[CDRW] lade niet open en lampje blijft branden

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ik kreeg net een mailtje van mijn tante en oom binnen..

hun cdbrander doet t niet meer, het lampje blijft constant branden en ze kunnen de cd-lade niet open krijgen. zo kunnen ze dus ook niet branden

ik dacht, misschien hebben ze de kabel omgedraaid maar ze hebben die kast nog nooit opengemaakt want ze hebben er geen verstand van

iemand anders die dit ooit heeft meegemaakt en misschien weet wat t is?

Verwijderd

zit er niet een cd in die hij heel slecht leest...?
Na het rebooten een paar keer op dat knopje rammen dus :Y)

Als hij het dan ook niet doet moet je hem toch even op gaan maken....

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Ehm, dit probleem komt bij Floppy drives vaker voor en dan is het een omgedraaide kabel inderdaad. Probeer dat eens.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
daar was ik nog niet eens opgekomen.. ik zal eens vragen of er nog eentje in zit :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mja, misschien een domme opmerking, maar als je oom en tante niet kunnen troubleshooten waarom de brander vaag doet, dan acht ik de kans uiterst miniem dat ze eerder de kast hebben opengerukt en de IDE kabel zomaar verkeerdom hebben aangesloten.. Anders deed de brander de ganse tijd vaag en ditmaal heeft hij wel eerder gewerkt, niet? ;)

Maargoed, hebben ze überhaupt wel herstart en opnieuw geprobeerd om de brander te openen?

• Ivo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-01-2025

Ivo

Pixal schreef op 09 december 2002 @ 20:29:
daar was ik nog niet eens opgekomen.. ik zal eens vragen of er nog eentje in zit :)
Ik bedoel dus de IDE-kabel van de brander en niet die van de Floppy Drive als je mijn post misschien verkeerd geinterpreteerd hebt, aangezien je het in jouw post volgens mij over een Floppy Drive hebt.

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
BalusC schreef op 09 december 2002 @ 20:36:
Mja, misschien een domme opmerking, maar als je oom en tante niet kunnen troubleshooten waarom de brander vaag doet, dan acht ik de kans uiterst miniem dat ze eerder de kast hebben opengerukt en de IDE kabel zomaar verkeerdom hebben aangesloten.. Anders deed de brander de ganse tijd vaag en ditmaal heeft hij wel eerder gewerkt, niet? ;)

Maargoed, hebben ze überhaupt wel herstart en opnieuw geprobeerd om de brander te openen?
niet al te domme opmerking natuurlijk.. maar dit is nou eenmaal het eerste wat er in me op komt als een lampje blijft branden van een ide apparaat.

de kans dat ze de kast open hadden gemaakt is inderdaad uiterst miniem, maar misschien hebben ze andere zeer vervelende neefjes of iets dergelijks :D

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
ProPHeT_Ewok schreef op 09 december 2002 @ 20:38:
[...]

Ik bedoel dus de IDE-kabel van de brander en niet die van de Floppy Drive als je mijn post misschien verkeerd geinterpreteerd hebt, aangezien je het in jouw post volgens mij over een Floppy Drive hebt.
nee ik had het over de tweede post.. of er misschien nog een cd in zat :D

Verwijderd

jumpers goed?

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
niet veranderd

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:14
Michien firmware verkeert geflasht??

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ook dat lijkt me sterk, zoals gezegd zijn het geen tweakers dus die zullen zoiets niet snel uit zich zelf doen. Bij zo'n firmware upgrade krijg je een waarschuwing en mensen die niet vaak iets upgraden zullen dan echt niet doorgaan (weet ik uit ervaring ;) )
Het lijkt me inderdaad eerder dat er een slecht/niet leesbare cd in zit.

Heeft de drive trouwens niet zo'n nood-eject gaatje? Ik bedoel dus dat je met een paperclip het laatje open kan krijgen....

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

In windows zelf een eject geven ?

• Fanaat
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08-2022

Fanaat

member of the former TeamBVD

Men neme een paperclip, buigen die recht en poeren in het, daarvoor bestemde, gaatje totdat de lade openspringt

[ Voor 10% gewijzigd door Fanaat op 11-12-2002 11:47 ]

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

Verwijderd

Heb ik ook wel eens als ik een cd gebrand heb. Ik ga dan terug naar nero en kies daar eject media, of gewoon rebooten.
Pagina: 1