16 December 2002 @ 15:56:
[...]

Die 350,= is totaal geen probleem hoor :) Als het niks wordt met die Monitor Audio's dan kan ik ook naar die kijken ja. Ik kan waarschijnlijk vrijdag naar de Monitor Audio's gaan luisteren, en wil het liefst deze week nog even een 602 horen. En misschien nog een KEF.
Oooh :)

In dat geval kan je de Linn Kan waarschijnlijk ook nog wel betalen ;)
Kijk anders eens hier

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Verwijderd schreef op 09 December 2002 @ 20:51:
Inderdaad, dan moet je gewoon voor Hifi speakers gaan. Als je gaat mixen (in bv. studio) moet je echte monitoren nemen, of hele goeie Hifi speakers :)

[ Voor 8% gewijzigd door Yokozuna op 16-12-2002 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yokozuna schreef op 16 December 2002 @ 17:12:
[...]

Inderdaad, dan moet je gewoon voor Hifi speakers gaan. Als je gaat mixen (in bv. studio) moet je echte monitoren nemen, of hele goeie Hifi speakers :)
Dat was ook mijn bedoeling :) Ik ben niet zo in mixen en studio's, en zeker niet met dit soort speakers.
Ik hoop dat die Monitor Audio's wat zijn, dat is nl. wel een goede aanbieding, en dan hou ik genoeg over voor bekabeling, en later nog een nieuwe CD-speler..
Maar het is dus even wachten totdat ik die Monitor Audio's beluisterd heb.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het moment is daar, ik ga morgenochtend naar Den Haag om naar een stel Monitor Audio's te luisteren. Helaas moet ik mijn PM7000 in de trein meeslepen :{ Ding weegt meer dan 10 kg.

Maar het zal het wel waard zijn verwacht ik. Iemand nog luistertips? En iemand nog tips om een dure, vooral zware versterker makkelijk in de trein te vervoeren?

• Dr. Strangelove
In de doos waarin je hem kocht... is ie in elk geval goed beschermd.

Hadden ze geen PM7000 of iets vergelijkbaars?

[ Voor 27% gewijzigd door Dr. Strangelove op 19-12-2002 18:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
s_roubos schreef op 19 December 2002 @ 18:55:
In de doos waarin je hem kocht... is ie in elk geval goed beschermd.

Hadden ze geen PM7000 of iets vergelijkbaars?
Verkopen ze wel, maar niet op voorraad :{ en die doos heb ik al een jaar niet meer joh :P Ik denk dat ik maar zo'n trek-rugzak neem, en daar piepschuim ed. in prop..

• Dr. Strangelove
Je kan ook wel met een andere Marantz luisteren... die stereo amps van hen hebben allemaal een vergelijkbaar karakter (warm, vol geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag wezen luisteren, in een woord: subliem!

Echt heel erg goed, stereobeeld, strakke bas, ruimtelijkheid, details, perfect!

Ik was dus wel tevreden ;) Logisch gevolg: ik ga ze komende vrijdag ophalen voor een hele nette prijs van 287,50 p/s :) Kan niet wachten :9

Duss, iedereen bedankt voor alle hulp en tips, er zullen in de toekomst ongetwijfeld mensen zijn die iets aan dit topic hebben!
En speciale credits voor dhr. Duck-Twacy die mij een gouden tip gaf, bedankt!

Nog even een plaatje om op te kwijlen:

Afbeeldingslocatie: http://www.carltonaudiovisual.com.au/images/monitoraudio/silver4i.jpg

Ik heb ze in kersen, de middelste onderin ongeveer

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2002 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dream on... op de Nautilus serie zit niet zoveel marge, tenzij de firma waar jij gewerkt hebt er verlies op wil maken ;)
Pagina: 1