AS Adhesive of scroeven ?

Pagina: 1
Acties:

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
Ik ben vanplan om de core van me geforce 4 te vlakken en er dan een flinke processor cooler aan te maken nou is mij vraag hoe ik dit hetbeste kan doen ???

- AS3

- Of boren in de heatsink en bet boutjes moertjes en veertjes hem vastzetten.

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 16:00

Steve

Krokodil \o/

AS3 + boren in de heatsink :+

Die thermal adhesive geleidt slechter dan de echte AS3, en een processorkoeler is toch zwaar. Dus gewoon dat doen :)

Bij gebrek aan andere mogelijkheden heb ik het gedaan met rekkertjes:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/steve.lersberghe/gf3_1.jpg

(kabelzooi is intussen al weggewerkt :))

Verwijderd

lol
l33t blokkie ;)

• Tjaps
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Tjaps

Snap ik toch...

Topicstarter
jha dan maar boren dek ik want die elastieken vind ik er niet geweldig uitzien of zijn t tiwraps ??? naja boeiend

is er nischien iemand die het wel met AS adhesiver heeft gedaan en daar tevreden over is want dat leek mij t beste idee of heeft iemand een goed argument om het niet te doen ?

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Het zijn gewone elastieken. Ziet er inderdaad niet zo geweldig uit maar is wel een goede tijdelijke oplossing, de heatsink zit iig stevig vast. En als ik eens tijd heb ga ik ook een paar gaatjes boren :+

Goede argumenten om het niet te doen:

- Moeilijk / niet los te halen achteraf
- Geleidt de warmte minder
- Thermal Adhesive kost geld, boren is gratis
- Een echte tweaker gebruikt boormachine, schroefjes, boutjes e.d. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Steve op 09-12-2002 21:04 ]

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als er gaatjes in de beeldkaart zitten is het een kleine moeite om ook gaatjes in het heatsink te boren. Dat er dan minder koeloppervlak over is, is pech hebben. Als je helemaal creatief bent kun je lange schroeven gebruiken en daar ook gelijk een ventilator mee vast zetten. (heb ik hier met een GF1, gaatjes zijn gelijk aan een 5cm fan)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 20:27
AS Adhesive = garantei meteen weg, krijg je je heatsink er nooit meer vanaf!

BlaBlaBla

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Jupiler schreef op 09 december 2002 @ 20:49:
AS3 + boren in de heatsink :+

Die thermal adhesive geleidt slechter dan de echte AS3, en een processorkoeler is toch zwaar. Dus gewoon dat doen :)

Bij gebrek aan andere mogelijkheden heb ik het gedaan met rekkertjes:

[afbeelding]

(kabelzooi is intussen al weggewerkt :))
Breekt je Grafische Kaart zodrekt niet in tweeen? Hij lijkt zelfs krom te staan.

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Lijkt inderdaad zo, komt door de elastiek die dwars gespannen is, m.a.w. optisch bedrog :)

M'n kaart breekt zeker niet, het is een aluminium heatsink, en aluminium is best licht.

Verwijderd

Strider schreef op 09 December 2002 @ 22:25:
AS Adhesive = garantei meteen weg, krijg je je heatsink er nooit meer vanaf!
Ik denk dat ik mijne wel weer los krijg hoor, heb een beetje as2 meegemengd, ik heb het nog niet geprobeerd, maar mijn standaard Club3D 8500 pro koeler zat er super strak op gelijmt, gewoon eerst flinkverhitten (3Dmark loop), dan snel pc uit en draaien en wrikken. Invriezen schijnt ook goed te werken.

Verwijderd

Houd er wel rekening mee dat de adhesive pas echt 'lijmt' na een goede verhitting. Welke temperaturen dat zijn staat op de producent zijn site...

Daarnaast is de adhesive niet geschikt om te gebruiken in gebruikstemperaturen die (bijna) gelijk liggen aan de in de vorige zin bedoelde temperatuur. De geleiding neemt dan namelijk schrikbarend af en een koelvoet is er nooit meer af te krijgen...

Beter is (m.i.) om AS3 + boutjes te gebruiken.
- Kan er altijd zonder problemen vanaf
- een goede druk kan worden behaald
- er kan gekozen worden voor het beste geleidingsmiddel (AS3 en dergelijke)

Lijm geleidt niet optimaal, AS3 is een compromise tussen goede koeleigenschappen en goede hechting. Het beste van beide werelden is (m.i.) niet mogelijk. Als er dus alternatieven zijn (boutjes, of tire-wraps zoals geopperd) lijken mij die veel beter.

Overigens: 'lijm' vloeit niet uit tot op micronivo, lijmt verdikt en vormt klonters in tegenstelling tot 'koel'pasta die bij steeds hogere bedrijfstemperaturen een betere uitvloeiing heeft.

Invriezen is niet echt bevorderlijk voor de geleiding, de lijmt trekt dan als het ware samen en laat microscheurtjes achter (welke dus slecht geleiden).

Verwijderd

Invriezen doe je juist om de koeler weer los te krijgen..... Ik heb geen gaten dus schroeven wil niet erg. Ik bebruik dus thermal adhessive want ik ga geen elastiek (dat uitdroogt) ofzo gebruiken. Er is echt niets beters voor mijn kaart, maar zolang je gaten hebt, zou ik die gebruiken.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 22:51

Garrett

Watercooler

Ik heb op mijn PoV ti4200XP Turbo ook een P3 heatsink zitten...
Daar heb ik 4 gaatjes in geboord, elk 38mm van elkaar af, net zoals de afstand tussen de gaten op de kaart zelf, en daar doorheen dus tiewraps getrokken.
AS3 op de core van de kaart en maar aantrekken die tiewraps jongens :D
Samen met een voltmod is dat goed voor een maximaal stabiele core van 348Mhz... vrij goed al zeg ik het zelf :)

I love watercooling

Pagina: 1