Toon posts:

[Win2k] Resolutie blijft resetten naar 640x480 na reboot *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem op de PC van m'n pa. Heb Windows 2000 SP2 geinstalleerd, video driver is ok (Riva TNT 8Mb) en de display opties zien er allemaal goed uit. Maar wat voor een resolutie ik ook instel (bijv. 800x600, pa is kippig), na rebooten blijft Windows maar opkomen in 640x480 mode. Erg irritant 8)7. Zeker omdat m'n pa nauwelijks weet hoe die dat moet veranderen...
Na rebooten geeft ie de melding; "this program is best displayed on 800x600. To change your blablabla...". Kennelijk is hij het er zelf ook mee eens dat ie met een belachelijk lage default resolutie opstart. Maar wat doe ik eraan???
Al een hoop gezocht, maar niets gevonden...

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
En om het probleem nog wat groter te maken; in pogingen dit probleem op te lossen heb ik de drivers voor de grafische kaart (RIVA NVidia AGP) en Monitor (LG StudioWorks 775) ge-herinstalleerd. Nu heb ik het bijkomende probleem dat hij na de reboot blijft mekkeren of ik wel zeker weet of ik die LG monitor driver wil installeren. Of ik nu ja of nee zeg, of ik nu een totaal andere driver installeer of niet; na reboot blijft hij hiermee terugkomen. Help, hoe kom ik er vanaf???

Verwijderd

Klinkt als een reborn kaart erin :)

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:42
misschien SP 3 installeren? in plaats van SP2.

Verwijderd

nieuwe nvidia drivers helpen vast wel.....

Verwijderd

Topicstarter
Heb SP3 geinstalleerd; resultaat: Windows 2000 boot helemaal niet meer. Hij komt meteen met een "fatal error in winlogon.exe. press ok to restart". Boot ook niet meer in safe mode.
Laatste nvidia drivers had ik ook geprobeerd; geen resultaat.
Zucht... maar weer windows 98 dan?
Pagina: 1