COMpoort ir receiver wel in win98 niet in win2k

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Ik heb ooit een simpele afstandsbediening voor mijn computer gekregen.. er zat een remote bij met 5 knoppen erop en een knop voor de muis. Lijkt me dus ontzettend handig voor als ik op de bank bijvoorbeeld winamp wil bedienen of als ik een film kijk alles bedienen.

Ik had ontdekt dat je er ook gewoon andere software voor kan gebruiken en alle remotes die je maar hebt in huis kan instellen voor bepaalde taken.. leuk en aardig maar dit werkt alleen in windows 98

In windows 2000 ziet die software wel de serial ir receiver op Com1 maar ik kan de knoppen niet instellen. Ik ben er achter dat dit aan de snelheid van de poort ligt.
De poort stond geloof ik op 9600 bits per second.. ik heb alle andere snelheden nu ook geprobeerd maar zonder resultaat.

In principe doet ie wel iets in windows 2000.. zo kan je de ene keer succesvol een knop instellen maar de volgende keer dat je die knop gebruikt werkt ie niet.. en na 10 keer klikken weer wel enzovoorts...

Waar kan dit aan liggen?

Ik zag op een website over irda dat je die na een aantal instellingen gedaan te hebben ook kan laten functioneren als een serial ir receiver. Nou heb ik dus ook een irda geprobeerd maar deze geeft ongeveer dezelfde problemen. Ik las ook ergens dat het op die manier niet kon lukken op een AMD systeem omdat de timings van dit soort systemen anders lopen :?

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 12:25

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb het ook...al verschillende topics over gepost, maar heb dat ding nooit aan de praat gekregen. misschien zoeken op mijn naam in de tech fora?

ik heb zo'n afstandbediening die bij realmagic hollywood + (mpegkaart)zat
1 keer deed ie wat met een vaag programma. kon ik exe's toewijzen aan knopjes...heb ik winamp mee kunnen sturen. maar na een windows crash ben ik vergeten hoe het progje heette

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains