Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] DVD-speler van video [preview]

Pagina: 1
Acties:

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 11:20

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Eindelijk heb ik wat pics kunnen maken met een DV cam. Ik ben er al een aantal weken me bezig maar had nog geen kans om pics te maken. De zijn af en toe een beetje brak, maar het is dan ook een preview en hij is nog niet of. Toch wil ik jullie dit niet onthouden....

Ik heb dus een oude JVC videorecorder omgetovert tot een divx/dvd/mp3/..whatever you call it player. Als basis een via EPIA 800 moederbordje.

Eerst heb ik de inhoud van de JVC gestript en de voorkand eraf gesloopt. Ik heb nog geprobeert om het display te hergebruiken, maar ik zag als snel dat dat erg lastig zou worden, dus dan maar ff zonder LCD (komt wel nog).

Wat zit er verder nog in:
- VIA EPIA 800
- 256 MB PC133 SDRAM
- IR receiver
- Aopen DVD ROM
- Maxtor 92732U8 7200 toeren 27,3 GB
- ATX Voeding xxx Watt, iets korter dan een standaard ATX voeding

De JVC case: 43x30x8 cm (bxdxh). Het ding is dus tamlijk vlak en niet erg diep. aan de achter zij- en bovenkant zitten wat smalle gaten voor ontluchting. De orginele voorkant heb ik erafgehaalt. Ik moet dus nog een nieuwe voorkant in elkaar zien te steken. Als eerste heb ik de hele case gestript: alle onderdelen en plastic schotten eruit. Dan moederbord erin op afstandsbouten. Het is te zien dat de moederbord niet met de achterkant aansluit. Dit heb ik gedaan omdat er een custom plaat in komt met een: scart, video, audio, netwerk, vga, AC-3, composite aansluitingen. De voedig was nogal lastig: het ding past net en ik heb een kartonnen plaatje gebruikt om afstand tussen de behuizing en de print te behouden. Niet echt netjes, maar het werkt. Maar nu genoeg gepraat, de pics:

Eerst het orgineel voor de mod, de JVC videorecorder
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto9.jpg

Gemodde versie met behuizing (die zwart/rode kabeltjes is even de voedingsschakelaar)
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto8.jpg

Het moederbordje rechts in de case (koeler vervangen voor een groter model op 5V)
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto1.jpg

Andere view: te zien zijn de gevoude IDE kabels en het extra koelertje om lucht van onderen aan te zuigen.
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto2.jpg

Het geheel van de achterkant. De voedingsfan is aan de buitenkant bevestigd (paste niet meer in de binnenkant)
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto3.jpg

Night shot closeup van de voeding: Twee prints boven op elkaar, past net, vandaar dat karton erboven (moet ik nog wat anders op verzinnen, ideeen welkom)
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto4.jpg

De onderkant: rechts boven de intakefan, verder nog vier ronde voetjes.
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto5.jpg

Night shot van de IR receiver. deze is nu even over de DVD drive geplakt.
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto6.jpg

De voedingsaansluitingen, moet ook nog wat netter bijgewerkt worden.
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto7.jpg

Pic van de player in action. op de monitor xine met de Star Wars "Attack of the Clones" DVD.
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto10.jpg

Groter geheel, en ja ik weet dat het een zooi is ;)
Afbeeldingslocatie: http://fww.nu/images/mod/foto11.jpg

Dat waren de pics. Ohja, de software: die maak ik zelf, momenteel draait er gentoo linux op met xfree en een aantal media players en nog wat andere software. Met de software ben ik nog maar net begonnen, maar het gaat wel cool worden. Het is de bedoeling dat straks alles via een Philips SBC RP 520 wordt bestuurd:
Afbeeldingslocatie: http://www.ce.philips.ch/imgCH/prod/lowRes/sbcrp520.jpg
De IR receiver heb ik zelf gemaakt, kijk voor schema's op http://www.lirc.org (kost enkele eur's om te maken en past in de behuizing van de COM poort aansluiting.

Zo, voor een previeuw toch nog redelijk uitgebreidt. Wat rest? een todo:
- Mooiere afwerking
- Case schuren en metalic spuiten.
- Voorkant maken
- Achterkant paneel maken met scart e.d. (hoop dat dat deze week lukt)
- PCI riser kaart erin met mijn Hauppauge WINTV radio. Dan kan ik van TV opnemen/ kijken, radio luisteren en teletet kijken
- Coole software schrijven
- Wachten op linux drivers die ook DVD vloeiend kan afspelen (DivX geen probleem)
- Betere pics (die zijn deels al gemaakt, echter is het rolletje nog niet ontwikkeld)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 12:28

dawuss

gadgeteer

precies waar ik op het moment mee bezig ben. Als ik het zo netjes krijg ben ik zeer tevreden. Ziet er prima uit!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:08
[de-please-sla-mij-niet-omdat-ik-mijn-mening-geef-modus]
Idee was leuk, maar vind het toch wel een beetje een rommeltje geworden :+ Jammer, misschien kan je nog je DVD-speler painten?
[/de-please-sla-mij-niet-omdat-ik-mijn-mening-geef-modus]

[edit]
Ow, w8, het was een preview :+

* Robino zegt: :X |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Robino op 09-12-2002 20:11 ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Voeding is idd een rommetje, maar ik had ff geen betere oplossing, kabers moetten ook nog beter weggewerkt worden, maar uitengelijk zie het toch allemaal niet meer :)

[ Voor 1% gewijzigd door voodooless op 09-12-2002 20:13 . Reden: typo ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
* kick *

Geen reacties meer :( ?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

k zal ook eerlijk zijn: is een losse DVD sper niet goedkoper ? :p
maar voor de rest vind ik het wel een leuk id, suc7 ermee !

Gabriël AM5

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
sapphire schreef op 09 December 2002 @ 22:43:
k zal ook eerlijk zijn: is een losse DVD sper niet goedkoper ? :p
maar voor de rest vind ik het wel een leuk id, suc7 ermee !
Tuurlijk is een losse goedkoper, maar dit is leuker :Y) , en je kunt er DivX op afspelen, en oude coole console games, HD TV recording (als ie uiteindlijk af is) e.d.

• themaxter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-10 21:08

themaxter

Bugged..

Grappig, dit is sprekend die van mij, is ook een DVD in video recorder:
[rml][ CM] Mijn videorecorder -> PC[/rml]
Alleen andere hd en ik heb een radiografisch toetsenbord :)
Ik ga hem binnenkort weer uit elkaar halen, zodra ik die nieuwe epia mobo op de kop kan tikken :)

Verwijderd

Via Epia bordjes zijn liev... :>

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Vind dan nieumand hem leuk :( :'( :X :?

Verwijderd

Ik vind hem ook niet echt je van het. Het idee is wel leuk... :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Jongens, het is een preview, het is alleen omdat er nog geen frontje op zit en de kabels nog niet netjes weggewerk zijn.

Verwijderd

Ik denk dat het heel mooi kan worden. De afwerking is natuurlijk ook van heel groot belang !
Ik zou zeggen, maak een voorkant, werk alles super netjes af en post het hier!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-11 19:56

xychix

FreeBSD Rules !

hejo zeurzak :P volgens mij krijg je alleen maar positieve reacties!

gentoo linux met zelfgeschreven software !! neat work !! c++ ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Nope ik ga het in java doen. C++ is ook leuk, maar met Java kan ik wat beter overweg, en de 1.4 is grafisch snel genoeg. De software is eigelijk een schil die automatisch nieuwe cd-roms detecteerd, en dan de mogelijkheid bied om die automatisch te laten afspelen. Verder kun je nog wat games opstarten, playlists maken e.d. En last but not least kun je de videorecorder funtie instellen en dus instellen wanneer je dingen gaat opnemen. Dit allemaal te besturen via die Philips IR (en ja, dat kan in java, ik heb het al aan het werk namelijk)

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:47
Lagguh mijn pa's oude Video Recorder :9

Wel grappige mod ennuh ze verkopen oowk dvdspelers met een zwart frontje (is makkelijker en soms mooier)

maar werkelijk een Coole kleine mod (en handig)

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 12:10
wel orgineel frontje behouden he
net als ik deed

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
nee, dat oude front vind ik niks, en de kleur is uit de tijd. ik wil zilver metallic. Ik denk dat ik plexiglas ga gebruiken dat ik van de binnenkant ga spuiten met zilver lak oid. Ik moet nog experimenteren, maar heb helaas weinig tijd.

• Kapitein Edward
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Het is een best leuk idee, maar werk em dan wel mooi af! ;)

Verwijderd

sorry maar die voorkant is lelijjk :X

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 08:43:
sorry maar die voorkant is lelijjk :X
Check dan ook de todo! en het is een PREVIEW

Ik heb gisteren nog een stik software gemaakt. door middel van wat java en shellscripts start ie nu automatisch xine of xmms, al naar gelang er een audio cd, mp3 cd, divx of dvd in de player zit. werk best goed. Ook de IR voor xmms doet het al (was niet erg lastig, gewoon config file aanmaken). Nu xine IR nog (zelfde config file aanpassen). Tevens heb ik de cddb (audio cd database) gedownload (ongeveer 150 MB bz2 file) en uitgepakt (dan wordt het 3,5 BG!). Nu krijg ik automatisch track en cd naam bij xmms als ik een audio cd in gooi, zonder dat ik online hoef te zijn :).

Ik ga vanavond verder met de rest van de software (moet nog een hoop gebeuren). Ik verder ga ik ook eens kijken voor een display, ik dacht een een 4x20 blauw LCD display. Maar die zijn natuurlijk weer duur }) .

Weet toevalig iemand waar ik een PCI riser kan kopen waarbij de PCI kaart naar de CPU wijst i.p.v ander kant.:
code:
1
2
3
4
5
  riser       
    |_______________
    | pci kaart
    |            ___
  _|||__=====___|___|___ epia

Ik weet dat ze er zijn, maar ik kan nergens vinden waar, of het is niet duidelijk wat het voor een riser is |:(

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Er zijn risers die aangesloten worden met een "flatcable". Dan kan je die kabel twisten en staat de riser aan de andere kant. Zoals deze?!?!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Enterprice_NL schreef op 11 december 2002 @ 10:38:
Er zijn risers die aangesloten worden met een "flatcable". Dan kan je die kabel twisten en staat de riser aan de andere kant. Zoals deze?!?!
Yep, die heb ik ook gevonden, maar die zijn wel erg aan de dure kant, maar ja, als ik niets anders vind wordt het deze dan maar :'(

Verwijderd

Bij www.mini-itx.com verkopen ze veel spul zoals risers voor via bordjes.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 december 2002 @ 10:49:
Bij www.mini-itx.com verkopen ze veel spul zoals risers voor via bordjes.
Helaas hebben zo daar ook alleen de versie die de "verkeerde" kant op wijst :( Is zo'n ding niet een seen keer bij een IA geweest, of was dat ook de "verkeerder" versie?

Verwijderd

ziet er goed uit ook ik heb een kast omgebouwd maar dan van een cdi speler zie hier filmpje http://members.ams.chello.nl/h.kooij/test5.avi

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Je kan lang wachten tot je EPIA 800 DVD's vloeiend zal weergeven aangezien de CPU niet sterk genoeg is om dit te doen. Het speelt wel af, maar supervloeiend en superhoge kwaliteit zal het nooit worden. De nieuwe EPIA M9000 zou dit wel moeten kunnen.
Of je zet een sigma designs X-card erin, maar daar is geen ruimte voor in je videorecorder :)

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb ze toch bijna vloeiend, en het is toch niet zo heel erg, want hij is toch vooral voor DivX bedoelt, en dat loopt wel super. Het probleem met DVD is gewoon dat de drivers geen hardware motion compensation doen. Ik hoop dat dat ooit nog komt. Zo'm X-card zou wel kunnen met een 2x PCI riser erop. Echter is dat ding niet leuk onder linux. Ik zou dan iets als een holywood plus of creative DXR 3 moetten pakken.

heeft misschien iemand een idee hoe ik die voeding netter krijg afgewerkt, i.p.v dat karton? Heb zelf al vanales uitgeprobeert, maar het wil niet echt lukken.

[ Voor 18% gewijzigd door voodooless op 11-12-2002 11:53 . Reden: nog wat erbij ]

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Weet dan niemand waar ik zo'n "verkeerde" riser kart vandaan kan halen?? En dan bedoel ik niet die dure met de flexibele print die gewoon op de kop draait. O-)

Heeft misschien ook iemand een idee hoe ik die voeding beter kan afschermen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
                              |
    prints zijn met elkaar    |
    verbonden, maar kunnen    |
    wel een beetje            |
    bewegen en passen net     |
    op elkaar (vanwegen       |
    elko's e.d)               |
                              |
                              |
         _||____print1___||_  |<--kast
__________||_____________||___|

print 1 zit vast aan de onderkant van de kast met boutjes en moertjes. print zweeft er zeg maar boven. Tussen print 2 en de deksel zit nu karton om kortsluiting te voorkomen. links, rechts voor en achter de prints is bijna geen plaats, dus een andere opzet gaat niet. Print 2 aan de deksel vastmaken kan ook niet, want dan kan die er niet meer af. Hoe kan ik dat dus netjes oplossen. Alle tips welkom! _/-\o_ _/-\o_

offtopic:
Het valt me op dat er hier iest mis is in dit topic. Er zijn mamelijk een heleboel post dubbel....

• enterprice
  • Laatst online: 29-03-2024

enterprice

caseMODder

Hiero een site met wat risers... Ik kwam ze in mijn topic tegen Zie m'n sig :X. En hiero zit een riser wat de andere kant op kijkt.

Misschien een ID om dan samen te bestellen?!?!?!

Linkie

[ Voor 14% gewijzigd door enterprice op 16-12-2002 19:07 . Reden: k Moet natuurlijk ook de link plaatsen dan... ]

Pagina: 1