Toon posts:

[freebsd install] filesystem full

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hey ppl
ik probeerde freebsd te installeren op een pc waar al een freebsd op heeft gestaan. alles devices werden herkend, ook de nic. de partities (of slices oid) werden gemaakt. maar toen ie ging downloaden van ftp, bleef ie na de 3e chunk uit 'bin' hangen en zei ie dat het filesystem vol was. zo zag m'n filesystem er uit:

/ 256MB UFS
swap 192MB SWAP
/var 256MB UFS+S
/tmp 256MB UFS+S
/usr rest UFS+S

en dit was de melding:

extracting bin into / directory....

write failure on transfer!

/: write failed, filesystem is full

ik snap er nix van want de package temp (/var/tmp) is dus iets van 256MB en hij stopte al na de 3e chunk! heeft iemand dit ook wel eens gehad??

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Heb je sysinstall restarted?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
Dit heb ik ook wel eens gehad toen ik een ftp-install van 4.7 deed van een 4.5 install-cd. Even een 4.7-mini CD gefikt, geboot en toen ging de install wel goed. Geen idee wat nu precies de fout was.

Verwijderd

Topicstarter
jep, ik heb het nu al wel 5 keer opnieuw geprobeerd en elke keer een klein verschil aangebracht in de partities maar hij blijft die fout maar geven.... ook al een keer de hele schijf als fat32 geformatteerd (waarom weet ik ook niet 8)7 ) maar ik snap er niks van.....

Verwijderd

Topicstarter
oh ok, ik heb die mini nu ook gedownload maar ik weet niet hoe je dan daarna de ports collection van een ftp kan halen, want die staat niet op de mini cd... maar als dit het probleem oplost ben ik al behoorlijk blij _/-\o_

Verwijderd

Hier staat hoe je de ports kunt downloaden (en up-to-date houden) met CVS.
http://www.freebsd.org/do...es/cvs-freebsd/index.html

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 20:55:
jep, ik heb het nu al wel 5 keer opnieuw geprobeerd...
Systeem opnieuw opstarten en dan sysinstall doorlopen zonder fouten te maken. Heb je dat gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb bij elke keer opnieuw sysinstall alle partities enzo opnieuw aangemaakt en alle vragen goed beantwoord... ik heb g1 id wat nou de fout is want die filesystem moet gewoon groot genoeg zijn. ik ga gewoon proberen eerst de 'canned dist' user te installeren van de minicd en dan volgens epauli's manier de ports collection installeren:)

Verwijderd

Topicstarter
you have my gratitude.
hij doet het hoor... het eerste deel van de cd gehaald en daarna de ports collection van ftp.. maar ik snap nog steeds niet wat er nou fout was....

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ik weet niet wat voor versie je installeerd en met wat allemaal.. maar als je 4.7 een beetje uitgebreid installeerd dan zijn volgens mij je partities gewoon veel te klein..

Verwijderd

is het niet zo dat als je je oude partities weggooid (tijdens de installatie) en direct nieuwe aanmaakt dat freebsd ze formatteerd. en als je je partities laat staat dat de nieuwe data aan de oude data worden toegevoegd? ik heb dit probleem al meerdere malen gehad, maar het werkt altijd als ik de oude partities weggooi.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik snap niet dat de topicstarter allemaal aparte partities wil aanmaken, als je zo'n kleine HD hebt, moet je gebruik van elke MB maken, en dat kun je bij zo'n schijf het beste doen, door een grote partitie te maken.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
de rest is nog wel 29GB dus ik kon var en tmp wel groot maken, alleen om het te proberen

• arikkert
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-02 12:23
praktisch is om "minimal configuration" te kiezen en daarna gelijk te testen of het booten van de nieuwe install naar behoren werkt. Daarna kun je met /stand/sysinstall de rest toevoegen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:13
possamai schreef op 09 December 2002 @ 23:08:
ik weet niet wat voor versie je installeerd en met wat allemaal.. maar als je 4.7 een beetje uitgebreid installeerd dan zijn volgens mij je partities gewoon veel te klein..
Dat is het probleem niet, want ik heb exact het zelfde gehad terwijl ik een bijna minimaal systeem installeerde. Het ligt er aan dat zoals hierboven als gezegd werd dat nieuwe slices niet goed geformatteerd / aangemaakt worden ofzo of in mijn geval misschien dat ik een te oude boot-cd gebruikte. (Ik installeer altijd over FTP, maar gebruik een mini-boot-cd voor floppy-disk-less systemen. En ook gooi ik altijd de oude partities/slices weg en maak nieuwe aan.) De fout komt ook altijd voor nadat pas een klein deel is binnengehaald (paar honderd kB) en hij waarschijnlijk iets in /bin of /var wil schrijven.

Nog een tip aan topicstarter: ipv de mini versie te installeren en dan via ftp de ports toe te voegen is het makkelijker om de hele boel via ftp te installeren. Bij media type kies je ftp en dan vul je ftp2.nl.freebsd.nl/pub/FreeBSD/releases/i386 ofzo of van de chello ftp server indien je chello hebt, etc.

• Polichism
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Polichism

MOEHOE

(overleden)
Heb je alles met de hand ingevoerd die partities ?
In BSD is het namelijk mogelijk om dat automatisch te laten doen.
Erg handig en werkt perfect!

{02:31:10} (splinkie): ik hoor net van iemand dat ze nu met een fietsband moest naaien omdat ze geen condooms meer kon betalen || {02:34:44} (Asjemenou): beter met een lange tijd met goodyear dan een korte tijd met firestone en in de problemen komen

Verwijderd

Beetje offtopic misschien: Ik vind wel dat die 2x RAM = SWAP space wat overbodig is ... wat moet ik met 1 GB aan swap voor een FreeBSD workstation met 512 Mb RAM ????

Verwijderd

Topicstarter
<quote>
Nog een tip aan topicstarter: ipv de mini versie te installeren en dan via ftp de ports toe te voegen is het makkelijker om de hele boel via ftp te installeren. Bij media type kies je ftp en dan vul je ftp2.nl.freebsd.nl/pub/FreeBSD/releases/i386 ofzo of van de chello ftp server indien je chello hebt, etc.
</quote>

dat probeerde ik maar hij loopt alleen vast als ik alles van ftp haal, en niet als ik de 'user' cannned distro van minicd haal en de ports van ftp :? echt heel vreemd allemaal

• xzenor

xzenor

maak anders gewoon 1 slice aan genaamd / en hou het daar bij (naja en je swap dan nog natuurlijk)
doe ik ook altijd thuis en dan heb je nooit gezeik met partities die vol zijn enzo...
tis wat lastiger met backuppen geloof ik..
maar thuis backup je toch geen volledige slices neem ik aan.. alleen het echt belangrijke spul desnoods..

Verwijderd

Topicstarter
ja maar als je dat doet krijg je allemaal tmp en var shit op je / slice en het schijnt dat freebsd dan niet optimaal draait. heb ik gelezen.

• xzenor

xzenor

?
geen last van..
ja tenzij je die op een apparte schijf kan zetten misschien..
als je die spullen op een andere schijf zet zou dat wel schelen denk ik.. maar op 1 harddisk lijkt het me weinig uitmaken
Pagina: 1