Toon posts:

Inbellen gaat ok, maar toch geen internet

Pagina: 1
Acties:
  • 120 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
M'n pa heeft thuis planet internet, dus ik heb voor hem een dial up connectie aangemaakt naar PI (gewoon analoge modem). Nu is het vreemde dat het inbellen ok gaat, hij geeft aan dat de verbinding tot stand gekomen is, maar als ik bijv. www.google.com in IE typ dan blijft ie "the page cannot be displayed"-en. :'(

Dus ik heb met ipconfig /all gekeken naar de IP-specs na het inbellen. Daar lijkt alles ok; IP adres is gegeven (niet via DHCP, vast IP), DNS server zijn gevonden (2 stuks), enz enz. Alles ziet er ok uit. Ook kan ik bijv. google.com gewoon pingen, dus er is toch een verbinding. Maar als ik dan vervolgens dat IP in IE plak (http://216.239.35.100) bijv. dan krijg ik weer die :( "page cannot be..." blablaat. heb alle instellingen vergeleken met zoals ze die op de PI helpdesk site gepost hebben; alles hetzelfde.

Kan iemand mij uitleggen waarom ik wel kan inbellen en bijv. google.com kan pingen maar toch niet kan 'internetten'???

Verwijderd

misschien staat bij het vakje connecties/lan settings de proxy server ingesteld. dit hoeft niet.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Zowiezo moet je IE instellen dat hij vie die dail-up verbinding moet lopen.

Verwijderd

Wel DHCP gebruiken! DNS niet invullen en geen proxy gebruiken...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vast IP adres gewoon met je modem? Hoe kom je daar bij, waarom niet via dhcp?

Verwijderd

Topicstarter
De proxy heb ik uitstaan. Ik heb ook met geprobeerd, maar dit heeft geen effect. Ik heb in de internet opties ingesteld dat ie deze dial up moet gebruiken als default dus ook dat zou goed moeten staan.
Toch lijkt het wel in die richting fout te gaan; als ik al een verbinding heb wil IE alsnog inbellen...

Verwijderd

Topicstarter
Wat DHCP betreft; met ipconfig /all geeft ie "NO" aan bij DHCP enabled. Toch heeft ie wel een IP, dus daaruit had ik de conculsie getrokken dat je bij PI een vast IP adres toegewezen krijgt...

Verwijderd

kijk even op http://web.planet.nl/klan...k/serverinstellingen.html
of
http://web.planet.nl/abonnees/servicelijn/cards/410.shtml

bij mij gaat ie zo goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2002 20:52 ]

Verwijderd

maar een w2k of xp pc verzint zelf een ip (meestal 169.x.x.x) als ie niets heeft gekregen.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:50
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 21:11:
maar een w2k of xp pc verzint zelf een ip (meestal 169.x.x.x) als ie niets heeft gekregen.
Ook op de externe toegangsadapter?
Maar als het idd zo'n bezopen MS ip is (waarom bezopen? Omdat het GEEN private ip-space is), dan zou je eigenlijk google.com niet mogen kunnen pingen.

Je dns is goed, het ip is te bereiken via ping, dan kan het bijna alleen nog maar een proxy kunnen zijn.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je via de wizard je verbinding hebt gemaakt, staat de Firewall standaard aan. Deze moet je van planet uitzetten.

Verwijderd

Volgens mij heb ik bijna het zelfde probleem, maar ik kan dan wel op het eigen domein komen. Alles daarbuiten geeft dezelfde problemen. Kun jij helemaal niets opvragen?
Ftp geeft ook alleen eigen domein en daarbuiten is inloggen niet mogelijk. Welke windows gebruik je? Ik gebruik win98 met kabelmodem.

Zie voor mijn topic
http://gathering.tweakers...insert_topicreport/664502

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 10 December 2002 @ 13:15:
Volgens mij heb ik bijna het zelfde probleem....................................................................................blabla......................
....................... Ik gebruik win98 met kabelmodem.

Ik weet niet hoor maar een analoog modem en een kabelmodem zijn niet echt hetzelfde

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2002 13:30 ]

Verwijderd

er staat geen proxy of http script aan?

• bierdop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-05 22:52
Wat je kunt proberen in het geval dat je ervan overtuigd bent dat de instellingen kloppen is alle netwerkverbindingen eruit gooien, opnieuw opstarten en vervolgens weer opnieuw installeren (slechts die onderdelen die je nodig hebt). Grote kans dat daarmee je probleem is opgelost!

• Anton
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-05 19:38

Anton

NetApp Implementation Engineer

Kijk eens bij de eigenschappen van de inbelverbinding, bij de eigenschappen van tcp/ip. Daar moet de volgende instelling aangevinkt zijn: "Use Default Gateway on remote network". Ik neem aan dat die aanstaat, dat is namelijk de standaard instelling. Als die niet aanstaat zijn er namelijk geen default routes naar andere netwerken ingesteld.

Kijk met "ipconfig /all" eens wat je terugkrijgt als ip-adressen als je ingebeld bent.

Nog iets: staat er op die pc toevallig de MS Winsock Proxy client? Zo ja, zet die dan uit (via WSP client in het configuratiescherm).

[ Voor 17% gewijzigd door Anton op 10-12-2002 13:55 ]

Ik scrobbel ook audio

Verwijderd

Topicstarter
Het is een schone Windows 2000 SP2 installatie (door mij zelf) dus ik weet zeker dat er geen proxy's, firewalls of weet ik wat op geinstalleerd zijn. Hier is m'n ipconfig /all;

D:\>ipconfig /all

Windows 2000 IP Configuration

Host Name . . . . . . . . . . . . : ***** :)
Primary DNS Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Broadcast
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No

PPP adapter Planet Internet:

Connection-specific DNS Suffix . :
Description . . . . . . . . . . . : WAN (PPP/SLIP) Interface
Physical Address. . . . . . . . . : 00-53-45-00-00-00
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 213.75.96.6
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Default Gateway . . . . . . . . . : 213.75.96.6
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34
195.121.1.66

Lijkt er op het eerste gezicht goed uit te zien. Maar....

D:\>nslookup
*** Can't find server name for address 195.121.1.34: No response from server
*** Can't find server name for address 195.121.1.66: No response from server
*** Default servers are not available
Default Server: UnKnown
Address: 195.121.1.34

> google.com
Server: UnKnown
Address: 195.121.1.34

*** UnKnown can't find google.com: No response from server

:?:?:? Zit d'r toch iets mis met de verbinding. Kan het een driver probleem zijn? Ik heb in ieder geval gepoogd de op-de-cd meegeleverde driver te installeren maar die werkt helemaal niet in tegenstelling tot de driver waar win2k zelf mee aan komt zetten.

Verwijderd

Topicstarter
By the way; ook andere protollen als FTP en POP3 geprobeerd; ook daar kan ie geen verbinding maken. En "Use Default Gateway on remote network" staat aan.

Ik heb inmiddels op m'n eveneens win2k Laptop geprobeerd in te bellen; en jawel, geen enkel probleem! Is dus echt een specifiek probleem op deze PC... Instellingen moeten goed zijn.

Verwijderd

He, ik zie dat er nog steeds geen DHCP gebruikt wordt!

DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : No
IP Address. . . . . . . . . . . . : 213.75.96.6
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.255
Default Gateway . . . . . . . . . : 213.75.96.6
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 195.121.1.34 195.121.1.66

je eigen IP adres moet met DHCP iets worden van 195.121.xxx.yyy, die 213.75.96.6 hebbie zelf (ergens) ingevuld...kijk bij de properties (eigenschappen) van je planet verbinding; bij de properties (eigenschappen) van "Internet Protocol (TCP/IP) staat dit ingevuld; geef hier aan dat je DHCP wil gebruiken (kies radio button: "Obtain an IP address automagically" & "Obtain DNS server address automagically"!)
succes...

Verwijderd

Gaat het hier nou om een ouderwets inbelmodem (a la 56k) ?

Want dan herken ik het probleem wel een beetje, vroeger ook last van.
Kijk onder je dialupconnectie bij je properties en rommel eens met de instelling 'logon to network', dus als hij aanstaat uitzetten en als hij uitstaat voor de grap 's aanzetten!

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-05 20:05

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

kijk eens in internet explorer /bestand/off line werken
staat deze aangevinkt?
mag geen vinkje bij staan

[ Voor 15% gewijzigd door imthecool1 op 11-12-2002 12:46 ]

De oplossing is niet altijd de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
De instellingen zijn echt allemaal ok, omdat het op mijn laptop met exact dezelfde instellingen wel werkt. Maar.... Op deze PC heb ik ook een echte kale Windows 2000 staan (zonder Service Pack 2); en jawel.... geen enkel probleem! |:(

Dus kennelijk zit het probleem hem in de SP2 van win2k. Dus ik heb deze eerst maar eens ge-uninstalled. Maar zoals te verwachten gaat dit niet helemaal goed. Dus dan maar SP3 erop geknalt. En nu is het van kwaad tot erger geworden; Win2k crasht nu al bij het booten; fatal error in winlogon.exe, press ok to restart. Kom win2k dus nu helemaal niet meer in.

Zuuuccchhhttttt. Toch maar weer windows 98 dan? :'(

Verwijderd

Ik heb het zelfde probllem gehad: probeer eens alle telefoonstekkers behalve die van het modem eruitte halen en probeer het dan opnieuw...bij mij werkte het altijd....iets van teveel weerstand of zow....

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is inmiddels volkomen duidelijk; kale Windows 2000 gaat goed, iedere service pack update gaat fout. Overigens was dit een van de 3 major problemen die ik met de PC had, kennelijk zit er iets in de service packs waar deze (wat oudere PC) absoluut niet tegen kan. Dus kale win2k geinstalleerd; no problems meer.
Bedankt voor de reacties, en de topic kan dicht! :*)
Pagina: 1